SV-Tråden!

SVooSh skrev:
Nån SVförare som kör 95oktaning soppa? Vågar inte tanka det förrän jag får veta att det inte kommer spika någonstans :gnissla


Kör också med 95:an...inga problem
Läste en tidigare tråd om vilken oktan som var bäst...men blev inte mycket klokare då 50% tyckte 95 funkade prima och 50% körde med högre oktan :va
 
Jag kör bara med 95.
Har man högre komp. så kan det ju 96 eller 98 vara att föredra, men anars så går den bra på 95.
 
skillnader mellan gamla och nya sv650s

Hej!
Ska köpa en SV650s, är grymt sugen på den nya modellen, gillar det spetsiga utseendet, men det blir nog en gammal modell då min budget sträcker sig till 45. Letar efter information om vad som skiljer den "nya" sv650s gentemot den gamla. Allt från, motor, chassi till däckdimmensioner, etc. Ni som kört båda får gärna skriva hur ni upplevde de båda.
 
Last edited:
Ka11e skrev:
Hej!
Ska köpa en SV650s, är grymt sugen på den nya modellen, gillar det spetsiga utseendet, men det blir nog en gammal modell då min budget sträcker sig till 45. Letar efter information om vad som skiljer den "nya" sv650s gentemot den gamla. Allt från, motor, chassi till däckdimmensioner, etc. Ni som kört båda får gärna skriva hur ni upplevde de båda.

Jepp, köp en gammal! :tummenupp
Dom går fortare, ingen ny modell som kört om mig än.... :hihi :7peta Simppi ;)
 
Har fortfarande inte fått hoj ännu men funderar ändå på att köpa ett highpipe från Leovince.
Är det någon som vet hur ett sådant låter/ser ut? Måste man flytta fotpinnarna?
 
moestberg skrev:
Har fortfarande inte fått hoj ännu men funderar ändå på att köpa ett highpipe från Leovince.
Är det någon som vet hur ett sådant låter/ser ut? Måste man flytta fotpinnarna?

En polare till mig har ett... låter helt OK, men inte lika bra som mitt Akra... :yoparty

Det ser faktiskt rätt bra ut på hojen och du behåller fotpinnarna bak.

/M
 
MasseK skrev:
En polare till mig har ett... låter helt OK, men inte lika bra som mitt Akra... :yoparty

Det ser faktiskt rätt bra ut på hojen och du behåller fotpinnarna bak.

/M

Ok, vad bra då! Jag tar för givet att han har en SV650...?
Du har ingen bild på det?
 
Lokke skrev:
Jepp, köp en gammal! :tummenupp
Dom går fortare, ingen ny modell som kört om mig än.... :hihi :7peta Simppi ;)

:mad: :mad:
Men du har ju inte vågat ställa upp :7peta
Tror nästan jag kan ta dig då det gäller rakt fram men nån bantävling går jag inte med på ännu...måste öva mera :Bugar
 
Avverkat 30mil idag UNDERBART!

Men...

Vinkeln på knäna är inget vidare, värker ganska bra efter några mil. Känns som att man sitter som en räka.

någon mer som erfar detta?

Någon som flyttat fotpinnarna?

:va
 
hej hopp..

Någon som mekat bort (i.e klippt kablarna) sin "ignition retarder"? Blir det någon märkbar skillnad? På vilka årsmodeller är detta otyg monterat?

Jesse
 
Ka11e skrev:
Hej!
Ska köpa en SV650s, är grymt sugen på den nya modellen, gillar det spetsiga utseendet, men det blir nog en gammal modell då min budget sträcker sig till 45. Letar efter information om vad som skiljer den "nya" sv650s gentemot den gamla. Allt från, motor, chassi till däckdimmensioner, etc. Ni som kört båda får gärna skriva hur ni upplevde de båda.

Skillnaden mellan -99 och -03, artikel från SVRider.com:
-----------------------------------------------------

Well, Motorcycle Consumer News finally got around to testing the new SVs. I have a copy of their 1999 test of a naked SV. Here's some comparative numbers:

Peak torque: 99 42.4 / 03 45.1 lb-ft
Peak HP: 99 65.2 / 03 69.0
Top speed: 99 121 / 03 127.8 mph (remember this is the faired version, 99 was unfaired)
1/4 mile: 99 12.04 @ 107.22 / 03 11.63 @ 114.41 Big improvement!
0-60: 99 3.76 sec / 03 3.61 sec
60-0: 99 108.8 ft / 03 119.04 ft they blame this on the Dunlop D220s (vs. the old MEZ4)

Differences include:
- Fuel injection allows more cam duration and higher lift, makes more power, gets better gas mileage (99 - 40.8, 03 47.8)
- Rear brake somewhat downgraded, not sure this makes much difference
- More rear suspension travel
- Has an oil cooler
- Both the airbox and the muffler volumes are way up.

They think the bars are 1-1/2 inch too low, and the seat is poor (looks to be worse than the previous design).

När det gäller 2003 -> 2004:
---------------------------

New features for the SV650 include a subframe lowered 40mm for more comfortable passenger seating position and more compact rear fender for improved appearance.

Dessutom tror jag att de har flyttat fotpinnarna lite bakåt, kan vara bra om man är lång + mindre estetiska ändringar.

Färgerna skiljer också
2003: Silver, koppar
2004: Svart, gul, blå

Kan inte svära på att ovanstående inte innehåller fel men det stämmer nog ganska bra.

Jag har bara kört min 03:a så jag kan tyvärr inte jämföra... Men den är ju klart snyggare, det måste jag hålla med om. (Men jag vet att det är många som inte håller med)

EDIT: Just det, en sak som inte har med spec. att göra:

Från KGKSuzuki.com:

Från den 1 januari 2003 har Suzuki en trygghetsgaranti på 5 år för nylevererade motorcyklar.
Trygghetsgarantin gäller på landsvägs MC, upp till 5 år från leveransdatum efter den 1/1 2003 och som är importerade av KGK Suzuki AB.
Reklamationsrätten omfattar motor, växellåda och elektronik som: digitala instrument, styrenheter för tändning, bränsleinsprutning och laddningsregulator.
 
Last edited:
Simppi skrev:
:mad: :mad:
Men du har ju inte vågat ställa upp :7peta
Tror nästan jag kan ta dig då det gäller rakt fram men nån bantävling går jag inte med på ännu...måste öva mera :Bugar

:D

Ja rakt fram kan det va värre, i o f s så har jag drevat ner.....men du går ju i flugviktsklassen så där har du ju en stor fördel. :tungan ;)

Du kan jämföra tiderna om du vill, jag har 1:22:38 på Jurva men det var 2 år sen, å har bara kört där en 3-4 ggr.

....jaja, varvtid, å så direkt en ursäkt varför ja inte kört snabbare... :hihi

Säg tilll när du kör snabbare så måste jag komma å bättra. :)
 
Last edited:
Lokke skrev:
:D

Ja rakt fram kan det va värre, i o f s så har jag drevat ner.....men du går ju i flugviktsklassen så där har du ju en stor fördel. :tungan ;)

Du kan jämföra tiderna om du vill, jag har 1:22:38 på Jurva men det var 2 år sen, å har bara kört där en 3-4 ggr.

....jaja, varvtid, å så direkt en ursäkt varför ja inte kört snabbare... :hihi

Säg tilll när du kör snabbare så måste jag komma å bättra. :)

1:22:38...det var ju inte speciellt snabbt....kom ner på 1:10 första dagen....(räknade högt i hjälmen) :rofl

Ska bara få fast lite kardbbåour åp byxona först...ska koll och jag hittar nån som fixar det i Vasa nu i helgen. Tusan vad lat man har varit i vinter då man inte fått det fixat. Nåja...om vädret håller i sig så kanske man åker till Jurva nästa vecka nån kväll och övar.
:banana
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top