Sv 1000?

Jag tror Plastis kör sin SV på fel sätt...

SVn ska ju ha mer pållar än en "gammal" TLS, och TLSen wheelar lätt på 2an på bara gas.
Tillern går att få upp i trean med lite teknik, och den har 10 hästar mer än en TLS.
110 hästar på bakhjulet och du ska lätt få upp den, annars gör du fel, eller så är det fel på hojen.

Jag får ju FFS upp min XR på 3an, och det är 50+ HK i den... Visserligen väger den mindre, men 50+ Hk är f-n inte mycket...
(15/45 drevning)

Och jag vet inte hur man kopplar upp så jag drar alltid upp hojen på gas/teknik.

Bara att träna på
:hej

fazerfun skrev:
2661233 Eller också får du träna mer...:D

Okejrå, den SV jag testade var kanske omdrevad, det vet jag faktiskt inte. Men den lyfte villigt på framhjulet, även på tvåan...ingen koppling här inte, bara gas.
:D haha ja jag kanske behöver träna mer men inte på att GASA upp den för det ska gå automatiskt utan knep och knåp annars är det ju inte rättvist i bedömningen jag gjort i jämförelse mot andra hojar, tex gixxern gick inte att dra fullt utan att den gick upp på 2:an.

PutteLiten skrev:
2661368 Jag tror Plastis kör sin SV på fel sätt...

SVn ska ju ha mer pållar än en "gammal" TLS, och TLSen wheelar lätt på 2an på bara gas.
Tillern går att få upp i trean med lite teknik, och den har 10 hästar mer än en TLS.
110 hästar på bakhjulet och du ska lätt få upp den, annars gör du fel, eller så är det fel på hojen.

Jag får ju FFS upp min XR på 3an, och det är 50+ HK i den... Visserligen väger den mindre, men 50+ Hk är f-n inte mycket...
(15/45 drevning)

Och jag vet inte hur man kopplar upp så jag drar alltid upp hojen på gas/teknik.

Bara att träna på
:hej

nope, SV har mindre hästar än TLS:n minst 5 hästar mindre 120/125 på veven eller 105/110 på hjulet, den senaste SV:n har dock lika som gamla TLS
TLR har 135 hästar. Min teori är även att de gamla modellerna har lite mer ketchup-effekt och drar därför upp lite enklare än SV:n när de väl "kommer"
SV har dessutom 17/40 orginaldrevning och det är STOOOOR skillnad mot din TLS med 15/45

Last edited:
gashjulning på2an med sv´n är inte att tänka på! jag har försökt med alla konstens regler!
det är ju jävligt konstigt med tanke på att den flänger upp på bakhjulet på 1ans växel både i tid och otid...

[PlastRaket] skrev:
2661393 nope, SV har mindre hästar än TLS:n minst 5 hästar mindre 120/125 på veven eller 105/110 på hjulet, den senaste SV:n har dock lika som gamla TLS
TLR har 135 hästar. Min teori är även att de gamla modellerna har lite mer ketchup-effekt och drar därför upp lite enklare än SV:n när de väl "kommer"
SV har dessutom 17/40 orginaldrevning och det är STOOOOR skillnad mot din TLS med 15/45

Jag kör TLR, och det var min XR med 15/45. ;)
TLR har (oftast) ca 120-125 på bakhjulet. Drevningen är 16/39 har jag för mig(men jag måste kontrollräkna innan jag hoppar på en diskussion om sådant, olika motorer så lite haltande att diskutera...) Ett mindre fram gör dock skillnad, men TLS är extremt mkt enklare att wheela än en TLR...

Men, du har nog rätt i ketchup effekten, jag har hört att SVn är snällare/tamare i kurvan än TL motorn.

Och, ser att flera säger som du. Kanske har SVn mycket mer vikt på framändan än SVn??
Eller så är det kanske så att alla TLSer är Power Commandade med Slipon/Helsystem nuförtiden, Hojarna börjar ju bli lite till åren och varje ägare hänger ju på något nytt... :)

Men nog f-n måste det gå att powerwheela den i 2an?? :confused: :va

tja, powerwheela går ju "nästan" med en 650...
Litet framhjulssläpp har jag allt fått med en 650 på tvåan, så då borde sv 1000 gå upp på tvåan, tycker man??

Last edited:
PutteLiten skrev:
2661525 Jag kör TLR, och det var min XR med 15/45. ;)
TLR har (oftast) ca 120-125 på bakhjulet. Drevningen är 16/39 har jag för mig(men jag måste kontrollräkna innan jag hoppar på en diskussion om sådant, olika motorer så lite haltande att diskutera...) Ett mindre fram gör dock skillnad, men TLS är extremt mkt enklare att wheela än en TLR...

Men, du har nog rätt i ketchup effekten, jag har hört att SVn är snällare/tamare i kurvan än TL motorn.

Och, ser att flera säger som du. Kanske har SVn mycket mer vikt på framändan än SVn??
Eller så är det kanske så att alla TLSer är Power Commandade med Slipon/Helsystem nuförtiden, Hojarna börjar ju bli lite till åren och varje ägare hänger ju på något nytt... :)

Men nog f-n måste det gå att powerwheela den i 2an?? :confused: :va

Tack för alla era svar (vänligt av er).
Glömde skriva att det är en sv-1000N jag köpt mig och inte en s.
är sugen o prova den en sväng nu för med det här klimatet så åker man snart hoj året runt:tummenupp
Som sagt till sommarn blir det till o träna powerwheelis på 2an för det är ett måste så är det bara. Gode gud låd framhjulet lyfta mot dig:D
God jul på er alla hojåkare:yoparty

[PlastRaket] skrev:
2661211 nähädu det går då inte alls det! Jag är visserligen ingen bakhjulsfantom men jag powerwheelar efter varje "vägbyte" och 2:an är inte ens lönt att tänka på att gasa upp den, det enda som gäller då är kopplingen och även det är ingen självklarhet. Ska man wheela seriöst med SV:n är det nog neddrevning med ett par kugg fram som gäller om man nu inte har N-modellen för då flyttar man ju tillbaka vikten lite.

Träna grabben.
Inga problem att gasa upp den på tvåan.

Matterunken skrev:
2661965 Träna grabben.
Inga problem att gasa upp den på tvåan.

:) det var då väl själva :mad: jag säger ju att det inte går! om man som jag definierar gasa upp = powerwheela <> bromsa till och rycka. Man behöver inte träna för att powerwheela poängen är att det ska gå av sig självt liksom. Att slita och rycka i styret som en gök är jag sparsamt intresserad av.

Bifffen skrev:
2658710 Kunde inte hålla mig utan köpte en ny sv1000 eller en 05a som inte är uttagen än rättare sagt.
Har ej kört en sån cyckel men med dagens försäkringar var det den perfekta hojen för mig (hoppas jag iallafall).
Försäljaren sa att den har grymt vrid och det är det som jag nu undrar ÖVER Åka bakhjul på 2an utan o koppla går det.
tillägga att jag köppte till comander och slipon så ungefär 120 hk på bakhjulet
Har haft en 03a ninja 636 tidigare jämfört med den fördelar nackdelar????
Även provat 1000 kubikare gsxr mm hur ä vridet i svn gämfört med en 03as gixxer
toppfarten är dock inget jag bryr mig om kör inte så fort men vridet.....
Tacksam för svar om vriiiiid

Grattis till ett mycket bra köp. Jag har haft min SV nu i två år och är väldigt mycket nöjd med den...

Man kan jämföra hästkrafter fram och tillbaka med tex Gsxr 1000 men det gäller oxå att kunna utnyttja de extra hästarna på en krokig väg och det är inte många som klarar av det.

I somras så körde jag ifrån många gixxer 1000 och R1 på krokiga vägar samtidigt som andra dagen var det en bättre förare som man möte och då var han snabbare...

En sak ljudet på en Sv 1000 slår allt.:yoparty

// Colossus

Många som verkar tro att powerwheela är samma sak som att få upp den med all samlad teknik man har utan att använda koppling.
Min TLS gick def. inte upp på tvåan på ren gas, inte ens med en kugg ner fram.
Ska man hårddra det så, så skulle min busa powerwheela på fyran, inte så troligt va :D

Med tanke på vad ni kör på så undrar jag om ni fått nys på BOTT som ska gå nästa år? Battle of Twint.. För er som gillar racing kan detta vara chancen att spöa skiten ur Italienska twinnar.. :D

-PLM- skrev:
2662682 Många som verkar tro att powerwheela är samma sak som att få upp den med all samlad teknik man har utan att använda koppling.
Ska man hårddra det så, så skulle min busa powerwheela på fyran, inte så troligt va :D

WORD !

-PLM- skrev:
2662682 Många som verkar tro att powerwheela är samma sak som att få upp den med all samlad teknik man har utan att använda koppling.

TLRen går upp utan ryck, etc etc.
Fast, då har jag visserligen helsystem och lite extra godis. :)

Han får väll öppna upp andningsrören litta :P

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back