SV 650 => Projekt Girlfighter

Vad ska det bli för typ av hoj?

• Antal röstningar
    0
Ja jävlar, det hade varit något att tappa den där. :D

Vad gäller lysen så är jag ju en sucker för en rund 7" lykta. Det är det snyggaste och stilrenaste man kan få. Men visst, två projektorlampor ser helt OK ut också! :)

Mycket hydraulslang där. Jobbar han på Hydroscand?

Nästan! Jag jobbar på Specma Hydraulik, vi sysslar typ med samma sak! :tummenupp

Känns lite trisst att bara montera en 7" lykta då sv650 finns med det original, men vi har ju hela vintern på oss att fundera ut en passande lykta! Kom gärna med tips! :)

Lite missvisande rubrik :p, SV-Girlfighter låter ju som MC'n motsvarighet till killen och bilen i death proof.

Förväntade mig nån hardcore typ med blodigt basebollträ på ryggen

Nästan! Jag jobbar på Specma Hydraulik, vi sysslar typ med samma sak! :tummenupp

Känns lite trisst att bara montera en 7" lykta då sv650 finns med det original, men vi har ju hela vintern på oss att fundera ut en passande lykta! Kom gärna med tips! :)

MT-03:ans lykta tycker jag skulle kunna passa?

Uttjatat kanske?

Gillar annars dubbellysen monterade åt "andra hållet".
Satsa på en större och en mindre?

Redan nämnt...:arsele

Polerad ram är skitläckert, men kanske lite vanligt?
Varför inte satsa på att anodisera den i ngn fräck färg.

Strippa all färg, polera upp den och lämna in för anodisering?

Kan bli hur fräckt som helst ;)

Vi har Ebayat oss runt lite och kollat vad som finns för en rimlig peng och tittat lite på dessa. Det är minst sakt en jungel!

Bifogat

• !BTJZC8QBWk~$(KGrHgoH-CMEjlLl)s+(BKG8!I7GLw~~_12.jpg
    !BTJZC8QBWk~$(KGrHgoH-CMEjlLl)s+(BKG8!I7GLw~~_12.jpg
    26.8 KB · Visningar: 208
  • !BZiVgLwBGk~$(KGrHgoOKkIEjlLmVUyCBKnLYSd1jg~~_12.jpg
    !BZiVgLwBGk~$(KGrHgoOKkIEjlLmVUyCBKnLYSd1jg~~_12.jpg
    14.4 KB · Visningar: 189
  • ViewImage.jpg
    ViewImage.jpg
    50.4 KB · Visningar: 187
  • !BSHyj+Q!2k~$(KGrHgoH-D4EjlLle-etBKBoG4NbHQ~~_12.jpg
    !BSHyj+Q!2k~$(KGrHgoH-D4EjlLle-etBKBoG4NbHQ~~_12.jpg
    25.7 KB · Visningar: 189
  • !BV21,-g!mk~$(KGrHgoOKisEjlLl5Pu2BKUn3WszfQ~~_12.jpg
    !BV21,-g!mk~$(KGrHgoOKisEjlLl5Pu2BKUn3WszfQ~~_12.jpg
    24.3 KB · Visningar: 227
Tveklöst Predator lyktan.. vem fan sätter på dgt dylikt på hojjen?
Nää skämt åsido, dubbellyktan var tveklöst snyggast!

Dubbla sånna?

Vi har Ebayat oss runt lite och kollat vad som finns för en rimlig peng och tittat lite på dessa. Det är minst sakt en jungel!

Jag satt och ebayade lyktor till min hoj igår och så kom jag på att i england har dom ju förfan vänstertrafik så ljusbilden blir helt åt helvete. så gör inte den tabben, kolla tyska ebay istället :)

om denna vart svart och lite billigare hade jag köpt den direkt!

edit: Jag hitta den i svart! Bara att börja spara.

Last edited:
Alla dom där lyktorna var lagerförda i Kina så jag vet faktist inte hur det är med ljusbilden om den inte bara är rak? Du har ingen bild på den lyktan när den är monterad? Vore kul att se storleken m.m!

Ett förslag på lykta, alternativt ett förslag på "göra-lyktan-unik-metod", är att låta sig inspireras av vad Spondon gjort med strålkastaren på sin FZ750-fighter. Lacka insidan av lyktglaset på en vanlig original-strålkastare. Snyggt och originellt tycker jag.

Se själv HÄR.

Varför inte eloxera ramen, det kräver dock nogrann rengöring innan.

Någon som har pris/erfarenhet av eloxering av en hel ram? Måste den blästras metallrent och slipa bort alla skavanker? Bildexempel?

Det lutar nog mest åt blankpolerad ram och sving, alla småditaljer pulverlackas svart typ styrkroner, fjäderben, fälgar, clipon, fotpinnar osv! Mycket jobb, men nått måste ju GoaMoa göra medans jag sätter kapen i baken! :D

Någon som har pris/erfarenhet av eloxering av en hel ram? Måste den blästras metallrent och slipa bort alla skavanker? Bildexempel?

Det lutar nog mest åt blankpolerad ram och sving, alla småditaljer pulverlackas svart typ styrkroner, fjäderben, fälgar, clipon, fotpinnar osv! Mycket jobb, men nått måste ju GoaMoa göra medans jag sätter kapen i baken! :D

Allså eloxeringen håller ju inte sådär inte sådär jättebra ifall man ska skava benen imot hela tiden så det lär ju bli skiftningar ganska fort, men då der den ju sliten å fin ut å andra sidan:tummenupp

Kul

Jag börjar bli klar (inte) med mitt sven bygge. Började som en fighter (har fästen samt ett styre om du vill köpa passar direk med orginal vire å el bara flytta över:tummenupp) men denna moppe tycker inte om att gå på bakhjulet så den skar på främre vevlagret Tunt som en ölburk:) blev det. Då när jag stog där utan motor mitt i sommaren(Maj) å titta ner på skelettet så tänkte jag mild fighter som skär när man hjular är ju :arsele så jag tog fram kapen å sa -nu bygger jag en caferacer istället:D jag har en bild ute som den på ugefära former men jag får se hur det slutar.Tängte starta en tråd när den börjar bli färdig så den inte dörut.

Föresten om du vill köpa styre å fästen så kanske du vill köpa ljuddämparen som sitter på min nu den är inte cafe mer åt figter.
Lycka till med bygget
Då blir du en konkurent av begdelar på blocket till sv?:D:D:D

Ska lägga ut ny bild i mitt garage idag (när jag kommer hem från jobbet å smygsurfandet)

Last edited:
Budget...

Det är jättekul att ni kommer med mycket tips och idéer! Det uppskattas! Men eftersom jag är student och inte har så mycket pengar över att lägga på hojen har vi bestämt att hela byggets budget ligger på ca 8000 kr totalt. Sponsring är självklart välkommet! :bow
Därför kommer vi återanvända gamla kolfiberburken, bygga hugger av framskärmen, använda original clipon samt använda passagerarfotpinnanrna istället för orginalpinnarna i gummi.
Vi vill också bygga så mycket som möjligt själva, dels för att få en speciell hoj, som ingen annan har och för att det blir billigare (eventuellt...)

Streetfighter eller CaféRacer eller StreetCafeRacerFighter?

Vi har börjat fundera lite...ska vi bygga en uppkäftig streetfighter eller en diskret och fet caféracer eller kanske en blandning av båda...??? :va

Last edited:
Back