sv 650 café

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
photoshoppade lite på en sv 650 till café racer utförande med modernt stuk. Har tankar på att sätta sågen i min sv också. Vad tycker ni allvetare där ute i cyberrymden om denna. Finns mkt mer att bygga om så ni får gärna fortsätta med photoshoppandet om ni har lust...

Skulle vilja ha ekerfälgar, annan lampa etc. Lite mer oldschool.

Bifogat

• Suzuki_SV2007rombyggd.jpg
    Suzuki_SV2007rombyggd.jpg
    122.4 KB · Visningar: 486
Finnishstallion skrev:
2652819 photoshoppade lite på en sv 650 till café racer utförande med modernt stuk. Har tankar på att sätta sågen i min sv också. Vad tycker ni allvetare där ute i cyberrymden om denna. Finns mkt mer att bygga om så ni får gärna fortsätta med photoshoppandet om ni har lust...

Kul att du försöker....Men personligen tycker jag att du ska överlämna designandet av din nya hoj till någon annan så kan du sedan bygga den.

:) ...

Bifogat

• Suzuki_SV2007rombyggd.jpg
    Suzuki_SV2007rombyggd.jpg
    71.2 KB · Visningar: 299
Dreas skrev:
2652842 Kul att du försöker....Men personligen tycker jag att du ska överlämna designandet av din nya hoj till någon annan så kan du sedan bygga den.

Just därför jag lägger ut bilden här så att ni allvetare :va kan fortsätta med den o ge mig inspiration. Jag ps:ade den bara snabbt för att visa ungefär hur jag hade tänkt det:gnissla Fasst kan ju bara bli fel med en redan från början fulländad cykel vad gäller design. :D

nu såg baken vettig ut

Last edited:
Finnishstallion skrev:
2652854 Just därför jag lägger ut bilden här så att ni allvetare :va kan fortsätta med den o ge mig inspiration. Jag ps:ade den bara snabbt för att visa ungefär hur jag hade tänkt det:gnissla Fasst kan ju bara bli fel med en redan från början fulländad cykel vad gäller design. :D

nu såg baken vettig ut

u can do it...

likn bakdel jag shoppat så passar de som handen i hansken..
ett stort runt är nästan ett måste på en cafe men på denna tro jag att 2 små runda samt en buell likn toppkåpa skulle göra susen :tummenupp

Finnishstallion skrev:
2652819 photoshoppade lite på en sv 650 till café racer utförande med modernt stuk. Har tankar på att sätta sågen i min sv också. Vad tycker ni allvetare där ute i cyberrymden om denna. Finns mkt mer att bygga om så ni får gärna fortsätta med photoshoppandet om ni har lust...

vegas har kapat anciols dator och orkar inte logga ut henne=)
Ser ut som min!! nästan...

Bifogat

• dscf0004s.jpg
    dscf0004s.jpg
    73.5 KB · Visningar: 318
Last edited:
ozeo skrev:
2652860 u can do it...

ett stort runt är nästan ett måste på en cafe men på denna tro jag att 2 små runda samt en buell likn toppkåpa skulle göra susen :tummenupp

exakt min tanke. måste ba få tid, pengar o eget garage så är bygget igång:gnissla

Finnishstallion skrev:

Jag förstår inte de hårda orden från vissa :) på forumet, jag hade tusen gånger hellre åkt runt på en hoj byggd enligt din skiss jämfört med en original sv. Tycker din skiss är en riktigt bra början. Och om du verkligen fullföljer med den fetare svingen, usd gaffel med radialmonterade ok, kortad ljuddämpare, caféstyre, moddad framskärm, diskreta instrument mm så tror jag du har en vinnare. Lyssna inte på tråknötterna - ta fram sågen!

Finnishstallion skrev:

Vad är det som gör den till en cafe racer och inte en i mängden av fighters?

Agent Apelsin skrev:
2653862 Vad är det som gör den till en cafe racer och inte en i mängden av fighters?
Lägre styre skulle väl vissa säga.

Någon exakt definition finns väl inte på vad som är vad.
Men detta bygge lutar mer åt caféracer än mot fighter hållet.

Agent Apelsin skrev:
2653862 Vad är det som gör den till en cafe racer och inte en i mängden av fighters?
lågt styre o en rätt modell av "kuts" bakdel.

Finnishstallion skrev:

Shoppa på ett runt framlyse eller två små - typ Triumph Speed3 - och korta pipan lite så blir den skitsnygg! Hur som helst blir den snyggare om du bygger om den. :tummenupp

Finnishstallion skrev:

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Riktigt ball! Så fort man vill bygga om sin hoj så kommer 13 "orginalfetishister" att hoppa på en och ropå glåpord:D
Eftersom dom inte vågar/kan bygga själva så ska ingen annan göra det heller:tungan

Kan ta bort bakre fotpinnarna också om du vill. Ser inte ut som dom kommer användas ändå.

Den här bilden på jenssthlm:s SV650 finns i "Bilder på era streetfighters"-tråden. Mycket snygg! :tummenupp

attachment.php

Dreas skrev:
2652842 Kul att du försöker....Men personligen tycker jag att du ska överlämna designandet av din nya hoj till någon annan så kan du sedan bygga den.

Guuuuuuud så tråkigt!!

Då är det väl mkt roligare att bara snickra på tycker jag, blir det inte bra första gången så kanske det blir bra andra gången liksom...

Back