SV 1000-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
E
Jag menade memenade mer om man inte behöver mappa om osv

Höjde mina gaffelben från flush till 1cm. Hade ingen momentnyckel så drog lite på känsla fast det igen.. är det extra viktigt att få rätt moment på klämmorna för gaffeln?

Även hur pass exakt lika höjd måste det va.. tror det skiljer ca 0.3mm nu mellan vänster o höger gaffelben? Var lite svårt att få det 100% exakt

Få det så exakt som möjligt och dra åt med 23 NM i klämskruvarna.

EDT: Verkar ju ganska exakt om det inte skiljer mer än 0.3 mm.
 
Last edited:

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Såg ditt strul med trasiga muttern. Fick du dit den tillslut?

Nej... Har inte hittat en ny. Så jag har beställt en nytillverkad av en smed som gör en...så förbannat surt. Dock har jag haft barnen hemma och att det varit kasst väder så jag slipper klättra på väggarna
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Nu börjar det likna nåt, singel cuts och bort med skjutshandtaget

attachment.php
 

Bifogat

  • 57441_808805555814818_321518943509660695_o.jpg
    57441_808805555814818_321518943509660695_o.jpg
    194.5 KB · Visningar: 484

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Har för mig jag sett bilder på hojar med en sån där kåpa och tyckt det varit snyggt. Bilder ur fler vinklar med kåpan på?
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Det där blev ju bra. Min SV gick precis igenom besiktning utan anmärkning :) de tyckte den var snygg
 

Olko

Envåldshärskare
Gick med
8 May 2008
Ort
På gränsen
Hoj
SV1000s -04
Hej mina vänner!

Nu har våren kommit även till lilla Pajala och KTM:en jag har känns lite väl liten i år.
Jag har blivit riktigt sugen på SV1000S, och jag har hittat ett ex som verkar vara rätt utrustad och ganska bra skick.

Vad jag tänkte fråga er om hjälp med, är en lite köpguide till SV1000. Finns det några vanliga fel, och vad ska jag kolla på när jag åker och tittar på hojen?

Nu kanske det redan finns någonting sådant, men jag ser att tråden är 99 sidor lång, och jag orkar inte börja gå igenom allt.

Kan ni hjälpa mig?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej mina vänner!

Nu har våren kommit även till lilla Pajala och KTM:en jag har känns lite väl liten i år.
Jag har blivit riktigt sugen på SV1000S, och jag har hittat ett ex som verkar vara rätt utrustad och ganska bra skick.

Vad jag tänkte fråga er om hjälp med, är en lite köpguide till SV1000. Finns det några vanliga fel, och vad ska jag kolla på när jag åker och tittar på hojen?

Nu kanske det redan finns någonting sådant, men jag ser att tråden är 99 sidor lång, och jag orkar inte börja gå igenom allt.

Kan ni hjälpa mig?

Det finns inga direkt vanliga fel vad jag känner till och jag har kollat sedan 2008. Något som kallas "the knock" har det dock pratats om. Ett knackande ljud men det verkar ändå inte var något vanligt och i de fall det har förekommit inte heller något farligt.

Ser den ut som du vill och kostar lagom så är det nog bara att köpa.

SV1000 har en erkänt bra motor. Ramen är också bra men fjädring och broms är lite billigare komponenter. Min broms var riktigt dålig ( sämre än andra SV 1000) fast det avhjälptes helt med sintrade belägg och ISR-skivor. Fjädringen är inte dålig men mjuk. Komfortabel på dåliga vägar men lite svajig i högfartskurvor. Fast detta är inget fel, bara så det är. Jag har satt på en Öhlinare. Helt klart stabilare och det svajar inte det minsta längre men stötigare på dålig väg.

Inte mycket till hjälp va? :)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ännu en ny lycklig SV1000-ägare. Vi var ute och körde igår men han får ge sig till känna själv.

Ja inte fan körde vi uppochner men kameran var uppochner. Det märktes inte närjag la in bilderna på datorn men nu. Den som är intresserad av att titta vänder givetvis i sin bildläsare.

M v h
BJN
 

Bifogat

  • IMG_0046.jpg
    IMG_0046.jpg
    248.1 KB · Visningar: 78
Last edited:

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
UDDEVALLA
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Ännu en ny lycklig SV1000-ägare. Vi var ute och körde igår men han får ge sig till känna själv.

Ja inte fan körde vi uppochner men kameran var uppochner. Det märktes inte närjag la in bilderna på datorn men nu. Den som är intresserad av att titta vänder givetvis i sin bildläsare.



M v h
BJN

Nej - med den farten jag presterade var det väl helt omöjligt att hamna "uppochner" - om man inte somnade vill säga. Jo - jag är en nye och mycket nöjde ägaren till den blå SV:n. :)
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Har nu när ja börjat lära känna hojen wheela lite smått. På ettan är de bara o gasa upp den lätt. På tvåan kopplar jag lite. Den är neddrevad 1 fram och upp 2 bak. Hur gör ni andra? Växlar ni på bakan?

Hur är det med oljjenivån när man wheelar? Och hur kotrollerar man nivån? Ska den stå på stödet eller ska man hålla den rakt?
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top