SV-Tråden!

duckie skrev:
2442959 Det kom på 03:an.

Jag har mappat om min efter avgasbyte - den går skitbra nu. Ska väl inte behöva bänkas? Det låter dyrt och omständigt.

Om man bara skall justera insprutningen (alltså inte fixa power commander) behöver man inte bänka.
Jag var och gjorde detta i förra veckan. Killarna på verkstaden sa att det är helt meningslöst att bänka om man bara skall justera inspruten för det finns bara tre fasta lägen på låg mellan och hög register. De kollar vad du har för bestyckning å så ställer de in efter det. Tar ca 30min och kostade 240 spänn för mig.
Gjorde bra skillnad för mig. Jämnare gång och bättre drag i botten. :yoparty
 
Mangoo skrev:
2443088 Om man bara skall justera insprutningen (alltså inte fixa power commander) behöver man inte bänka.
Jag var och gjorde detta i förra veckan. Killarna på verkstaden sa att det är helt meningslöst att bänka om man bara skall justera inspruten för det finns bara tre fasta lägen på låg mellan och hög register. De kollar vad du har för bestyckning å så ställer de in efter det. Tar ca 30min och kostade 240 spänn för mig.
Gjorde bra skillnad för mig. Jämnare gång och bättre drag i botten. :yoparty
Kopplar dom in nån utrustning till hojen och ställer om, byter nåt eller hur går det till ?
Skönt att man kan ställa om orginalsprutet på SV´n, är ju inte många cyklar som det funkar på.

/N
 
Last edited:
isse skrev:
2443106 Kopplar dom in nån utrustning till hojen och ställer om, byter nåt eller hur går det till ?
Skönt att man kan ställa om orginalsprutet på SV´n, är ju inte många cyklar som det funkar på.

/N

ja, det är nån slags maskin de använder.
 
its play time skrev:
2442757 vassego hoppas du hittar något, fick själv min tailguard idag så det blir montage i helgen.:fyllisar pluss några pills


Låter som en kanonhelg! :fyllisar Skulle gärna sitta i garaget i helgen och fixa med hojen min och ta en öl. :tummenupp
Man kanske ska ta och beställ en kutskåpa snart iallafall. Blir galen på den där passagerar dynan. :zpy Borde ju inte var så dyrt. hehe
 
mbrannst skrev:
2442940 Ankan, du har väl en -03:a? Med insprutning? I så fall skall du glömma det där med dynojet och istället sikta in dig på motsvarande ingrepp på insprutningen. Antingen handlar man Powercommander och beställer tid för bänkning och justering eller så tar man reda på en bromsare som har instrument för omjustering av originalstyrboxen (t.ex. Yoshimura AdjustBox eller vad de nu heter...)

Yes, jag har insprutning, jag har ringt bike i Trollhättan och det va fan inte billigt. 1200 milars-service skulle dom ha 2250 kr + powercommander med justering 7000 kr, allt annat än billigt som sagt...

Tycker ni att det är värt 7000 spänn för powercommander och justering, måste finnas billigare alternativ. Bara bänkning skulle dom ha 2500 för...:arsele
 
Last edited:
Ankan_84 skrev:
2443766 Yes, jag har insprutning, jag har ringt bike i Trollhättan och det va fan inte billigt. 1200 milars-service skulle dom ha 2250 kr + powercommander med justering 7000 kr, allt annat än billigt som sagt...

Tycker ni att det är värt 7000 spänn för powercommander och justering, måste finnas billigare alternativ. Bara bänkning skulle dom ha 2500 för...:arsele

Brukar hänga lite på det engelska SV forumet och enligt en kille där
som tävlar i minitwincupen med sina SV,s så åker ca 90% av förarna
med en ommappad orginalbox.Powercomandern gör tydligen ingen
större skillnad på SV 650,n iallafall!

Verkar vara rätt svårt att få nån större effektökning i SV,n.
Ska man trimma nåt så är det nog fjädringen som kan fixas till
för en rimlig peng.
Vill man ha mer effekt är det bättre att byta hoj.
 
xrperra skrev:
2444092 Brukar hänga lite på det engelska SV forumet och enligt en kille där
som tävlar i minitwincupen med sina SV,s så åker ca 90% av förarna
med en ommappad orginalbox.Powercomandern gör tydligen ingen
större skillnad på SV 650,n iallafall!

Verkar vara rätt svårt att få nån större effektökning i SV,n.
Ska man trimma nåt så är det nog fjädringen som kan fixas till
för en rimlig peng.
Vill man ha mer effekt är det bättre att byta hoj.

Jag ville para lägga in powercommander för att få hojjen att gå rent, men då kanske det räcker med mappning... Någon som vet va det kostar och vad som görs med hojjen.
 
Ankan_84 skrev:
2444263 Jag ville para lägga in powercommander för att få hojjen att gå rent, men då kanske det räcker med mappning... Någon som vet va det kostar och vad som görs med hojjen.

Lyckas man hitta nån som justerar sprutet på SV,n så borde
det vara rätt enkelt o billigt.Kollade runt här i tokholm när jag köpte
min hoj i höstas men ingen kunde eller ville fixa det.Men dom ville
väldigt gärna sälja på mig en PC+bänkkörning för dyra pengar:rolleyes:

Jag kör med slipon och en lite moddad insugssnabel och min
hoj(04) går toppen utan omappning eller ens justering av TPS.
Däremot gjorde en synkning av trottelhusen rätt stor skillnad!
Hojen gick jämnare och mer vibratinsfritt.

Vad menar du med inte går rent?
Är du van vid radfyror så känns en twin eller stånka ganska
ryckig i motorgången speciellt på låga varv,det går inte att komma ifrån.
 
RocketQueen skrev:
2443641 Låter som en kanonhelg! :fyllisar Skulle gärna sitta i garaget i helgen och fixa med hojen min och ta en öl. :tummenupp
Man kanske ska ta och beställ en kutskåpa snart iallafall. Blir galen på den där passagerar dynan. :zpy Borde ju inte var så dyrt. hehe
kutskåpa e suveränt man slipper ha någon som ligger på ryggen:crash. ska bli gött att mecka får inte bli för full bara så att det skiter sig och det blir en bil ha ha ha.

its play time skrev:
2444769 kutskåpa e suveränt man slipper ha någon som ligger på ryggen:crash. ska bli gött att mecka får inte bli för full bara så att det skiter sig och det blir en bil ha ha ha.
kuts kåpan liger på ca 1000spänn
 
Last edited:
its play time skrev:
2444769 kutskåpa e suveränt man slipper ha någon som ligger på ryggen:crash. ska bli gött att mecka får inte bli för full bara så att det skiter sig och det blir en bil ha ha ha.
kuts kåpan liger på ca 1000spänn


:D Näää, det vore trist om din SV blev en bil! :va
1000:- de är ju inte sååå dyrt. Fan man vet inte vilken grej man ska köpa först.
Ta det lugnt med partyt i garaget då. :hihi
 
Jajemen, hur nöjd som helst... Den gick illa som fan under 3-4 tusen varv, nu går den klockrent... Det behövdes nog:) Välinvesterade pengar... Tog det samtifigt som 1200milars-servicen, så jag fick nog lite reducerat pris...:tummenupp
 
Problem Med Olja I Luftburken

Undrar om det är nån/några som har problem med olja i luftburken när de åker bakhjul???

Är det någon som har byggt om här?? Hur ser det ut i sånna fall..???
 
Bazooka skrev:
2493266 Undrar om det är nån/några som har problem med olja i luftburken när de åker bakhjul???

Är det någon som har byggt om här?? Hur ser det ut i sånna fall..???

Det undrar jag med... jag pratade med en kompis som sa att det skulle vara återgärdat på nyare modeller,
(ett stopp så inte oljan rinner ner i luftburjen när man kör bakhjul)....
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top