SV-Tråden!

Det är original det ska vara 10w resp 15w, men vill du förbättra SV´n usla fjädring så häller du i lite tjockare olja.

Men jag skrev ju i förra inlägget att det ska vara 20W ???
Byt till eftermarknadsfjädrar, så blir det riktigt bra.
Jo,det skrev du :fattartil
Men vad hjälpte det när jag inte fattar vad jag läser :huvet:huvet:huvet
20w blir det! :fyllisar
 
Att man måste skära i den? :)

Nä men jag vet inte, har snackat med S-racing och nån annan butik som hade krashpuckar. När de frågat vad man har för hoj och att man har helkåpa så har de sagt: "du kommer få skära i kåpan".

Men har du en lösning där du inte behöver det så bring it!:tummenupp

Det är nog så att S-racing och även andra sagt att man måste ta hål i kåpan. Det måste man om man ska få ett helt stumt fäste mot ram/motor. Jag har dock själv funderat på att använda det fäste du ringat in på en bild i ditt inlägg. Det är visserligen lite sviktande men kommer att klara en del. Se bild! Idag har jag rådgjort med S-Racing fått med mig ett kit hem som han plockade ihop. Det kitet kommer han att börja sälja som kraschpuckar till SV 650/1000 med monterade kåpunderdelar. Jag har även monterat det på hojen och jag tycker det ser riktigt bra ut. Det kändes mer än befogat med lite gänglåsning på fästbulten.
 

Bifogat

  • Fäste.jpg
    Fäste.jpg
    92.6 KB · Visningar: 51
  • kit 2.jpg
    kit 2.jpg
    220.9 KB · Visningar: 50
  • monterad 1.jpg
    monterad 1.jpg
    150.6 KB · Visningar: 58
  • monterad 2.jpg
    monterad 2.jpg
    187.1 KB · Visningar: 78
Last edited:
Det är nog så att S-racing och även andra sagt att man måste ta hål i kåpan. Det måste man om man ska få ett helt stumt fäste mot ram/motor. Jag har dock själv funderat på att använda det fäste du ringat in på en bild i ditt inlägg. Det är visserligen lite sviktande men kommer att klara en del. Se bild! Idag har jag rådgjort med S-Racing fått med mig ett kit hem som han plockade ihop. Det kitet kommer han att börja sälja som kraschpuckar till SV 650/1000 med monterade kåpunderdelar. Jag har även monterat det på hojen och jag tycker det ser riktigt bra ut. Det kändes mer än befogat med lite gänglåsning på fästbulten.

Grymme!!! Tack för bilderna också.
Hur känns de? Som att de viker sig lätt om du tappar hojen?

Om jag ringer S-racing och beställer, vad ska jag säga för att de ska fatta vilket kit? Eller har de redan satt ihop det till sv 650?
Tack igen.:tummenupp
 
Grymme!!! Tack för bilderna också.
Hur känns de? Som att de viker sig lätt om du tappar hojen?

Om jag ringer S-racing och beställer, vad ska jag säga för att de ska fatta vilket kit? Eller har de redan satt ihop det till sv 650?
Tack igen.:tummenupp

Det som eventuellt viker sig är ju i så fall kåpfästet. De här puckarna är i sig själv inte stumma så den inbyggda fjädringen i pucken gör att det kanske kan klara att man tappar den utan att fästet viker sig. Jag tror det men jag vill inte testa att släppa den.:) Oavsett så är jag säker på att den kommer att göra nytta och den förstör inte utseendet tycker jag. De gör däremot vissa av de stora svarta rullar som det har borrats hål i kåporna för att få dit. Du var ju själv skeptisk till att ta hål i kåpan och det ville absolut inte jag göra.

Det är det här kitet de tänker sälja till SV650/1000. De har fullt upp där för tillfället men om du säger att du ska ha det som BJN (Björn) köpte så vet de.
Sen om de har grejerna hemma är en annan sak. Lycka till!
 
Grymme!!! Tack för bilderna också.
Hur känns de? Som att de viker sig lätt om du tappar hojen?

Om jag ringer S-racing och beställer, vad ska jag säga för att de ska fatta vilket kit? Eller har de redan satt ihop det till sv 650?
Tack igen.:tummenupp

Bara en liten åsikt från mig om det sviktar kommer det inte hålla. Jag gick omkull med min SV och hade krasch puckar från matisse monterade i ramen och bulten vek sig. Montera de ordentligt om de skall göra någon nytta.

//Dafe
 
Det som eventuellt viker sig är ju i så fall kåpfästet. De här puckarna är i sig själv inte stumma så den inbyggda fjädringen i pucken gör att det kanske kan klara att man tappar den utan att fästet viker sig. Jag tror det men jag vill inte testa att släppa den.:) Oavsett så är jag säker på att den kommer att göra nytta och den förstör inte utseendet tycker jag. De gör däremot vissa av de stora svarta rullar som det har borrats hål i kåporna för att få dit. Du var ju själv skeptisk till att ta hål i kåpan och det ville absolut inte jag göra.

Det är det här kitet de tänker sälja till SV650/1000. De har fullt upp där för tillfället men om du säger att du ska ha det som BJN (Björn) köpte så vet de.
Sen om de har grejerna hemma är en annan sak. Lycka till!

OK, tack.

Bara en liten åsikt från mig om det sviktar kommer det inte hålla. Jag gick omkull med min SV och hade krasch puckar från matisse monterade i ramen och bulten vek sig. Montera de ordentligt om de skall göra någon nytta.

//Dafe

Jo, fast vill inte skära i kåpan:gnissla Pest eller kolera....:huvet
 
Bara en liten åsikt från mig om det sviktar kommer det inte hålla. Jag gick omkull med min SV och hade krasch puckar från matisse monterade i ramen och bulten vek sig. Montera de ordentligt om de skall göra någon nytta.

//Dafe

Kraschpuckar är väl ingen 100% garanti för att skydda ens det de är tänkta att skydda. Brukar det inte stå "kan skydda vid lättare marksyningar" Om man tappar den så är definitivt en viss svikt i staget något som kan hjälpa att skydda om det bara inte viker sig helt så att kraschpucken försvinner in i kåpan. Skulle den börja glida på pucken så spelar svikten väldigt liten roll men kan även här var till viss fördel i så fall. Om bulten ska vika sig och gå av så måste väl hojen glida och pucken haka fast i något. Annars förstår jag inte hur den ska kunna gå av.
 
Bytte bakdäcket och drev,kedja och ryckutjämnare på hojen och oj vilken skillnad. Känns som den kommer direkt från fabrik.:yoparty:tummenupp
 
Kraschpuckar är väl ingen 100% garanti för att skydda ens det de är tänkta att skydda. Brukar det inte stå "kan skydda vid lättare marksyningar" Om man tappar den så är definitivt en viss svikt i staget något som kan hjälpa att skydda om det bara inte viker sig helt så att kraschpucken försvinner in i kåpan. Skulle den börja glida på pucken så spelar svikten väldigt liten roll men kan även här var till viss fördel i så fall. Om bulten ska vika sig och gå av så måste väl hojen glida och pucken haka fast i något. Annars förstår jag inte hur den ska kunna gå av.

Nä av går den inte, sen skulle du tappa den fungerar det säkert. Dock skyddar puckar väldigt bra om man går omkull. Fick lite repor på kåpan det var allt inte ett märke på motorn. Tänkte har man nu krasch puckar på så kan det ju vara en billig försäkring.

//Dafe
 
db Delkevic Slip-on

Tänkte höra om någon vet om det funkar att köra på bana med Delkevic Slip-on eller är det för hög decibel?

Har nämligen beställt ett.
Frågan är om man blir portad på typ Rörken, de tillåter max 100 db.

Hur funkar det med db-killer, hur och vart för man tag på ett sånt och monterar det:va?
 
Tänkte höra om någon vet om det funkar att köra på bana med Delkevic Slip-on eller är det för hög decibel?

Har nämligen beställt ett.
Frågan är om man blir portad på typ Rörken, de tillåter max 100 db.

Hur funkar det med db-killer, hur och vart för man tag på ett sånt och monterar det:va?

Det är väldigt olika, beror helt på vem du får som kontrollerar. På Sviestad där ska de bitvis vara väldigt hårda, i princip så kräver de original piporna annars får du inte köra..

Samtidigt så har man hört att det finns instruktörer som kör med helsystem utan nån som helst dämpning ... Reglerna gäller för alla .. jovisst ..
 
Idag fick man hem ensitscutsen till dörren.
220 kr ville tjejen ha i tullavgift.

Kan det bara sluta regna snart så blir det montering!:yoparty:2cool
 
Slip-on

Om man nu kapat röret och monterat ett slip-on och skall besikta eller köra på bana.
Vill man ju kunna återmontera orginalet.

Nån som vet vart man kan få tag på ett skarvrör ( Skarv-muff) så man kan återmontera orginaldämparen?
 
Om man nu kapat röret och monterat ett slip-on och skall besikta eller köra på bana.
Vill man ju kunna återmontera orginalet.

Nån som vet vart man kan få tag på ett skarvrör ( Skarv-muff) så man kan återmontera orginaldämparen?

Jag köpte ett kit ifrån Bikersneed.se. Scorpion Carbon slip-on. I det paketet följde DB-killer samt skarvrör för att sätta på orginal igen med.
 
Om man nu kapat röret och monterat ett slip-on och skall besikta eller köra på bana.
Vill man ju kunna återmontera orginalet.

Nån som vet vart man kan få tag på ett skarvrör ( Skarv-muff) så man kan återmontera orginaldämparen?

på MEKONOMEN,
ca 10cm 2tums rörstump och en avgasklämma (mc) funkar fint
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top