SV-Tråden!

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Sitter nog ett stopp på gastrotteln på vänstersidan av motorn. Om du kollar mellan ramen en bit in där.. Så gasar du å så ser du nog vart det rör sig och vart det tar stopp!.
 

Pilif

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Hässleholm
Hoj
Suzuki Sv650s -05
När det ändå pratas om strypning. Står inför att köpa en Sv650s - 05 som tyvärr måste strypas till 25kw.

Har tidigare strypt min förra - 00 och det var ju lätt genom att bara sätta 2 brickor i vardera insugsgummi.

Är det svårare på 05:an pga. insuget?

Får man både brickor och "trottelstopp" om man beställer av MCkompaniet?

Mvh
Filip
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Har fortfarande ett komplett kåpsett (rött) med tank till en -99:a, en bakfälg med skiva och drev, styrkronor, lås en sving med stötdämpare till salu.... Lite annat oxå....
 

Lazze-J

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
13, Triumph STR
Sitter nog ett stopp på gastrotteln på vänstersidan av motorn. Om du kollar mellan ramen en bit in där.. Så gasar du å så ser du nog vart det rör sig och vart det tar stopp!.

Tittade in där och upptäckte att det tog stopp när den var rakt upp, såg ut som där satt en metallbit som stoppade den från att gå längre och det såg även ut som den gick att skruva väck.

Är det den jag ska bli av med?
 

Life´s Good!

LIfe´s Good!
Gick med
23 Aug 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory 2007, Norton Dunstall 750 1969, Kawasaki KX500
Sv1000

Funderar på en SV1000, har provkört en, gick fint, lite bättre pulver än TDM;n:confused: .
Har hojen några svagheter? Har letat lite på olika forum och hittat lite om svajig bakfjädring, knackljud från motorn, nervös styrning vid höga hastigheter(behov av styrdämpare) bl.a.
Ni som har och kör SV1000 berätta om vad ni har för erfarenheter av hojen.

Kör och ha roligt!:tummenupp
 

Futump

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Malmö
Hoj
Sv650-01
Tjena alla!

Tänkte höra med er om vilka blinkers ni har monterat fram....

Tänkte byta ut orginal mot något roligare typ infällda...

har provat med peugot blinkers men de täckte inte hålet...

så kom med tips nu :)

ps. det ska passa till en -01:a
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag kikar fortfarande runt på olika alternativ på nya framfjädrar. Några här har provat Öhlins med bra resultat. Kikar man på USA-baserade forum så är Sonic och Raceteck populärast. Har någon provat någon av dessa?

Jag har skickat en förfrågan till Raceteck Europe, vi får se vad det landar på med frakt o.s.v. Fjädrarna kostar 110USD

Annars så ligger Sonic med sina 80 USD väldigt bra till i pris.
Skulle vara fint med en återförsäljare inom EU, har någon hittat en sån?
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Jag kikar fortfarande runt på olika alternativ på nya framfjädrar. Några här har provat Öhlins med bra resultat. Kikar man på USA-baserade forum så är Sonic och Raceteck populärast. Har någon provat någon av dessa?

Jag har skickat en förfrågan till Raceteck Europe, vi får se vad det landar på med frakt o.s.v. Fjädrarna kostar 110USD

Annars så ligger Sonic med sina 80 USD väldigt bra till i pris.
Skulle vara fint med en återförsäljare inom EU, har någon hittat en sån?

Låter intressant. Var köper man öhlins o vad kostar de då?
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Låter intressant. Var köper man öhlins o vad kostar de då?

Jag betalade nog ca 1100 för mina, tror de flästa kan ta hem sakerna.
Jag kollade bara med min mchandlare. Vet inte om de beställde genom duells.
Kan ha rejält fel men de kunde få hem dem ialf.

Vad tror ni om streetfighter bygge på en sv 650 s?
Kommer dock bli typ som en vanlig sv 650 n men kul att ha något att göra under vintern. Har fixat lite delar bland annat nytt framlyse från en aprilia sx50. Kommer säkert bli svårt att koppla in då det är bara en lampa i den samt konstig kontakt. besiktningen kanske inte heller gillar det, men rätt fränt kommer det bli. Eller vad tror ni?
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Tjena alla!

Tänkte höra med er om vilka blinkers ni har monterat fram....

Tänkte byta ut orginal mot något roligare typ infällda...

har provat med peugot blinkers men de täckte inte hålet...

så kom med tips nu :)

ps. det ska passa till en -01:a

Mad Doctors tex.. de har både för fram o bak , finns på www.rucknrunracing.se
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
...
Vad tror ni om streetfighter bygge på en sv 650 s?
.....i?


Vet inte var prylarna är inskaffade men tüsken som byggde min(fast det var nog en N från början) gjorde ett bra arbete innan den flyttade till Sverige. Riktigt sjyssta plastprylar.


Någon som har en org. ljuddämpare till salu?? Behöver en igår.
 

Bifogat

  • CDJ517_01.JPG
    CDJ517_01.JPG
    56.7 KB · Visningar: 55
Last edited:

chabby

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Askersund
Hoj
Suzuki sv650 -04
Hallå Nån som drevat om en 650 -04 så den blir lite starkare alltså större drev bak blir det väll då?
Nån pratade om blinkers och jag själv har köpt ett par infällda som jag tyckte vara väldigt snygga finns på s-racing! Bak har jag precis köpt ett par från biltema deras nya led lampor var ute efter exakt sånna i en annan butik fast där skulle dom ha 300 till för dom! Och det e ju led lampor så jag bytte relä Vill nån ha hjälp så pm mig bara så tar jag kort och beskriver.
 

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV650s 2003
..Och det e ju led lampor så jag bytte relä Vill nån ha hjälp så pm mig bara så tar jag kort och beskriver.

Bytte du till ett relä som ersätter original eller skarvade du kablarna och kopplade in ett standardrelä?
Originalrelät har ju även ett relä för sidostödet. Det enda som jag har hittat som ersätter original rakt av men är lastoberoende så det funkar för LED-blinkers var stört dyrt. Tror de skulle ha 950kr för det!
 

chabby

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Askersund
Hoj
Suzuki sv650 -04
Bytte du till ett relä som ersätter original eller skarvade du kablarna och kopplade in ett standardrelä?
Originalrelät har ju även ett relä för sidostödet. Det enda som jag har hittat som ersätter original rakt av men är lastoberoende så det funkar för LED-blinkers var stört dyrt. Tror de skulle ha 950kr för det!


Nej nej inget sånt fränt relä!.. Klippte 2 kablar och drog dom till ett relä som också finns på biltema (42-201) funkar med 42-140 som bara kostar 40kr
Men jag tappa bort kvittot så jag orka in bry mig. Såg också att biltema säljer Motstånd om man inte vill klippa kablar 42-202 heter dom 29kr st

Blinkerserna jag köpte heter 82-339
Och fram Har jag köpt dom här http://www.s-racing.se/ImagePopUp.htm?org=1&ImgUrl=album_pic.php?pic_id=758
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Hallå Nån som drevat om en 650 -04 så den blir lite starkare alltså större drev bak blir det väll då?
Nån pratade om blinkers och jag själv har köpt ett par infällda som jag tyckte vara väldigt snygga finns på s-racing! Bak har jag precis köpt ett par från biltema deras nya led lampor var ute efter exakt sånna i en annan butik fast där skulle dom ha 300 till för dom! Och det e ju led lampor så jag bytte relä Vill nån ha hjälp så pm mig bara så tar jag kort och beskriver.

Mindre framdrev går knappt att få tag på. Så det är ett 47- bakdrev o en kedja med en länk mer som gäller då. Har köpt drevet med inte kedja än. Uppskattningsvis så kommer hojen att toppa ca210 på mätaren.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top