Sv 650

• Thread starter Thread starter jonte
  • Start date Start date

jonte

Guest
Efter en liten rundringning har jag nog gett upp hoppet... hade tänkt byta upp mig från min gsx400 -82 till något lite piggare. tänkte då att en suzuki sv 650 skulle va hyffsat billig att försäkra.

men inte...
det billigaste bolaget var susab med 17400 hel/helår!!!

Jag är då 21 år, mc kort i 2år, bor i zon 2(tror jag...)

Jag undrar då om det finns någon här med ungefär samma "bakgrund" som har en sv650 o vad ni betalar i försäkringskostnad?

/jonas

Kan detta verkligen stämma? Borde ju inte vara SÅ dyrt?
Ring igen, kolla Bilsport & MC om du inte redan gjort det? Sen IF och Trygg... lät lite mkt.

955i skrev:
Kan detta verkligen stämma? Borde ju inte vara SÅ dyrt?
Ring igen, kolla Bilsport & MC om du inte redan gjort det? Sen IF och Trygg... lät lite mkt.

Har redan kollat dessa. bilsport var rätt billiga: 10,000 för ett helår, men då var det en helårsförsäkring. Är egentligen intresserad av halvårsf. Tänkte iallafall försöka komma under 1000kr/månad! TH o if gav mig ungefär samma som Susab. Tycker detta är väldigt konstigt då Sv:en ligger i klass 5.

jonte skrev:
Har redan kollat dessa. bilsport var rätt billiga: 10,000 för ett helår, men då var det en helårsförsäkring. Är egentligen intresserad av halvårsf. Tänkte iallafall försöka komma under 1000kr/månad! TH o if gav mig ungefär samma som Susab. Tycker detta är väldigt konstigt då Sv:en ligger i klass 5.

Av någon anledning skulle T-H ha 33000kr för hel/hel. Känns som de väljer en annan typ av kundgrupp än oss på sporthoj.com oavsett ålder och bostadsort. Runt tio är rimligare.

Kan bara konstatera att man aldrig blir klok på försäkringsbolagen!
Betalar 3800kr hel/helår på Trygg-Hansa för våran SV, 29år, körkort 6år, zon 1.

Måste gå att hitta nåt billigare för dig, fortsätt ringa!

Jag funderar också på att skaffa en SV650s i år. Det skulle vara den nya årsmodellen då, 2003.

Jag är 26 år, hojkort i 2 år, bor i stockholmsförort.

De premieofferter jag har fått är:

Trygg Hansa: 33.041 / år
Länsförsäkringar: 29.618 / år
Bilsport & MC: 11.700 / år (bonus 3 av 5 så det kan bli billigare)
Folksam: 3.300 / mån eller 29.000 / år
If: 1894 / mån = 22.728 / år (full bonus, kollar på antal år med körkort, även för bil)
SalusAnsvar: 39.547 / år

Alla priser utom Bilsport&MC är ju totalt hutlösa. Visste att det skulle vara dyrt, men SÅ dyrt... :-(
Trodde även att SV650 skulle vara rimlig i försäkring, det är ju inte västa sporthojen.

demoniak skrev:
Jag funderar också på att skaffa en SV650s i år. Det skulle vara den nya årsmodellen då, 2003.

Jag är 26 år, hojkort i 2 år, bor i stockholmsförort.

De premieofferter jag har fått är:

Trygg Hansa: 33.041 / år
Länsförsäkringar: 29.618 / år
Bilsport & MC: 11.700 / år (bonus 3 av 5 så det kan bli billigare)
Folksam: 3.300 / mån eller 29.000 / år
If: 1894 / mån = 22.728 / år (full bonus, kollar på antal år med körkort, även för bil)
SalusAnsvar: 39.547 / år

Alla priser utom Bilsport&MC är ju totalt hutlösa. Visste att det skulle vara dyrt, men SÅ dyrt... :-(
Trodde även att SV650 skulle vara rimlig i försäkring, det är ju inte västa sporthojen.

De e helt sjukt... vet inte vad för någon hoj man måste skaffa för att kunna ha råd att betala försäkringen.

Konstigt att du fått lite högre premier än mig då du är lite äldre... hos if skulle ja fått betala 1400/mån.
Bilsport är ju klart billigast men de e surt att det bara är helårsförsäkring de har...

jonte skrev:

Bilsport är ju klart billigast men de e surt att det bara är helårsförsäkring de har...

Vad är det för surt med det. Du bor ju i Skåne, då kan du köra i alla fall 8 månader om året, om man inte är en vekling förstås.
Att kunna plocka fram hojen när det kommer en överaskande värmebölja när det egentligen skall vara kallt, det är värt en del.
Körde själv helårs förs. när jag hade SV´n.

Har nu köpt en 2003 SV650s! :D :D Skall hämta den i dag.

Skulle bara fixa betalningen med banken och fixa försäkringen.

Vid tidigare rundringning hade jag fått en premie på 5 800:- för halvförsäkring från Bilsport & MC. Jag tyckte det var det enda rimliga och var beredd att ta det.

Så när jag ringde i dag så var premien plötsligt på 7 200:- :(
Jag kunde inte få det tidigare priset för jag hade inte namnet på den personen jag talat med då.
Nu hade jag ju inget alternativ så jag var tvungen att ta det. J**la försäkringslotto.

Så när ni ringer runt och frågar om priser glöm inte att be dem skicka/spara en offert och ta namnet på den du talat med!

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026