SV 650 => Projekt Girlfighter

Vad ska det bli för typ av hoj?

• Antal röstningar
    0
Fan va fint ett nylackad drev kan se ut! Tillsammans med den nytvättade kedjan ser allt som nytt ut!

Bifogat

• IMG_0005.jpg
    IMG_0005.jpg
    117.3 KB · Visningar: 160
  • IMG_0006.jpg
    IMG_0006.jpg
    150.9 KB · Visningar: 144
Kolfiber...

Vi testade att klä bakdelen i kolfiber istället för att lacka den. Var inte lika lätt som vi trodde eftersom formen är i väldigt många olika vinklar. Resultatet blev väl okej, det får duga denna sommaren men vi lär nog lacka om den nästa år om vi bestämmer oss för att lacka om ramen och ändra färg. :va Men som sagt i år är det kolfiber som gäller.

Nu är också allt förberett för att spraylacka gafflar och sving, sen är det montering som gäller :tummenupp
Känns som vi är på slutspurten nu! :banana

Bifogat

• IMG_0010.jpg
    IMG_0010.jpg
    58.9 KB · Visningar: 271
  • IMG_0013.jpg
    IMG_0013.jpg
    70.6 KB · Visningar: 333
Det blev ju skitsnyggt med kolfibern skit i lack :tummenupp finns tillräckligt med lackade hojar.

Vi testade att klä bakdelen i kolfiber istället för att lacka den. Var inte lika lätt som vi trodde eftersom formen är i väldigt många olika vinklar. Resultatet blev väl okej, det får duga denna sommaren men vi lär nog lacka om den nästa år om vi bestämmer oss för att lacka om ramen och ändra färg. :va Men som sagt i år är det kolfiber som gäller.

Nu är också allt förberett för att spraylacka gafflar och sving, sen är det montering som gäller :tummenupp
Känns som vi är på slutspurten nu! :banana

Skitsnyggt:tummenupp Men men ni skall väl klarlacka kolfibern?

Ikväll har vi lackat klart gaffelbenen och svingen i Satinsvart. Vi körde med 2 lager 2k epoxyprimer och 2 lager 2k topplack! Hoppas det håller hyfsat, får kanske sätta nått genomskinligt skydd på gaffeln för stenskott, vi få se... På onsdag börjar nog ihopmonteringen!! ÄNTLIGEN! :tummenupp

Bifogat

• IMG_0012.jpg
    IMG_0012.jpg
    96.4 KB · Visningar: 219
  • IMG_0008.jpg
    IMG_0008.jpg
    105.6 KB · Visningar: 157
  • IMG_0004.jpg
    IMG_0004.jpg
    129.4 KB · Visningar: 137
Framskärm!

Fick en väldigt fin present av Olle idag! :D

Bifogat

• IMG_0006.jpg
    IMG_0006.jpg
    95.8 KB · Visningar: 211
  • IMG_0007.jpg
    IMG_0007.jpg
    100 KB · Visningar: 222
Haha! Sjuk? Ja! :tungan Det är väll klart jag fattade det! annars hade jag inte svarat med sarkasm! :tummenupp

I morgon ska vi börja montera gafflar och sving! Ska bli riktigt kul att få montera ihop rena och nylackade delar på hojen! Jag tror framskärmen kommer se sjukt bra ut på hojen! Original är nog bland dom fula jag sett!

Montering

Ikväll var det ihopmontering som gällde. Svingen sitter på plats och nu väntar vi på avgasbandage och nytt bakdäck innan resten kan monteras där bak.
Gafflarna är också på plats tillsammans med styrkronan, handtagen och bromsoken. Fick motionera bromsarna en del, de var väldigt tröga vilket kan förklara den dåliga bromsverkan jag haft.

Nu börjar det likna något - Kolla in!!! :yoparty

Bifogat

• IMG_0014.jpg
    IMG_0014.jpg
    104.1 KB · Visningar: 198
  • IMG_0013.jpg
    IMG_0013.jpg
    93.5 KB · Visningar: 190
  • IMG_0009.jpg
    IMG_0009.jpg
    133.1 KB · Visningar: 213
  • IMG_0010.jpg
    IMG_0010.jpg
    135.5 KB · Visningar: 259
Ser bra ut, synd att ramen inte blev svart oxå bara, men det kanske kommer....?!
Allt ser rent ut iaf!

Back