SV 1000-tråden

Äntligen blev det lite meck med hojjen. Har saknat pärlan!
Nu sitter Gipron och Speedohealern på plats! :yoparty

Två mycket bra och vettiga produkter tycker jag. Visst kan man klara sig utan dem men det är skönt att kunna se vilken växel man har i och dessutom ha en hastighetsmätare som visar rätt fart. Om man drevat om så känns speedohealern nästan som ett måste. Jag kalibrerade min m h a en handhållen GPS som tejpades fast. Har ställt den att visa 1% för mycket.

Ta det försiktigt i gruset! Min bästa kompis råkade ut för en väldigt allvarlig olycka igår.
 
Två mycket bra och vettiga produkter tycker jag. Visst kan man klara sig utan dem men det är skönt att kunna se vilken växel man har i och dessutom ha en hastighetsmätare som visar rätt fart. Om man drevat om så känns speedohealern nästan som ett måste. Jag kalibrerade min m h a en handhållen GPS som tejpades fast. Har ställt den att visa 1% för mycket.

Ta det försiktigt i gruset! Min bästa kompis råkade ut för en väldigt allvarlig olycka igår.

vadå visar speedohealern vilken växel man har i? måste nog köpa en sån iaf, har drevat min 16/42.

oj hoppas han klarar sig bra! lite typiskt att folk ger sig ut i ren desperation första dagen solen skiner och snön har smält, för grus finns ju överallt efteråt och är rent av livsfarligt.
 
vadå visar speedohealern vilken växel man har i? måste nog köpa en sån iaf, har drevat min 16/42.

oj hoppas han klarar sig bra! lite typiskt att folk ger sig ut i ren desperation första dagen solen skiner och snön har smält, för grus finns ju överallt efteråt och är rent av livsfarligt.

Nä inte speedohealern men GIPRO!

Det enda jag kan hoppas på nu är ett under, fick höra att nacken var bruten på kompisen.
 
Nä inte speedohealern men GIPRO!

Det enda jag kan hoppas på nu är ett under, fick höra att nacken var bruten på kompisen.

ah ok, då är jag med. vet nämligen inte vad en gipro är. eller ja nu vet jag!

åh fy fan! får väl hoppas på det bästa! att bryta ryggen eller nacken kan ju innebära en fraktur bara också, får hoppas på det mildaste och att han klarar sig bra!
 
ah ok, då är jag med. vet nämligen inte vad en gipro är. eller ja nu vet jag!

åh fy fan! får väl hoppas på det bästa! att bryta ryggen eller nacken kan ju innebära en fraktur bara också, får hoppas på det mildaste och att han klarar sig bra!

GIpro och Speedohealer är alltså 2 olika produkter. Du kan läsa mer på deras hemsida.

http://www.healtech-electronics.com/

Nä inte speedohealern men GIPRO!

Det enda jag kan hoppas på nu är ett under, fick höra att nacken var bruten på kompisen.

Riktigt tråkigt att höra, håller tummarna för din vän.

En väninna till mig bröt ryggen för 2 år sen på strippen i en rejält otäck krasch. Hon överlevde och är återställd idag, så det finns glad historier om den här typen av olyckor också.
Du får hålla oss uppdaterade.
 
Last edited:
skäms lite för att ställa frågan men jag måste bli säker och BJN finns ju här som en slags mentor för oss som kör sv 1000:)
ringtrycket i däcken på en sv......
står i manualen 250 kpa i både fram och bakdäck om man är ensam på hojen.
med passagerare så är det fram 250 kpa och bak 290 kpa.
kompisen som kör honda vfr stå det i hans manual 250 fram och 290 bak.
vare sig om det är en person eller 2 på hojen
 
skäms lite för att ställa frågan men jag måste bli säker och BJN finns ju här som en slags mentor för oss som kör sv 1000:)
ringtrycket i däcken på en sv......
står i manualen 250 kpa i både fram och bakdäck om man är ensam på hojen.
med passagerare så är det fram 250 kpa och bak 290 kpa.
kompisen som kör honda vfr stå det i hans manual 250 fram och 290 bak.
vare sig om det är en person eller 2 på hojen

BJN är ingen mentor men tycker det räcker med 250 kpa:)
 
Nu har jag uppdaterat min SV1000S under vintern. Köpte den helt orginal i okt 09, det som är gjort är helkåpsset, Viper slip-on(låter underbart), mörkt kåpglas och lite dekaler.
 

Bifogat

  • Foto256.jpg
    Foto256.jpg
    230.1 KB · Visningar: 139
23671_10150158153130177_574915176_11774615_5007109_n.jpg
 
jassa? det star t.o.m. pa dacket att det ska vara 290 kpa bak om jag inte minns fel!? jag kor alltid med det bak. sorry, ar i Rom.

Om det står något rekommenderat tryck på däcket ska jag låta vara osagt men aldrig något som jag noterat. I instruktionsboken står det 250 kPa fram som bak vid solokörning. Ofta ser man ett högre tryck rekommenderat bak vid högfartskörning men i instruktionsboken till min SV finns inget sådant.
 
Hej någon som vet grundinställningen på skruvarna under tanken till höger fjäderbelastade och stora runda fjädrar under som rör sig vid gaspådrag,har med hög och låg varv att göra om jag inte har helt fel.I vilket fall så klantade jag till det när jag skruvade jag på den understa av dom för att jag hade hackig gång vid stadskörning trodde att det skulle hjälpa men nu går den ännu hackigare, förmodligen får den för lite bensin. samtidigt går den bra vid gaspådrag. Vet ej namnet på dessa. sv 1000 03a tacksam för hjälp. har jag bara grundinställningen så får man ju utgå från detta.
 
Snyggt! Hittar inga priser i webbshopen. Vad får man ge?

Det är inget som de har på webbsidan, men de kan beställa helkåpset, eller t.o.m. kåpset inkl. topp- och bakkåpa. De har även hugger och cuts till SV1000. Mig har det kostat c.a. 4000:- inkl. lackering.
 
Min kompis!

Jag skrev ju här om den tragiska olyckan som min kompis råkade ut för.
Resultatet blev brutet käkben, bruten näsa, spräckt skalle och så en bruten nacke. Så illa ska ska man inte kunna skada sig inne i ett parkeringsgarage. Fast han hade tur i oturen. Operationen av nacken är klar och gick bra och nu springer fanskapet runt och filmar hela Sahlgrenska.

"Läkarna säger att jag borde blivit förlamad men jag har aldrig mått bättre. Nu ska de bara operera ihop ansiktet på mig så är jag hemma om några dar. I dag har jag fått pizza. Tur för man svälter här annars."
Ungefär hans egna ord. Jag vet att han är en tålig och seg jävel men det här är ett under lite mer än vad jag kunde be om.

Satte i batteriet och provkörde lite idag. Gammal bild men ingen stor skillnad.!
 

Bifogat

  • DSC_0010.jpg
    DSC_0010.jpg
    252.9 KB · Visningar: 76
Back
Top