SV 1000-tråden

Jag provade lite olika hojar innan jag fastnade för den här. Jag får ett smile varje gång jag startar den :)

Fick allt på plats idag, förstår inte varför dom envisas med den stora platsbiten (original). Är mycket snyggare utan den enligt mitt tycke.

Tråkigt med din hoj daniz, hoppas dom hittar den.
 
Fick stöd av BJN så nu är även gaffelfjädrarna bytta till Öhlins. Får väl se om jag märker någon skillnad i väghållningen kontra de progressiva originalfjädrarna. Kunde konstatera att gaffeloljan ändå var i behov av ett byte. Såg inget vidare ut... Specialverktyget som BJN hade med sig underlättade. Inte så komplicerat men många moment o lite söligt.

Har du nu linjära fjädrar istället för progressiva?
 
Det är min första twin, otroligt kul att köra. Haft en duke tidigare så det är ju lite skillnad på hoj. Slängt på ett par yoshimura TRS kolfiber som låter något mer än original.
Köpte en tailguard från s-racing som jag håller på att montera. Får inte riktigt till det med skyltbelysningen. Enligt instruktionen så sågar man upp ett hål i gamla tailguarden men fästet är för brett för den nya tailguarden. Vet inte om jag ska såga upp ett större hål i den nya eller hitta nån annan mindre belysning.
Verkar vara en del som slängt på en sån på sina hojar. Hur har ni löst det? Känns lite tråkigt att börja såga i den nya tailguarden.

Jag hade inga problem att göra som i beskrivningen. I ditt fall hade jag nog valt att skaffa en mindre belysning. Min min original undertail sitter under den röda och i orginalplasten tog jag upp ett hål lagom för den skyltbelysning som fanns på hojen och så satte jag fast belysningen med silcon.
 

Bifogat

  • DSC_0079 copy.jpg
    DSC_0079 copy.jpg
    230.9 KB · Visningar: 109
Någon som kan hjälpa till mig lite på tråden ? Har byggt om min sv1000s till en naken men fått problem med gasvajern och är de någon som hittat en färdig vajer som är bolt on eller får man hålla sig till att bygga en egen vajer?. Har tillverkat en egen men de vill sig inte riktigt utan fått göra om den 2 gånger nu å börjar bli less. Någon som sitter på bra info om hur jag ska göra ? :smasha:3freak
 
Tack för svaret ! Men har bytt framgaffel till en tl1000s å en gaxr-750 96 styrkrona och lucas styre provade å dra om vajrarna men de hängde sig bara så jag har bytt broms å kopplings ledningar 10 cm längre och dragit om elen till reglagena. Någon som har en bra lösning på hur man ska få fast hastighetsmätaren på styret ?
 
Lite småsugen på sv1000 men eftersom jag är väldigt grön inom mc världens fortfarande så undrar jag lite saker.

Hittade en sv 1000 årsmodell 2003 som såg väldigt fräsch ut på blocket med kollade upp reg nr så har hojen gått snart 4900mil och för mig låter väldigt mycket? Känns som det inte finns många mil kvar innan problem uppstår eller är det bara jag som fått för mig nåt? Samt importerad 2009 såg jag också.

Ber om ursäkt för alla frågor men man är bara så jäkla sugen på allt just nu! :3freak:gråta
 
Last edited:
5000 mil är inga problem om den är skött ordentligt. Jag hade tittat mer på det allmänna skicket än milen.

Import betyder egentligen ingenting mer än att hojen rullat nån annanstans tidigare. Dock kan försäkringen bli lite dyrare. Helt ologiskt, men när jag tecknade på min så da det så, "det är ju en importhoj så då blir premien lite högre"
Skulle det vara större risk att hamna i en trafikolycka eller att den blir stulen för att den rullat i Tyskland tidigare eller???

Vad är det för pris på den?

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 
Är det 05:an för 31 som du kikat på, den hade gått 4900 mil.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 
skumt, fick inte upp den när jag sökte... I vilket fall så ser den ju fräsch ut.

Kolla alla slitdelar och lager, däck mm, prova att pruta till 30 jämnt.

Priset verkar rimligt, inget fyndpris, men inte överpris heller.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 
Hej allihopa! Håller på att greja lite med min SV nu inför säsongen och blev lite sugen på att införskaffa lite godis till den. Är därför ute efter en bellypan, hugger och ensitscuts gärna i svart som ska sitta på en 2004:as SV1000-N. Är det någon som har någon utav dom grejerna liggandes så får ni gärna skriva åt mig :) Tänkte att man lika gärna kunde kolla här först innan man får för sig att beställa efter nånting.
 
Tjena! Brorsan har köpt sig en sv1000s som han ska övningsköra med. Mysig hoj tycker jag. Har stulit den till jobbet ett par gånger då den står hos mig.

Jag skulle vilja dreva om den lite till honom för den är lite väl tam och jag vill få upp varven lite i stadskörning så man inte behöver gå ner på 1an så ofta.

Funkar 16-42 på orginal kedja? Eller räcker der att gå ner till 16 fram?

Skönt med lite vtwin ljud i garaget igen!
 
Tjena! Brorsan har köpt sig en sv1000s som han ska övningsköra med. Mysig hoj tycker jag. Har stulit den till jobbet ett par gånger då den står hos mig.

Jag skulle vilja dreva om den lite till honom för den är lite väl tam och jag vill få upp varven lite i stadskörning så man inte behöver gå ner på 1an så ofta.

Funkar 16-42 på orginal kedja? Eller räcker der att gå ner till 16 fram?

Skönt med lite vtwin ljud i garaget igen!

Min var neddrevad 1 fram och upp 3 bak. Då gick den rätt bra tyckte jag, absolut inte för lågt drevad. Iaf inte som naken som min var.

Utöver ovan

Jag har ett original grenrör och två originalljuddämpare (inte perfekt skick men funkar om man vill dämpa ljudet). Bortskänkes om nån i Stockholm är intresserad, är inte så sugen på att skicka iväg det. Annars åker det nog på skroten.
 
Hej alla...funderar på en sv1000. Vad skiljer mellan modellåren? Kollat på en 03 och ska kolla på en 07 oxå...är det stora skillnader mellan dom? Vanliga fel?
Alltid gillat dess hojar och de har ett grymt muller...
 
Hej :hej Vill fråga här, om någon av er har några original fälgar att sälja ? (sv 1000)
Är först och främst intresserad av en framfälg med skivor men om priset är rätt även bakfälg med hub.
Mvh Åke
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top