SV-Tråden!

I 04,an är 500ml i varje ben lagom,häll i 15w olja och släng i ett
par öhlinsfjädrar(ca 1200:-)så har du en gaffel som funkar
riktigt bra:tummenupp

Tackar, det är just fjäder och oljebyte som ska ske.
Dessutom ska det på ett framdäck med 70-profil, sen vore det väl "hundan" om det inte gick lite bättre att svänga.
 
gäller det alla årsmod. läste på en engelsk sida att ett par brickor i topp på gaffelbenen för att öka den lite taskiga förspänningen skulle va bra någon som provat??

Nej, den nyare efter 03 har en helt annan gaffel, när det gäller den äldre så kan du köpa förspänningsmuttrar som satt original på 02:an. Jag köpte dessa till min 00:a och med tjockare olja så gjorde den en hel del..
 
har just införskaffat min SV, tycker att kåpan är lite väl "tung" ifram, att "svansen" är onödigt lång o kraffsig o dämpen för stor o lång.
Det är lätt att "styla" i photoshop, får se hur nära skissen det hamnar.

testa photoshopa på en sån här bellypan på den.
jag testa att painta lite men det blev väll sådär kan jag ju säga haha :hihi
 

Bifogat

  • 650s2.jpg
    650s2.jpg
    84.7 KB · Visningar: 58
  • 20635.jpg
    20635.jpg
    58.8 KB · Visningar: 55
Jag har en sving och bakdämpare till en -99 eller-00 om någon behöver.... BILLIGT! 800:- för båda? Nån som kanske vill polera sin sving utan att behöva göra det över natt....
 
Personligen tycker jag att det ser ut som ett "pung skydd" det där och skulle snarare satsa på att köpa en helkåpa .. men smaken är som baken! :tummenupp

mjo fast jag menade på den där kåplösa sv:n .. tycker det vorre snyggt med en bellypan på den för då ser den inte lika naken ut helt enkelt, fast den där kåpan var ju inte direkt överdrivet snygg på sv :gnissla
 
Till våren är det dags för första besiktningen. Har ett GPR-slipon på.. har nån testat att gå igenom med det eller är det nödvändigt ont att slänga på orginalet för en stund?? Är det nåt särskilt avstånd mellan bakblinkers?
Hepåre!
 
mjo fast jag menade på den där kåplösa sv:n .. tycker det vorre snyggt med en bellypan på den för då ser den inte lika naken ut helt enkelt, fast den där kåpan var ju inte direkt överdrivet snygg på sv :gnissla

Ere inte det man vill ha!!??
Helt naket??
Hur är det han sjunger om hönan Agda?
Ju enklare å naknare desto finare tycker jag!
Bort me allt bjäffs!!!!

Nej, den nyare efter 03 har en helt annan gaffel, när det gäller den äldre så kan du köpa förspänningsmuttrar som satt original på 02:an. Jag köpte dessa till min 00:a och med tjockare olja så gjorde den en hel del..
Var hittar man dom, och vad heter de muttrarna?
Kommer att behöva det tror jag har ännu inte haft tillfälle att åka nåt,
men ligger i nittiokilosklassen så jag behöver nog lite mottryck!
 
Last edited:
testa photoshopa på en sån här bellypan på den.
jag testa att painta lite men det blev väll sådär kan jag ju säga haha :hihi

I mitt projekt med ombygge blir det då ingen bellypan, råare utan ju.
Dock har jag hamnat i skiten med val av mätare.. Valde en liten digital historia. Märkte att på den gamla modellen så är det mycket som inte kommer funka utan massa elkunskaper. och dessa har ju inte jag, så vette tusan hur jag ska göra, om man ska koppla in det man kan och hoppas att oljelampan funkar, finns tydligen inte någon vattentemp varnare. undra om kylfläkten går utan sådan, bör den ju? Ville nämligen ha de vanligaste blink,helljus,olje,varv,neutral och hastighet. många verkar nästan köra utan allt :näsblod

Vad Har du tänkt för mätare? Tänker du kapa i orginal elstammen då? jag har märkt att det inte går att gömma undan allt som låg fram under frontkåpan.

Men lycka till med bygget! :tummenupp
 
Ere inte det man vill ha!!??
Helt naket??
Hur är det han sjunger om hönan Agda?
Ju enklare å naknare desto finare tycker jag!
Bort me allt bjäffs!!!!


Var hittar man dom, och vad heter de muttrarna?
Kommer att behöva det tror jag har ännu inte haft tillfälle att åka nåt,
men ligger i nittiokilosklassen så jag behöver nog lite mottryck!

Jag köpte dessa från usa

http://www.morepowerracing.com/

Passa på att byta till lite tjockare gaffelolja, då kommer det nog att bli bra!
 
I mitt projekt med ombygge blir det då ingen bellypan, råare utan ju.
Dock har jag hamnat i skiten med val av mätare.. Valde en liten digital historia. Märkte att på den gamla modellen så är det mycket som inte kommer funka utan massa elkunskaper. och dessa har ju inte jag, så vette tusan hur jag ska göra, om man ska koppla in det man kan och hoppas att oljelampan funkar, finns tydligen inte någon vattentemp varnare. undra om kylfläkten går utan sådan, bör den ju? Ville nämligen ha de vanligaste blink,helljus,olje,varv,neutral och hastighet. många verkar nästan köra utan allt :näsblod

Vad Har du tänkt för mätare? Tänker du kapa i orginal elstammen då? jag har märkt att det inte går att gömma undan allt som låg fram under frontkåpan.
Här jag hittade några bilder på mätarn jag tidigare nämnde!!

Men lycka till med bygget! :tummenupp

Ojdå vad gömmer sig där under?
Det blir nog inget blixtbygge, än så länge står den pga. platsbrist i en lada mot Norrtälje.
såg en väldigt snygg liten enkel mätare på en cykel som har en egen tråd en TRX ombyggd av "liff" kan va nåt?
som sagt jag är bäst på ombyggnad i Photoshop men en del ska jag väl få till, måste ju få åka lite med, det har prioritet 1
 

Bifogat

  • Bild 1.png
    Bild 1.png
    106.9 KB · Visningar: 54
  • Bild 2.png
    Bild 2.png
    77.9 KB · Visningar: 55
Last edited:
Ahh den där mätaren, undra om det är lika skit med den som med min.
Jag tittade på den där, men var för stor för mina planer med den fråntkåpan jag hade, orkade inte fixa andra fästen för den så jag var tvungen att ha en låg mätare så det blev den jag har nu. som dock dragit med sig problem som sakt var.

Vad för ny gaffelkrona har du då? vad för delar på ramen har du skickat iväg och vilken färg blir det?
 
Ahh den där mätaren, undra om det är lika skit med den som med min.
Jag tittade på den där, men var för stor för mina planer med den fråntkåpan jag hade, orkade inte fixa andra fästen för den så jag var tvungen att ha en låg mätare så det blev den jag har nu. som dock dragit med sig problem som sakt var.

Vad för ny gaffelkrona har du då? vad för delar på ramen har du skickat iväg och vilken färg blir det?
Quoack!! Har som tidigare nämnt att jag just införskaffat sv:en, och hunnit konstatera det där med kåpan, och lurat på hur jag vill att det ska se ut!
Sen får det bli en bit i taget, kanske de stora grejerna får hända nästa vinter.
Måste ju provåka lite, får inte ha för bråttom, det finns en snygg limegrön som saab bland annat har på sin cabbar. Men det blir svårt att välja, lika svårt som att göra en logotype till sig själv, man blir aldrig nöjd
 
OKOK, mjo det är klart. Man ska ju åka också kanske, dock vet ja inte hur det blir med mitt bygge nu ska flytta o ha mig, har inget bra ställe att ställa den på på nya stället. så får nog vara utan hoj tills man hittat ställe att ställa den på,, kommer bli jobbigt. se om man kan få lite gjort i morgon, titta över hur man skulle kunna "bygga" om elen där fram utan att förstöra. Samt se om man kan koppla vidare med mätaren osv.
 
sv1000s -04

Hejsan.. är det ingen som har en skjutsadel "över"???? min flög av i höstas...:(
 
Jag har en sv650s 06a.. jag tycker den är väldigt vinglig i kurvorna!
org däcken sitter på "dunlop sportmax" någon som har något att säga om detta? Byta däck kanske.. dimension? Alla tips är välkomna!
 
Jag har en sv650s 06a.. jag tycker den är väldigt vinglig i kurvorna!
org däcken sitter på "dunlop sportmax" någon som har något att säga om detta? Byta däck kanske.. dimension? Alla tips är välkomna!

hur är det med fjädringen, när jag hade min så upplevde jag det aldrig, har kört gata och bana med dom däcken.. skrapat puckar osv.. men inte upplevt dom problemen.. dom tar det tid innan dom blir varma.... kanske det? hur är det med lufttrycket i däcken?
 
hur är det med fjädringen, när jag hade min så upplevde jag det aldrig, har kört gata och bana med dom däcken.. skrapat puckar osv.. men inte upplevt dom problemen.. dom tar det tid innan dom blir varma.... kanske det? hur är det med lufttrycket i däcken?

den är ganska hård bak och hyfsad där fram.
lufttrycket har jag inte kollat!
jag har kört ganska hårt själv.. men det känns nästan
som att den släpper i hög fart... då blir man ju lite varm i kläderna
 
Originaldäcken är ju ganska kass, äcklig profil. Byt. Men att de skulle släppa låter konstigt, detta kan ju dock ske med kalla däck eller bankörning med touringdäck (original) när de blivit för varma.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top