SV-Tråden!

Groth

Fullt ös, medvetslös!!!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Falun
Hoj
Suzuki SV650S -01
Är det någon som har monterat Hotbodies undertail på en -01? Hur är passformen?
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Har någon drevat åt andra hållet, jag skulle gärna ha ett 16-taggars fram.
Skulle gärna sänka varvet en del i motorvägsfart.

Någon som vet var man kan handla?
 

chabby

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Askersund
Hoj
Suzuki sv650 -04
Mindre framdrev går knappt att få tag på. Så det är ett 47- bakdrev o en kedja med en länk mer som gäller då. Har köpt drevet med inte kedja än. Uppskattningsvis så kommer hojen att toppa ca210 på mätaren.

Vart köpte du drevet då och vad kosta det.? blir den nååge starkare då tro? Nån som vet vad fram fälgen är gjord av? Magnesium? eller nån kanske har en Reserv liggandes till salu?/Peter
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Vart köpte du drevet då och vad kosta det.? blir den nååge starkare då tro? Nån som vet vad fram fälgen är gjord av? Magnesium? eller nån kanske har en Reserv liggandes till salu?/Peter

Jag köpte drevet genom min lokala mc-handlare. det kostade ca 400, kommer inte ihåg exakt. Om den blir starkare, nä, du får ju bara ner farten i förhållande till varvtal på växlarna i princip. Hojen ger ju varken mer lr mindre effekt lr vrid. Min hoj gör ca 210 på femman med originaldrevning, på sexan gör den ca215. Det är skumt, jag undrar om det beror på att hojen rent av inte orkar på sexan, lr om det har med suzukis tändkurvor o göra.......
 

chabby

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Askersund
Hoj
Suzuki sv650 -04
Nån som vet någe om att det är samma fälgar på en sv som på en gsx f? MÅSTE ha en innan det är allt för sent för att ta nåra mer turer iår :(
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Hej Jag behöver Jätte hjälp att finna en kabel till en 00a ja..
En kabel som sitter under framkåpan mellan kåpan och lyset, den som binder ihop all el kan man säga till mätare och ljus osv osv, Kan någon ha en sådan liggandes tro??? vill inte slakta min orginal för att bygga streetfighter..

Mvh

Bara orginalkåpor eller?

Vill gärna ha en magkåpa till min -00


Då tycker jag att du kollar med www.S-racing.com
Där finns det ialf någon vet ja.
 
Last edited:

Gurra72

Überknuller
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
Ducati monster S2R -07, Kawa Versys -08
Vi skaffade en Sv650N -04 i somras till min sambo. Tänkte köpa lite service artiklar till den. Oljefilter, tändstift, luftfilter. Ev drivpaket. På www.lellesmc.se har de allt men oftast står det till Sv650S 03-07. Ibland står det Sv650 och då är det lungnt. Nån som vet vad som passar och vad som inte?
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Vi skaffade en Sv650N -04 i somras till min sambo. Tänkte köpa lite service artiklar till den. Oljefilter, tändstift, luftfilter. Ev drivpaket. På www.lellesmc.se har de allt men oftast står det till Sv650S 03-07. Ibland står det Sv650 och då är det lungnt. Nån som vet vad som passar och vad som inte?


Tjena, ja du det "bör" passa, tror det inte är mycket som skiljer mellan modellerna men om jag vore du skulle jag kolla med en suzuki återförsäljare för att vara på den säkra sidan, Kan vara annan drevning på de modellerna.
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Vi skaffade en Sv650N -04 i somras till min sambo. Tänkte köpa lite service artiklar till den. Oljefilter, tändstift, luftfilter. Ev drivpaket. På www.lellesmc.se har de allt men oftast står det till Sv650S 03-07. Ibland står det Sv650 och då är det lungnt. Nån som vet vad som passar och vad som inte?

Det är inte samma drev. 15/45 till N / 15/44 till S
 

Gurra72

Überknuller
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
Ducati monster S2R -07, Kawa Versys -08
Tack för svaret Jocke...vet du hur det är med luftfilter/oljefilter...de borde väl vara samma va?
 

RonnieM

Gaolin
Gick med
14 Oct 2008
Ort
Vetlanda
Hoj
trajja 675 -09
tjo alla!! har en fråga som jag vill ha hjälp med...jag vill ha bort passargerasitsen och handtaget på hojjen...sätta på ett lock istället för sitsen eller nått.finns de något företag eller nått som säljer?
Detta har säkert snackats om tidigare men pallar inte gå igenom alla 500 sidor:p..

tacksam för olika svar
 
Last edited:

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
åkersberga
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
Tjena! kul att man hittade en tråd för SV:tummenupp

köpte en Sv650 99 i helgen men tycker att den låter/tickar ganska så mycket i jämförelse mot andra hojar. Det tickande ljudet blir varken högre eller minder beroende på om den är varm eller kall och från motorn hör man i övrigt inget missljud alls. undrar om det är någon fara? har hört att kamkedjesträckaren och kamkedjan låter ganska mycket "orginal" men skall man se över det?:)
 

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
åkersberga
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
Tjena! kul att man hittade en tråd för SV:tummenupp

köpte en Sv650 99 i helgen men tycker att den låter/tickar ganska så mycket i jämförelse mot andra hojar. Det tickande ljudet blir varken högre eller minder beroende på om den är varm eller kall och från motorn hör man i övrigt inget missljud alls. undrar om det är någon fara? har hört att kamkedjesträckaren och kamkedjan låter ganska mycket "orginal" men skall man se över det?:)

någon som vet?:confused:
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
hms tror min också låter så,, om det är samma tickande ljud vi menar såklart.
Men har haft min inne för diverse och de har inte sakt något om det så tror nog inte det är någon fara, hur långt har den gått?
 

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
åkersberga
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
hms tror min också låter så,, om det är samma tickande ljud vi menar såklart.
Men har haft min inne för diverse och de har inte sakt något om det så tror nog inte det är någon fara, hur långt har den gått?

okej.. 2300 och det är en 99 med fullt ifylld servicebok så hoppas på att det inte är någon fara :gnissla
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top