SV-Tråden!

hallå
är det någon som har koll på var strypningarna sitter på modellerna mellan 99 och 02? Har någon god person där ute en blid så får ni hemskt gärna dela med er:)
 
Last edited:
:yoparty Bra jobbat!!! Låter det bra?
Massivt! körde en liten testrunda typ 200m, på den biten skrämde jag en hund, fick ett gammalt par att bli sura och ett hus tända en lampa för att titta ut och se vad det var som lät så "rått" :D ;)

Yoshi ftw!

DOCK vinner den inte över 1098S som jag körde i helgen! O-M-G VILKEN HOJ!
 
Trötthet i fart...

Är det någon som har en gissning vad det är för fel på min hoj?
Den drar på fint till farter kring 140, men den blir den väldigt platt för att totalt gå i väggen kring 160. Till saken hör att den har varit strypt, men är numera befriad från alla koppel, tror jag:va
 
Är det någon som har en gissning vad det är för fel på min hoj?
Den drar på fint till farter kring 140, men den blir den väldigt platt för att totalt gå i väggen kring 160. Till saken hör att den har varit strypt, men är numera befriad från alla koppel, tror jag:va

Hur menar du gå i väggen vid 160 ? är det toppfarten på hojen nu ?

Har du gjort något annat än att ta bort strypningen?

/Dan
 
Jepp det är topp det händer absolut inget efter 160, det sitter ett micron helsystem på i övrigt orginal.

Då har du knappast fått bort allt som stryper hojen.

Lika bra att riva förgasarna och kolla vad du har för munstycken.
Du bör ändå sätta i lite större munstycken och höja nålen lite om du har helsystem på.
Edit : när du har fått den till att gå normalt...

Vad var det för strypning du tog bort ?

OBS menar inte att den skulle vara strypt med munstycken men du bör nog veta vad du har för några.

/Dan
 
Last edited:
Besiktiga med mitt ART-slipon

Hej, jag har besiktning som kommer upp så fort jag kommer hem till Sverige igen. Vad tror ni om besiktning med mitt ART-SLIPON. Är det dömt att misslyckas eller har ni med slipon klarat er precis under decibelgränsen??

Tack på förhand.

//Daniel
 
Köp av SV 650S

Köp av sv 650 S!

Hej! Är på god väg att köpa en SV650S årsmodell 2000 eller 2001 (vad min ekonomi tillåter).

Har några frågor..

1. Vad bör man tänka på när man kikar på beggade SV650?

2. Vanliga fel?

3. Bästa/Billigaste försäkring? (är 29 och haft körkort i 8 år, bor i Örebro)

4. Vad är ett rimligt pris?

Tack på förhand!

/Daniel
 
Köp av sv 650 S!

Hej! Är på god väg att köpa en SV650S årsmodell 2000 eller 2001 (vad min ekonomi tillåter).

Har några frågor..

1. Vad bör man tänka på när man kikar på beggade SV650?

2. Vanliga fel?

3. Bästa/Billigaste försäkring? (är 29 och haft körkort i 8 år, bor i Örebro)

4. Vad är ett rimligt pris?

Tack på förhand!

/Daniel

1. Du ska kolla kamsträckarna, rasslar dom så bör dom bytas = läge att pruta. Framfjädringen ska vara mjuk o klen original men det löses genom att sätta i öhlinare så är det inga såna så bör du påpeka det. Annars vet jag inte om dom har nån mer modelltypiskt fel.

2. Se föregående

3. Bilsport-mc var billigast för mig, jag är också 29 o har haft körkort ungefär lika längesom dig, jag betalar 5500 hel/helår.

4. Det är helt beroende på skicket! Jag har sett priser från 29´ till 39´ men som allt annat är det bättre att lägga ner extra på en i fint skick som är väldokumenterad gärna med s-bok, än nån billig helt utan historik. Jag gav 37´ för min ifjol och den är i kanonskick med s-bok, jag är andra ägaren.
 
Dyr service

Så där, då är vårens service avklarad. Lämnade in den på märkesverkstad, närmare bestämt Din MC i Rotebro.
Måste allt verkligen vara så galet dyrt bara för att det handlar om motorcyklar? :mad:
Servicen gick på 3195:- För det fick man ny olja, oljefilter, tändstift och bromsvätska. Och de debiterade 3 timmar och 18 minuter arbetstid trots att jobbet var klart inom 1 timme och 50 minuter. :confused:
Dessutom försökte de kränga på ett par däck som de ville ha 4200:- för, och då skulle de vara "bussiga" och bjuda på monteringen. Samma däck kan man köpa från godtycklig handlare på nätet inkl. frakt för 2300:-
 
Så där, då är vårens service avklarad. Lämnade in den på märkesverkstad, närmare bestämt Din MC i Rotebro.
Måste allt verkligen vara så galet dyrt bara för att det handlar om motorcyklar? :mad:
Servicen gick på 3195:- För det fick man ny olja, oljefilter, tändstift och bromsvätska. Och de debiterade 3 timmar och 18 minuter arbetstid trots att jobbet var klart inom 1 timme och 50 minuter. :confused:
Dessutom försökte de kränga på ett par däck som de ville ha 4200:- för, och då skulle de vara "bussiga" och bjuda på monteringen. Samma däck kan man köpa från godtycklig handlare på nätet inkl. frakt för 2300:-

MAO så är det läge att kolla upp en bättre firma tills nästa gång ..
 
sv 650

Va o kollade på ny hoj idag http://www.blocket.se/vi/11619584.htm?ca=17_s
Hoppas att länken fungerar, va inte så förtjust i frontkåpan och priset, dock så såg den i övrigt fräch med kolfiber och blålackede skruvar.

Nu till min fråga:confused: är det någon som har en uppfattning om vad en orginal lykta skulle kosta. Antar att den stora kåpan blir för dyr. Hittade en beg lykta från en 05:a för 1500k i rätt färg passar den isof

:) för svar
 
Olja i luftburken, går dåligt.

Hej alla experter :)

Har någon av er haft följande scenario:

Gaspådrag ut på motorväg, växling till högre växel, "skumt ljud",
motor går apkasst efteråt.

Skruvat loss luftfiltret, en viss mängd olja i luftburken fanns det,
ca 10-20 ml ?

Själv har jag inte så många ideér om vad det kan vara.

Sv650S-00 @ 2000 mil på mätaren.
 
Hej, jag har besiktning som kommer upp så fort jag kommer hem till Sverige igen. Vad tror ni om besiktning med mitt ART-SLIPON. Är det dömt att misslyckas eller har ni med slipon klarat er precis under decibelgränsen??

Tack på förhand.

//Daniel


jag har oxå ART och besiktning på onsdag (om en vecka)
jag vet att min inte går igenom.
ART är väl inte kända för att vara tysta.
har du original så är mitt tips att skruva på det.




BTW.
är det ngn mer än jag som har lagerljud a´la ramlagerljud när man drar in kopplingen?
 
Va o kollade på ny hoj idag http://www.blocket.se/vi/11619584.htm?ca=17_s
Hoppas att länken fungerar, va inte så förtjust i frontkåpan och priset, dock så såg den i övrigt fräch med kolfiber och blålackede skruvar.

Nu till min fråga:confused: är det någon som har en uppfattning om vad en orginal lykta skulle kosta. Antar att den stora kåpan blir för dyr. Hittade en beg lykta från en 05:a för 1500k i rätt färg passar den isof

:) för svar

Den var ju riktigt ful ..


Kolla på den här istället

http://www.blocket.se/vi/11577003.htm?ca=17_s

Hej alla experter :)

Har någon av er haft följande scenario:

Gaspådrag ut på motorväg, växling till högre växel, "skumt ljud",
motor går apkasst efteråt.

Skruvat loss luftfiltret, en viss mängd olja i luftburken fanns det,
ca 10-20 ml ?

Själv har jag inte så många ideér om vad det kan vara.

Sv650S-00 @ 2000 mil på mätaren.

Har du wheelat nått? Har hört att det kan komma ut olja då, annars vet jag inte vad det är ..
 
Last edited:
Någon som har Yoshimura TRS Polished Dual Exhaust Monterat på sin sv1000?
behövs mappning isf?

Alltså, finns det dubbelt helsystem eller är det bolt-on? Jag kör med 2-1 Yoshi helsystem, och har mappat om den...kolla före- och efter bilderna i mitt garage så ser du skillnaden kring 3000 rpm. Skillnaden märks främst vid lugn normal körning då den drar betydligt renare på låga varv än innan mappningen. Dessutom skjuter den inte längre alls nästan vid motorbromsning (kanske lite synd på sätt och vis...:)).

Däremot behöver du inte köpa och montera en dyr PowerCommander om du inte "bara måste ha en PC". Suzukis originalstyrbox kan programmeras om hos en Suzuki-mekaniker med bromsbänk som har utrustning för detta. Blir ju mycket billigare så...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top