SV-Tråden!

jag skall ner tillTyskland till helgen och köpa en SV650 -03,

är det något som jag bör tänka på? finns det något särskilt brukar strula? Hojen har gått 2000 mil och har används som pendlarhoj till o från jobbet. har förstått att de lätt blir angripna av "alu rost".

// Jimmy

alu rost???

inget sepeciellt... bara det gammla vanliga...
 
Kåpa+väsksystem

Hej!
Skall köpa mig en sv 1000 till våren och har några frågor
1. Vad anser ni är bästa väsksystem till sv 1000?
2. Vilka förändringar har gjorts på svn de senaste åren?
3. Vart köper man billigast/bäst helkåpa i Sverige orkar inte krångla med frakt, tull osv om det nu visar sig att man inte tjänar hur mycket som helst på det.

mvh Tomppa
 
Hej!
Skall köpa mig en sv 1000 till våren och har några frågor
1. Vad anser ni är bästa väsksystem till sv 1000?
2. Vilka förändringar har gjorts på svn de senaste åren?
3. Vart köper man billigast/bäst helkåpa i Sverige orkar inte krångla med frakt, tull osv om det nu visar sig att man inte tjänar hur mycket som helst på det.

mvh Tomppa

2: 2005 fick den svart ram och svarta fälgar samt en lägre bakdel. Till 2007 har den fått lite högre kompression.

3: Det finns ju originalhelkåpan som kostar knappt 6000. Tror det spelar mindre roll var du köper den, priset skiljer nog inte mycket eftersom ingen handlare lär ha den i lager utan måste beställa den från Suzuki. Sen finns det kraschkåpor för betydligt mindre pengar om du bara är ute efter att täcka motorn.
 
Hello!

Hur ser instrumenteringen ut på SV 1000 S? (Ær det den med kåpan?)
Ær det gammeldags rund visare før varv o fart eller ær det alá R1?
Skiljer det mellan de olika årsmod?

Kanske någon har en bild på instru. från en 03:a att slænga upp? :pannkyss

/vtwin
 

Bifogat

  • garage.jpg
    garage.jpg
    24.5 KB · Visningar: 53
Last edited:
Trevlig utsikt:tummenupp
Tack så mycket!
Inte har du möjligens en bild som tagen i ljus?:pannkyss

/vtwin

Edit: Digitala visare är det bästa som hänt sen hjulet uppfanns.


Ang bilden så kallas det nybörjartur :tungan

Fann en bild på sv 1000 03 , ingen bra bild men den bästa jag fann som visar instrumentering.
 

Bifogat

  • sv 1000 03.JPG
    sv 1000 03.JPG
    84.9 KB · Visningar: 55
  • instrumentering.JPG
    instrumentering.JPG
    24.5 KB · Visningar: 50
Last edited:
Tack för bilderna:)
Verkar vara en fin hoj (både 650 o 1000).

Har tre frågor till:
Hur mkt soppa drar 1000 vid
1: "Inspirerad" körning
2: Glidande
3: Normal körning, dvs lite av både puttrande och glatt gasande inimellom.

Troligen finns svaren tidigare i denna tråd men jag känner att 198 sidors letande blir lite mycket.

Tack för ev svar:tummenupp

/vtwin
 
Tack för bilderna:)
Verkar vara en fin hoj (både 650 o 1000).

Har tre frågor till:
Hur mkt soppa drar 1000 vid
1: "Inspirerad" körning
2: Glidande
3: Normal körning, dvs lite av både puttrande och glatt gasande inimellom.

Troligen finns svaren tidigare i denna tråd men jag känner att 198 sidors letande blir lite mycket.

Tack för ev svar:tummenupp

/vtwin


Skickar pm :)
 
Tack för bilderna:)
Verkar vara en fin hoj (både 650 o 1000).

Har tre frågor till:
Hur mkt soppa drar 1000 vid
1: "Inspirerad" körning
2: Glidande
3: Normal körning, dvs lite av både puttrande och glatt gasande inimellom.

Troligen finns svaren tidigare i denna tråd men jag känner att 198 sidors letande blir lite mycket.

Tack för ev svar:tummenupp

/vtwin

1. 0,8
2. 0,6
3. 0,65
 
Hej!
Skall köpa mig en sv 1000 till våren och har några frågor
1. Vad anser ni är bästa väsksystem till sv 1000?
2. Vilka förändringar har gjorts på svn de senaste åren?
3. Vart köper man billigast/bäst helkåpa i Sverige orkar inte krångla med frakt, tull osv om det nu visar sig att man inte tjänar hur mycket som helst på det.

mvh Tomppa


2: 2005 fick den svart ram och svarta fälgar samt en lägre bakdel. Till 2007 har den fått lite högre kompression.

3: Det finns ju originalhelkåpan som kostar knappt 6000. Tror det spelar mindre roll var du köper den, priset skiljer nog inte mycket eftersom ingen handlare lär ha den i lager utan måste beställa den från Suzuki. Sen finns det kraschkåpor för betydligt mindre pengar om du bara är ute efter att täcka motorn.

1. Har själv använt endast tankväska...tycker man får med allt i en sådan, me n det finns säkert även andra lösningar...

2. Modifieringarna på motorn kom redan på -05:orna i samband med svart ram o fälgar. Även effekten ökade litet... Citat från en australiensisk pressrelease:

"The proven 996cc, 8-valve, V-twin, liquid-cooled, DOHC powerplant includes the latest version of the innovative Suzuki Dual Throttle Valve (SDTV) fuel injection system to provide exceptional low-to-mid rpm torque and throttle response.

Delivering the power output characteristics of a performance motorcycle, both models feature a range of engine improvements including a revised cam-profile and advanced ECM settings, offering more precise control of ignition timing.

Fuel injection throttle bore is increased to 54mm, while crankshaft inertia on the SV1000S variant has been decreased by 20% to enhance power output at high revs.

In addition, they both enjoy an increased compression ratio of 11.6:1 for greater combustion efficiency.

Suzuki’s six-speed transmission features a back-torque limiting system to decrease pressure on the clutch, giving smoother downshifts, while the large-diameter clutch plates and hydraulic clutch-actuating system provide a lighter clutch feel.

A unique gear-and-chain cam drive system, incorporated across the SV1000 series, helps keep the engine compact and reduce mechanical losses, while engine starting has been enhanced with Suzuki’s already proven Auto Fast Idle System.

Suzuki SV1000 series continues to use an aluminium-alloy frame with each main section made as a single, precision die-casting using high-vacuum moulding technology, resulting in a highly efficient and sophisticated frame design.

The SV1000 series also boasts fully adjustable 46mm-stanchion-tube forks while the rear suspension utilises a fully adjustable single piggyback-reservoir shock absorber and a progressive link.

Four piston calipers work with dual 310mm floating front disc brakes while a single dual-piston caliper clamps the 220mm rear disc.

Suzuki has upgraded both machines with a black mainframe and swingarm, as well as black front and rear wheels for a more aggressive image."
 
Har varit lite dött här på SV-forumet ett tag nu..

Har varit riktigt fint väder i Stockholmstrakten i några dagar, hade inte hojen varit inplogad i garaget så hade jag tagit en tur.

Någan annan som varit ute?
 
Japppp... första turen gjord idag... :tuttar kallt å farligt var det... hehe men ändå skönt..
 
Oj oj ni är ute i god tid. :) Idag blev man förjävla sugen faktiskt! Ser inte ut som dom grusat sönder hela gatorna iallafall. Hoppas sopbilen kommer tidigt i år.
 
Hmm...folk börjar köra redan, här hos oss har skotersäsongen just börjat. Tiiltryggalade själv 230 km på hyrskoter i tisdags....vaddå länge till sommaren?
 
Hmm...folk börjar köra redan, här hos oss har skotersäsongen just börjat. Tiiltryggalade själv 230 km på hyrskoter i tisdags....vaddå länge till sommaren?


Inte fel de heller, här är det snö så kort tid att man förmodligen knappt skulle hinna hem till garaget innan snön smälter bort igen..:D
 
Tjing!
Har några frågor angående att fimpa läppen på hojen. Det finns en mod-sida som visar hur man gör det själv (www.sv650.tk - under mods och under rear tail section removal & replacement guide)
Är det någon som prövat att ta bort hela satsen där bak och ersatt med något annat?
Några tips om vad man bör tänka på?
:)
 
Last edited:
En Sv650S -03 kopparfärgad har inhandlats, kunde inte riktigt släppa min gamla 03'a men nu blir det att jaga krashkåpor och dyligt, här skall det förhoppningsvis tävlas i SP klassen. Finns det någon som har bra koll på fälgar tillsalu till 03-07 så PM'a gärna.
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top