SV 650 -99 startar inte.

Nilcen

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2011
Hoj
Suzuki SV650s -99
Tja!

Behöver som sagt hjälp från lite mer erfarna mekare, då jag själv har mer vilja än kunskap när det kommer till motorer.Jag upptäckte att något var fel först då den startade men dog liksom så fort man gasade. Nu dock, startar den inte alls.

En suzuki sv650 -99
startmotorn går, båda tändstiften tänder och i takt med hur motorn går runt, då jag har hört att tändstiften kan tända bra men gör dem inte det i takt med hur motorn går runt så spelar det ingen roll om dem tänder eller inte.

jag har kollat så att det kommer bensin till förgasarna, dock har jag väldigt lite koll på det här med förgasare. Borde det vara bensin i "flotörkopparna?" elr vad det heter?,

Jag tycker det känns som att den inte får bensin alternativt att den blir dränkt.
Borde lukta bensin när jag test startar tycker jag vilket det inte gör.

Alla ideér uppskattas!

En gång för många år sen hjälpte jag en SV igång som visade sig att det kommet vatten tanken, som då samlats i botten så mycket så att det sögs in vatten istället för bensin i förgasarna.
Ja, det ska vara bensin i flottörhusen, det är helt riktigt, om det inte finns nått alls där kan det vara stopp i bränsleslangen alternativt i filtret i tanken.

Lycka till

Har haft ett liknande problem på min gamla SV. Den startade men försökte man köra iväg dog den. Undersökte allt möjligt och hittade inte det direkta felet. Vad jag gjorde var att ta bort förgasaren och göra rent den. Finns manualer på Internet. De som jag fick tips om var att membranen var slut. Tog bort dem och gjorde rent dem sen lät de vila i 2 dagar. När jag satte ihop hojen sen gick den hur bra som helst. Mina membran var väldigt tunna så de kan ha läckt. Man kan annars byta ut membranen.

Mitt bästa tips.

Last edited:
Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride