SV-Tråden!

johanp skrev:
vet du vart kan man göra det? lackerarn?

kom på en sak till:
det är ju ett par fler som kör med g.p.r. rör här, är det nån som har fått fula gul/lila märken på ljuddämparen? misstänker att det har blivit för varmt för titanet ju där eller nåt, det är iaf på båda sidorna av ljuddämparen ungefär mitt på den och ser för taskigt ut, hoppas rejält på att kunna reklamera skiten... =(

Om inte lackerarn gör det så vet han säkert någon annan som kan göra det.
 
Vet ej om de har nån hemsida, men bilder hittar du på www.gpr.it . Pinsamt nog kommer jag inte ihåg priset, men jag kollade runt bland flera olika alternativa slip-on och tyckte det här var prisvärt! Formen är oval och materialet är rostfritt i rör och gavlar samt titan i dämparns hölje, snyggt tycker jag!

Jag valde det lågt monterade, jag förstår inte varför man skulle vilja höja tyngdpunkten på en mc...


/P

MadDawg skrev:
Nån hemsida?

Vad var det för pris, form och material på din dämpare?
 
3) Jag upplever GPR som "bättre" än ART. ART hade jag på min TRX (iofs ett tag sedan...), snyggt, men ingen vidare passform eller detaljkvalitet. /P

duckie skrev:
1) För dyrt
2) Får inte plats under min belly pan (?)
3) GPR blir missfärgade står det i flera inlägg i den här tråden och behöver packas om (?)

Jag har sågfobi så det blir väl varken det ena eller det andra för mig.
 

Bifogat

  • TRX snett framifrån.jpg
    TRX snett framifrån.jpg
    52.5 KB · Visningar: 115
Jag tittade lite på olika tankpads och kom fram till att min är ganska tråkig. :(
Jag skulle vilja byta men är osäker på om man kan ta bort den gammla tankpaden, den värkar sitta hårt.
Är det någon som har tagit bort en tankpad någon gång?
Kan man göra det själv?
 
Adde87 skrev:
Jag tittade lite på olika tankpads och kom fram till att min är ganska tråkig. :(
Jag skulle vilja byta men är osäker på om man kan ta bort den gammla tankpaden, den värkar sitta hårt.
Är det någon som har tagit bort en tankpad någon gång?
Kan man göra det själv?

Du köper en sån här, sen är det bara att börja elda. Bränn inte på för hårt så att du bränner hål i tanken och antänder soppan! :D
 
Hallå alla glada.
Har det blivit några mil trots den eviga vätan?
Jag har hunnit flänga runt en hel del, men så har man ju varit konstant blöt oxå :)
Jag har fått smak för det där med touring och funderar facktiskt på att byta hoj till något lite mera rouringanpassat.
Någon som har några förslag på vad man kan få för 50000-60000:-

Är det någon som vill köpa en sv 650 -04 blå så hör av er
(grp system, miniblink, upprensad bak, 1300mil, 52000:-)
Mathias 073-98 44 102

Det har varit mycket intresant läsning i denna tråd kommer nog att fortsätta besöka den även om jag byter hoj, är det tillåtet? :tungan

Ha d så gött hoppas solen tittar fram snart
 
hedis skrev:
Hallå alla glada.
Har det blivit några mil trots den eviga vätan?
Jag har hunnit flänga runt en hel del, men så har man ju varit konstant blöt oxå :)
Jag har fått smak för det där med touring och funderar facktiskt på att byta hoj till något lite mera rouringanpassat.
Någon som har några förslag på vad man kan få för 50000-60000:-

Är det någon som vill köpa en sv 650 -04 blå så hör av er
(grp system, miniblink, upprensad bak, 1300mil, 52000:-)
Mathias 073-98 44 102

Det har varit mycket intresant läsning i denna tråd kommer nog att fortsätta besöka den även om jag byter hoj, är det tillåtet? :tungan

Ha d så gött hoppas solen tittar fram snart

Varför inte köpa en Tl1000s eller en Firestorm. Jag själv ska sälja svn till hösten för att ge plats åt en Firestorm.
 
Angående det här med slipon.

Jag funderade länge på det där med att såga i hojen och insåg till sist att det skulle bli aningen dyrt att lösa det på annat sätt. Att såga i originalgrejer kändes väl sådär kul men vad spelar det egentligen för roll?!
Enda gången man behöver göra det är ju kanske vid en besiktning och då går det alldeles utmärkt att använda en rörstump att hålla originalet med.
Jag köpte iaf ett ART i aluminium för en bra peng och är kanonnöjd. Ovalt ska tilläggas och det ÄR mycket snyggare än runt! ;)
 
Fudpucker skrev:
Angående det här med slipon.

Jag funderade länge på det där med att såga i hojen och insåg till sist att det skulle bli aningen dyrt att lösa det på annat sätt. Att såga i originalgrejer kändes väl sådär kul men vad spelar det egentligen för roll?!
Enda gången man behöver göra det är ju kanske vid en besiktning och då går det alldeles utmärkt att använda en rörstump att hålla originalet med.
Jag köpte iaf ett ART i aluminium för en bra peng och är kanonnöjd. Ovalt ska tilläggas och det ÄR mycket snyggare än runt! ;)

Vilket bra inlägg :-) Jag vill tycka som du! Snart ska jag köpa.

En grej jag gjorde...jag tog bort snorkeln från luftfiltret - då fick jag ett ganska skönt ljud, men ... var det dumt tro? Kan det bli nåt knas i och med detta?
 
Nybliven SV-ägare

Kul,kul.
2 månader sen som jag köpte SV650 -99. En supertrevlig hoj.

Jag har spanat igenom det mesta på tråden,
det tog ett tag att komma ikapp då jag som nybliven
SV-snubbe inte läst nåt här..

Här redan lite stul med min ögonsten.. Surt.. :(

Tillfälligt bakslag bara, hoppas jag
 
Regn-allergisk SV650 ???

Jag passar på att kolla om ngn av er kan hjälpa mig med hoj-problemet:

För drygt 2 veckor sedan började den strula lite. Det var vid gaspådrag på 1:an som den hacka och inte drog nåt alls. Då jag testade samma varv-gaspådrag på andra växlar uppstog inte problemet.
(Jag är ingen meckarkille, men tänkte att det kunde vara dags för byte av soppafilter. Det är ju bara på ettan och den drar säkert mest soppa vid acc och filtret e sopigt. Men nu har jag kollat i boken och inte ens hittat ngt soppafilter.)

Idag vill den inte ens starta efter att damen lånade hojen till sitt jobb.
(Hon lyckades komma dit men sa att den gick lite dåligt, men ändå piggare än hennes cbr600 -94...Märkte då hon skulle hemmåt att den inte ens ville börja föra oväsen.)
Har varit där och försökt starta den men den är helt död och efter närmare 10 minuter och snart dött batteri, så gav den mig bara en liten retsam pust: När den väl verkade vilja starta så orkade den bara gå så länge startmotorn hjälpte till. I övrigt - Ingenting.

Vad kan ha hänt, tål den inte att stå ute i regn.

Någon som vet ngt ?
:va
 
scorpionen skrev:
Jag passar på att kolla om ngn av er kan hjälpa mig med hoj-problemet:

För drygt 2 veckor sedan började den strula lite. Det var vid gaspådrag på 1:an som den hacka och inte drog nåt alls. Då jag testade samma varv-gaspådrag på andra växlar uppstog inte problemet.
(Jag är ingen meckarkille, men tänkte att det kunde vara dags för byte av soppafilter. Det är ju bara på ettan och den drar säkert mest soppa vid acc och filtret e sopigt. Men nu har jag kollat i boken och inte ens hittat ngt soppafilter.)

Idag vill den inte ens starta efter att damen lånade hojen till sitt jobb.
(Hon lyckades komma dit men sa att den gick lite dåligt, men ändå piggare än hennes cbr600 -94...Märkte då hon skulle hemmåt att den inte ens ville börja föra oväsen.)
Har varit där och försökt starta den men den är helt död och efter närmare 10 minuter och snart dött batteri, så gav den mig bara en liten retsam pust: När den väl verkade vilja starta så orkade den bara gå så länge startmotorn hjälpte till. I övrigt - Ingenting.

Vad kan ha hänt, tål den inte att stå ute i regn.

Någon som vet ngt ?
:va

En gång när jag åkte ca 16 mil i ösregn så började hojen "hacka" och gå o låta som en skördetröska. Den gick tydligen bara på en cylinder. Testa att ta bort den främre tändhatten och torka bort all fukt (om det nu är något), tryck sen tillbaka hatten och starta hojen. :)
 
Last edited:
duckie skrev:
Vilket bra inlägg :-) Jag vill tycka som du! Snart ska jag köpa.

En grej jag gjorde...jag tog bort snorkeln från luftfiltret - då fick jag ett ganska skönt ljud, men ... var det dumt tro? Kan det bli nåt knas i och med detta?

Borde prova Renegades AIR-KIT....låter mumma. Man tar bort hela "plastburken och ersätter den med två stycken filer som kommer rätt på förgasaren....plus en kolfiberplatta för att fästa allt annat. :yoparty
 
Firestormen har värdelös väghållning ,, ok motor men kass väghållning ,, de fins billiga Prillor åxå tyvärr i klass 7 men oslagbar värhållning med en kombination av överlägsen motor.

Fudpucker skrev:
Varför inte köpa en Tl1000s eller en Firestorm. Jag själv ska sälja svn till hösten för att ge plats åt en Firestorm.
 
Nu är det allt för dött här inne så jag lägger in ett helt meningslöst inlägg!

Var ute och lekte lite idag och nu önskar jag köpa ett balansläge till en SV650S '04, hittar inget själv. :tomten

Ursäkta den värdelösa bildkvalitén, men vafan!
 

Bifogat

  • wheelie.jpg
    wheelie.jpg
    73.6 KB · Visningar: 115
Hejhej!

Grattulera mig! Jag köpte mig en SV650S i fredags!

Tröttnade på Transalpen, sålde den för ett par veckor sen.

Är helnöjd med mitt nyförvärv, känns dock som lite pocketbike med mina 191 cm, men det går bra ändå!

Har planer på slipon eller helsystem, låter lite körskola över den nu... Tips tack! Gärna på butik också!
 
jocke i köping skrev:
Firestormen har värdelös väghållning ,, ok motor men kass väghållning ,, de fins billiga Prillor åxå tyvärr i klass 7 men oslagbar värhållning med en kombination av överlägsen motor.

Har hört en del säga att Firestormen har bristfälligt chassi men samtidigt lika många som säger den är jättebra. Har inte haft tillfälle att provköra en själv vid lite aktivare körning så jag vet inte.
Annars är ju aprilian grym men tyvärr för dyr för mig!
 
hellla skrev:
En gång när jag åkte ca 16 mil i ösregn så började hojen "hacka" och gå o låta som en skördetröska. Den gick tydligen bara på en cylinder. Testa att ta bort den främre tändhatten och torka bort all fukt (om det nu är något), tryck sen tillbaka hatten och starta hojen. :)

Så ´04 har oxå det problemet.
Alla verkar råka ut för det nångång. Till alla er sv-åkare. Var noga med gummitätningen vid främre tändstiftet. Bocka en plåtbit och fäst den i kylarens fäste. Montera den så den sitter framför tändstiftet. Då sprutar inte vattenstänket direkt på cylindern. Ett litet tips bara!!
 
trummiz skrev:
Hejhej!

Grattulera mig! Jag köpte mig en SV650S i fredags!

Tröttnade på Transalpen, sålde den för ett par veckor sen.

Är helnöjd med mitt nyförvärv, känns dock som lite pocketbike med mina 191 cm, men det går bra ändå!

Har planer på slipon eller helsystem, låter lite körskola över den nu... Tips tack! Gärna på butik också!

Bra val, men ge oss bilder!

Läs igenom alla sidor i denna tråd så vet du allt du behöver om olika slip-on. :hihi
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top