SV 1000-tråden

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Jag har tidigare i tråden skrivit om alla mina försök att få den " mjuk på gasen på låga varv".

Justerat TPS! OK
Justerat synk av insprutet. OK
Justerat spelet i gaswire. OK
Mappning i bänk med PC Commander. OK
Installerat TRE. OK

Alla ovanstående saker har förbättrat men jag var inte nöjd.

Så jag köpte en Throttle tamer och då blev jag nöjd. Typ motsats till snabbgas. En kamprofil som ger låga utslag på trottlarna vid låga gaspåslag men som på slutet ger mer så att trottlarna lyfter fullt vid samma vrid på gashandtaget som med original. Faktiskt det bästa trim jag har köpt för att kunna köra fort i kurvor.

Hmm kan vara TPS jag menade, sen någon grej som man byglade som satt under bönepallen...

Men du BJN har gjort många roliga saker.
Du hade väl monterat växelvisare med TRE?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hmm kan vara TPS jag menade, sen någon grej som man byglade som satt under bönepallen...

Men du BJN har gjort många roliga saker.
Du hade väl monterat växelvisare med TRE?

JA TPS, man byglar under sadeln för att ställa i Dealer Mode Tool.

Jepp jag har monterat växellägesindikator med TRE. Enkelt med anvisningen och funkar bra.
 

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki SV1000n -04
JA TPS, man byglar under sadeln för att ställa i Dealer Mode Tool.

Jepp jag har monterat växellägesindikator med TRE. Enkelt med anvisningen och funkar bra.

Härligt att man kan lita på dig BJN att få alla svar!
Och hur byglar man den? Du får väl upp något på displayen och justerar där va? Mellan vilka plintar? Och vad är effekten av byglingen?
Men vad var det för grej man skruvade på under tanken?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Anslutningen för dealer mode tool hittar du någonstans under bakre sitsen. Det går med ett gem att koppla in så att man får FI-koderna på displayen. Det är effekten av byglingen att displayen visar felkoder. Kommer inte ihåg exakt hur men kan kolla i morgon. Själv köpte jag original strömbrytare för detta som kostar ca 75 kr. Innan dess använde jag ett gem. Återkommer i morgon.

Under tanken? För vad? Vet inte men troligtvis så vet jag om jag få mer exakt info.
 

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Anslutningen för dealer mode tool hittar du någonstans under bakre sitsen. Det går med ett gem att koppla in så att man får FI-koderna på displayen. Det är effekten av byglingen att displayen visar felkoder. Kommer inte ihåg exakt hur men kan kolla i morgon. Själv köpte jag original strömbrytare för detta som kostar ca 75 kr. Innan dess använde jag ett gem. Återkommer i morgon.

Under tanken? För vad? Vet inte men troligtvis så vet jag om jag få mer exakt info.

Hittade på sv-portal forum. Där skulle man justera en skruv mm och juster blandningen med lite gas mm
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hittade på sv-portal forum. Där skulle man justera en skruv mm och juster blandningen med lite gas mm

Det blir lite bökigt att sitta och klippa och klistra ihop alla dokument som är instruktioner till de justeringar som behöver ses över men jag har verkstadshandbokens alla delar i pdf-format. Dessutom har jag tankat ner hela den här sajten http://www.suzukisv1000.info/ Just nu går den att nå men det vet man aldrig hur länge. Där finns mycket bra information om man letar bland FAQ. T.ex. hittar du här hur man justerar TPS och STV samt hur man fixar sitt eget "dealer mode tool" med ett gem. Det senare står under beskrivningen för TPS.

Sajten kan du ju själv plocka ner till datorn och verkstadshandboken finns som nedladdning från en länk längst ner på första sidan för FAQ. I verkstadshandboken beskrivs hur man synkar sprutet. Inget svårt om man har mätklockor eller annan vakuum-mätare.

Om det inte funkar med länkar så kan du pm:a mig din e-postadress så kan jag skicka filerna med sprend eller annan tjänst som tillåter stora filer.

Alla de här sakerna och inte minst TRE-modden påverkar hur den uppför sig på låga varv men det som verkligen gjorde det stora lyftet var en ny gasrulle som heter Throttle tamer.
 

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Så där ja! Då har man fixat ute i det fina men något kalla vädret! Kidsen cykla och trixa och själv trixande jag med mina nya speglar.
Grymt nöjd med resultatet dessutom. Och nu få vi se nästa vecka hur mycket man er i dem.

Vad anser ni?
ImageUploadedByTapatalk1394971020.404923.jpg före...


ImageUploadedByTapatalk1394971049.687470.jpg efter...
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Hej, köpte för nån vecka sen en sv 1000 n. Den hade lite skador bla. Bucklig tank. Har gjort en räd på ebay och har fåt tag på alla delar. Blev även ett mt03 lyse för att lyfta utseendet. Lägger upp lite bilder när jag är klar. Blir kul att prova v-twin. Bra försäkring via folksam. Avställningsbar, inga krav på garage för oss som bor i lägenget.
 

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Hej, köpte för nån vecka sen en sv 1000 n. Den hade lite skador bla. Bucklig tank. Har gjort en räd på ebay och har fåt tag på alla delar. Blev även ett mt03 lyse för att lyfta utseendet. Lägger upp lite bilder när jag är klar. Blir kul att prova v-twin. Bra försäkring via folksam. Avställningsbar, inga krav på garage för oss som bor i lägenget.

Grattis till v-twin motorn. Bra vrid i saken kan jag lova:)
Vart det den svarta i Sthlm du skaffa??
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Yes, blev den svarta i Stockholm. Haft en Speed triple -05. Tyckte dena gick minst lika bra. Dock är den neddrevad 1 kugg fram och 2 kugg upp bak. Sen sitter det pc3 och nån växelinidikator med tre mods inkluderad. Här är lite delar som ska på hojen.. bättre beggad tank ligger i källaren :)

uploadfromtaptalk1395090947336.jpg
 

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Yes, blev den svarta i Stockholm. Haft en Speed triple -05. Tyckte dena gick minst lika bra. Dock är den neddrevad 1 kugg fram och 2 kugg upp bak. Sen sitter det pc3 och nån växelinidikator med tre mods inkluderad. Här är lite delar som ska på hojen.. bättre beggad tank ligger i källaren :)

View attachment 401428

Snygg lyckta. Vart kommer denna ifrån?
Koppling och broms handtagen har jag med. Grymma och snabba att justera. Funderar dock på att sätta kortare ( två fingrar) på kopplingen från ASG eller vad de hette..
 

m sundeborn

Medlem
Gick med
16 Sep 2011
Ort
Tranås
Hoj
-03 Suzuki SV1000s
Kul att de börjar skrivas lite mer i tråden igen! snyggt med end bar speglarna.:tummenupp

Är snart dags att byta bakdäck på hojen. (och de innebär beslutångest som vanligt:död)
Har snöat in på michelin och de blir troligen ett pilot power 2ct. (har de fram och sitter ett pilot power på nu)

lite nyfiken på pilot power 3 alt. pilot road 2/3/4. Någon som testat dem?
Rekomenderar ni något annat märke/modell?
(kan bli en SMC kurs i sommar, annars kör jag inget på bana)
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Jag har körde roadsmart på min trajja och var supernöjd med det. Upplevde bättre grepp allround än på min r6a som hade pilot power. Pilot power tog längre tid o värma upp. Roadsmart greppade typ direkt och räckte längre
 

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Kul att de börjar skrivas lite mer i tråden igen! snyggt med end bar speglarna.:tummenupp

Är snart dags att byta bakdäck på hojen. (och de innebär beslutångest som vanligt:död)
Har snöat in på michelin och de blir troligen ett pilot power 2ct. (har de fram och sitter ett pilot power på nu)

lite nyfiken på pilot power 3 alt. pilot road 2/3/4. Någon som testat dem?
Rekomenderar ni något annat märke/modell?
(kan bli en SMC kurs i sommar, annars kör jag inget på bana)


Ja du däckval är inte lätt... Funderar på Pilot road 3 då jag har Pilot road på den nu och måste bytas...

Hoppas man ser något i speglarna bara när de sitter där ute. Om det inte vibrerar för mkt
 

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki SV1000n -04
JA TPS, man byglar under sadeln för att ställa i Dealer Mode Tool.

Jepp jag har monterat växellägesindikator med TRE. Enkelt med anvisningen och funkar bra.

Jag vet att jag sett denna växellägesindikator med TRE... men minns inte vart... Har nu spenderat 2,5 tim på att finna denna igen..:huvet så BJN kan du hjälpa mig igen.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top