SV-Tråden!

Mohaha! Var och träffade Freon precis och vi kunde ganska snabbt konstatera att det som tyglade mitt monster var en bricka i aluminium som var märkt "25". Ingen annan strypning i insug eller liknande verkar finnas, så nu går hojen som den skall :)

Tack för alla tips!

// Afterburner
 
Mohaha! Var och träffade Freon precis och vi kunde ganska snabbt konstatera att det som tyglade mitt monster var en bricka i aluminium som var märkt "25". Ingen annan strypning i insug eller liknande verkar finnas, så nu går hojen som den skall :)

Tack för alla tips!

// Afterburner

Då är det bara en Carbon-Burk som saknas nu, sen kan vi ut och gasa och skrämma slag på pensionärer med pudlar!:yoparty:yoparty
 
Är det någon som vet hur man kan bestycka om förgasarna på en -99:a?! Det sitter SHARK helsystem och K&N filter på, hur gör jag och vad för storlek på munstycken och vilka ska jag byta tror ni?!

Mvh Fredrik
 
Lätt! Hör av dig när du är hemkommen (så länge du inte har fått någon exotisk sjukdom i Kina, Haha!)!

// Afterburner

Fcik reda på idag att jag var tvungen att ta tempen i tullen för att komma in till Kina, samt att ett företag, Casco, har fått röd flag på Svenskar i Kina.
Tydligen har det med att göra att vi har haft 2 svininfluensafall i Sverige och Kina inte har haft ett ända.. Kan bli intressant :)
 
600:
Olja, Filter, justeringar och kontroll. Arbetstid för verkstad: 1,6 timmar

1200:
Olja filter, 2 tändstift, justering och kontroll. Arbetstid för verksatd 2,1 timmar

Broms/kopplingsvätska bytes varannat år
Kylvätska bytes varannat år.

Luftfilter kommer inte förrän 3600 mil

Du glömde ventiljusteringen vid 2400 mil (Stor service)
 
Du glömde ventiljusteringen vid 2400 mil (Stor service)

Det e sant, den kommer vid 2400 mil, men nu rörde det sig främst on 600 och 1200. Luftfiltert skrev jag då intevallerna kan skifta mellan olika hojar ganska kraftigt...

2,7 timmar i arbetstid för 2400 servicen...
 
Last edited:
Fcik reda på idag att jag var tvungen att ta tempen i tullen för att komma in till Kina, samt att ett företag, Casco, har fått röd flag på Svenskar i Kina.
Tydligen har det med att göra att vi har haft 2 svininfluensafall i Sverige och Kina inte har haft ett ända.. Kan bli intressant :)

Tydligen finns det bara en sorts tempmätning som är godkänd i Kina... :D
 
När man ska spänna framdämparen, är det bara att skruva på skruvarna uppe på gaffelbenen medsols? Är det någon fara om det skilljer något mellan förspänningen på dessa, eller är det bara att skruva ned dem i bott?

// Afterburner
 
Mohaha! Var och träffade Freon precis och vi kunde ganska snabbt konstatera att det som tyglade mitt monster var en bricka i aluminium som var märkt "25". Ingen annan strypning i insug eller liknande verkar finnas, så nu går hojen som den skall :)

Tack för alla tips!

// Afterburner

Nyfiken bara, men vart satt brickan nånstans?
 
Min är med strypt och ska ta bort skiten snart.. Men har sneglat lite på stoppet som sitter där vid trotteln och den skruven som den är fäst med är helt runddragen (stjärnskruv) finns inte en chans att ta bort den snett utifrån med stjärnmejsel.. Vet ifan knappt vad jag ska göra men måste ju ha hela det där i handen för att kunna få bort det.. Någon som vet hur man bör gå till väga? är mest inne på att ta bort tanken och luftburken för att sedan se vad man kan göra:p.. är inge vidare hojmek men hyffsad på att skruva, monterar ju hissar endå så nått borde man ju klara av:D
 
Min är med strypt och ska ta bort skiten snart.. Men har sneglat lite på stoppet som sitter där vid trotteln och den skruven som den är fäst med är helt runddragen (stjärnskruv) finns inte en chans att ta bort den snett utifrån med stjärnmejsel.. Vet ifan knappt vad jag ska göra men måste ju ha hela det där i handen för att kunna få bort det.. Någon som vet hur man bör gå till väga? är mest inne på att ta bort tanken och luftburken för att sedan se vad man kan göra:p.. är inge vidare hojmek men hyffsad på att skruva, monterar ju hissar endå så nått borde man ju klara av:D

Jag tog bort tanken och pressade hela motorn åt sidan lite lätt. Det är OK eftersom den biten sviktar lite. När du fixerat det hela åt sidan blir vinkeln åtminstone något rakare vilket gör det lättare att komma år med skruvmejseln.

// Afterburner
 
Hej!
SV650S -99 :bow
har nått mystiskt dunkande "fram" :huvet
låter som det kommer från framgaffeln eller styrkronan. :confused:
Hojen är nybesiktad UA. :tummenupp
Nån av er "andra" som erfarit nått liknande och löst vad det är/kan vara? :va
 
Jag tog bort tanken och pressade hela motorn åt sidan lite lätt. Det är OK eftersom den biten sviktar lite. När du fixerat det hela åt sidan blir vinkeln åtminstone något rakare vilket gör det lättare att komma år med skruvmejseln.

// Afterburner

tack:) Men det syns knappt att det är en stjärnskruv så det finns inte en chans att ta bort den med en mejsel.. Måste antingen slå in nya spår med en slagmejsel eller slipa ner sidorna o ta bort med en blocknyckel o inget av det går att göra när den är på plats i motorn så måste ha bort gasspjället.. Kan ju inte slå in eftersom motorn svikter ju i upphängningen.!..
 
PROVAR IGEN DÅ!!!

Är det någon som vet hur man kan bestycka om förgasarna på en -99:a?! Det sitter SHARK helsystem och K&N filter på, hur gör jag och vad för storlek på munstycken och vilka ska jag byta tror ni?!

Mvh Fredrik
 
filtret i sej gör inga större sensationer så länge vi pratar ersättnings filter och inte moddad luftburk.
Om ingen vet x-akt för det systemet:
testa att lyfta nål(arna) i hack (clipset 1 hack närmare spetsen) och 142,5 - 145 mj och som alltid, kolla hur just din motor reagerar på förändringar.
 
Har bytt insatsfilter och höjt tanken lite... En stor Mc Firma i stan sa att man går upp 10 på huvudmunstycken vid byte tillhelsystem..... Lite oavsett hoj.....
 
Back
Top