SV-Tråden!

Spinky Spendrup skrev:
Nejnej jag fick bara en underlig noja över hur mycket pengar som går till hojen. Men det är ööööver nuuuu som Gessle sjunger. Hojen stannar.


:blah


skönt och höra, blev lite orolig.
Kände mej lite ensam ett tag där :7peta
 
Nån som har köpt en tailguard från s-racing och monterat den?
Pillade lite med min för nån dag sen och jag är lite lur över passformen.
Det verkar som om det blir en rejäl glipa bak hur jag än monterar den.
Vill ju att allt ska passa och se snyggt ut..
 
Fudpucker skrev:
Nån som har köpt en tailguard från s-racing och monterat den?
Pillade lite med min för nån dag sen och jag är lite lur över passformen.
Det verkar som om det blir en rejäl glipa bak hur jag än monterar den.
Vill ju att allt ska passa och se snyggt ut..

Japp, jag köpte en tailguard och hugger i carbon look förra året. :yoparty
Det var lite knepigt att montera den, men det gick efter en del provande och kapning av befintlig stänka. :confused:
Jag monterade bort alla kåporna bak för att kunna få dit tailguarden ordentlig under kåporna.
Blir glipan länst bak under bakljuset, eller?
Har kört hojen till jobbet idag så jag kan försöka ta lite bilder på min montering. :)

//Berka

Lagt till lite bilder.
//Berka
 

Bifogat

  • DSCN04041.jpg
    DSCN04041.jpg
    136.4 KB · Visningar: 94
  • DSCN04051.JPG
    DSCN04051.JPG
    96 KB · Visningar: 93
  • DSCN04061.JPG
    DSCN04061.JPG
    109.1 KB · Visningar: 88
  • DSCN04071.JPG
    DSCN04071.JPG
    112.2 KB · Visningar: 84
  • DSCN04081.JPG
    DSCN04081.JPG
    124.7 KB · Visningar: 86
Last edited:
Berka skrev:
Japp, jag köpte en tailguard och hugger i carbon look förra året. :yoparty
Det var lite knepigt att montera den, men det gick efter en del provande och kapning av befintlig stänka. :confused:
Jag monterade bort alla kåporna bak för att kunna få dit tailguarden ordentlig under kåporna.
Blir glipan länst bak under bakljuset, eller?
Har kört hojen till jobbet idag så jag kan försöka ta lite bilder på min montering. :)


//Berka

Ja precis! Glipan blir alldeles under bakljuset, vid kanterna. Fast det syndes inte just nåt på din. Blir säkert skillnad när man får dit miniblinkar och regskylt. Hur har du fäst undetrayen?
Jag fäster den vid bakljuset och sedan i batterilådan. (jag har meckat ihop en egen som jag ska testa med ikväll)
Behöver man fästa den på fler ställen?
Tycker det känns ganska stabilt som det är.
 
Fudpucker skrev:
Ja precis! Glipan blir alldeles under bakljuset, vid kanterna. Fast det syndes inte just nåt på din. Blir säkert skillnad när man får dit miniblinkar och regskylt. Hur har du fäst undetrayen?
Jag fäster den vid bakljuset och sedan i batterilådan. (jag har meckat ihop en egen som jag ska testa med ikväll)
Behöver man fästa den på fler ställen?
Tycker det känns ganska stabilt som det är.

Jag har fäst den i den befintliga batterilågan/kapade innerskärmen.
På fjärde bilden ser man skruvarna jag använt baktill, sedan har jag fäst den under kåporna med de skruvar/muttrar jag fick med skickat.
Sam att jag fäst den i framkant nere vid dämparen.
Samtliga fästa i batterilådan/innerskärmen.
Eftersom skruvarna är svarta så sysns dem inte, utan bara när man tittar närmare. Det är nog ett ofantligt jobb om man ska montera den utan synliga skruvar.
Hörde mig för vad en ny batterilåda/innerskärm kostade innan jag kapade den, fick ett pris på ca 1200:- hos MC-Shoppen.
//Berka
 
Last edited:
Berka skrev:
Jag har fäst den i den befintliga batterilågan/kapade innerskärmen.
På fjärde bilden ser man skruvarna jag använt baktill, sedan har jag fäst den under kåporna med de skruvar/muttrar jag fick med skickat.
Sam att jag fäst den i framkant nere vid dämparen.
Samtliga fästa i batterilådan/innerskärmen.
Eftersom skruvarna är svarta så sysns dem inte, utan bara när man tittar närmare. Det är nog ett ofantligt jobb om man ska montera den utan synliga skruvar.
Hörde mig för vad en ny batterilåda/innerskärm kostade innan jag kapade den, fick ett pris på ca 1200:- hos MC-Shoppen.
//Berka

Meckade ihop en egen batterilåda på jobbet igår och resultatet blev faktiskt väldigt bra. Passade på att bygga lådan med fästen att skruva fast undertrayen i. Slutresultatet blir nog bra. Ska fixa upp lite bilder senare! :tummenupp
 
Drev...

Är det någo/några här som drevat om sina SV?

Funderar på att göra det vid nästa byte av drivpaket.

Behöver tips och erfarenheter om:

Antal kuggar.
Fram, och/eller bakdrev
Kedjelängd
Resultat... osv.

Låt svaren hagla... :va

/Masse
 
Jag har precis drevat ner min ett fram men inte hunnit testa den än. Köpte kedja men glömde lås =(.

Kan svara bättre när jag testat men tror inte det blir sämre om man drevar ner den.
 
Hugger

Hej,

SKulle vilja ha en hugger (innerskärm bak) i äkta kolfiber som inte har integrerat kedjeskydd. Någon som vet vart det kan finnas? S-racing har tydligen men har dessvärre inga bilder man kan få se först så det känns lite så där att behöva chansa.

// Marianne
 
Myran skrev:
Hej,

SKulle vilja ha en hugger (innerskärm bak) i äkta kolfiber som inte har integrerat kedjeskydd. Någon som vet vart det kan finnas? S-racing har tydligen men har dessvärre inga bilder man kan få se först så det känns lite så där att behöva chansa.

// Marianne


Hej


Varför inte ringa S-Racing och fråga?

Trevlig kväll :)
 
sir Urban skrev:
Jag har precis drevat ner min ett fram men inte hunnit testa den än. Köpte kedja men glömde lås =(.

Kan svara bättre när jag testat men tror inte det blir sämre om man drevar ner den.

Jag tror definitivt att det blir bättre. Frågan är bara hur många kugg, fram eller bak och rätt kedjelängd. Vad har du för längd på din kedja med -1 fram?

/Masse
 
Kanske en dum fråga men hur lyser ert framlyse?
På min lyser bara en sida i taget. Vänster lyser vid halvljus o höger vid hel. Jag trodde bägge skulle lysa vid helljus. Gör era det??
 
moestberg skrev:
Kanske en dum fråga men hur lyser ert framlyse?
På min lyser bara en sida i taget. Vänster lyser vid halvljus o höger vid hel. Jag trodde bägge skulle lysa vid helljus. Gör era det??

Det var väl på det viset 99-02. Den ena reflektorn är optimerad för halvljus och den andra för helljus. Men när man använder "ljustutan" så brukar helljuset tändas utan att halvljuset släcks, och då lyser ju båda samtidigt i alla fall.

På -03:an sitter det en H4 i båda reflektorerna och båda lyktorna lyser både vid halv och helljus.
 
moestberg skrev:
Kanske en dum fråga men hur lyser ert framlyse?
På min lyser bara en sida i taget. Vänster lyser vid halvljus o höger vid hel. Jag trodde bägge skulle lysa vid helljus. Gör era det??

Det där får du nog kolla upp...
Jag har en -01 och på min lyser båda vid hel... (var ute och testade nyss för att vara helt säker).

/M
 
MasseK skrev:
Det där får du nog kolla upp...
Jag har en -01 och på min lyser båda vid hel... (var ute och testade nyss för att vara helt säker).

/M
på min 02a lyser halv på halv, hel på hel och båda vid ljustutan. Sv är ju poppis att importera, kanske har något med det att göra?
 
Last edited:
johanp skrev:
på min 02a lyser halv på halv, hel på hel och båda vid ljustutan. Sv är ju poppis att importera, kanske har något med det att göra?

Har ju också en 02:a. Min är import. Är det olika på olika årsmodeller??
 
johanp skrev:
Sv är ju poppis att importera, kanske har något med det att göra?
Japp, det stämmer. Vet inte riktigt varför det är skillnad, men det beror helt klart på ursprungsland....
Jag har läst nånstans (sv650.org tror jag :va ) att det går att fixa med lite motstånd och sånt, ska kolla lite och se om jag hittar det igen...
 
Jag hämtade min från Tyskland, och som sagt, båda lyser vid hel..

/M
 
Är det hydraulisk koppling på 650? :va Jag har iaf en fråga. När jag parkerar hojen på kvällen så brukar jag lägga i ettan. På morgonen därpå inträffar ett lustigt fenomen som jag inte begriper. Med motorn avstängd och kopplingen intryckt så rullar jag bakåt och sedan några meter framåt för att komma bort från cykelstället. Ibland (oftast) så blir hojen plötlsigt så trög att det är väldigt svårt att paddla sig fram, så man måste lägga i neutralen. Det kanske är helt normalt? Jag inbillade mig dock att kopplingen frikopplade oavsett om motorn var på eller ej, eller är det något speciellt med hyrdaulkopplingar?
När man startar på morgonen så drar hojen lite framåt, i max någon sekund tills motorn kommit igång. Sedan är det nemas problemas.

Jag hade en teori om att något brände ihop när man ställde den varma hojen på kvällen, men det verkar inte spela någon roll om jag lägger i växeln när den är kall.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top