SV 1000-tråden

hur är den om man jämför vtr,en....
var inne på en svart vtr 07 innan jag hittade min skönhet i bromölla av alla ställen:D

VTR:en satt man lite mer upprätt på. Nu hade jag Öhlins runt om och har man inte det så blir den svampig aktiv körning. Sen drog min en massa soppa typ 0,9-1 liter milen. inte alls kul:D:D

De jag har hunnit köra på SV:n så tycker jag att den är stabilare på vägen än VTR:en sen e de ju en insprutare jag hade försketare på VTR:en.:banana
 
Last edited:
Tack, ska prova, no guts no glory ;)

Vad skall du montera för system som inte har plats for lambdasensorn? Har för mig att "Projekt Suzzie" hade samma problem då det 3/4 Yoshisystem de monterade inte hade uttag för lambda. Har ju samma system jag också men jag HAR uttag för lambda. Dock vet jag inte om det kan vara monterat/modifierat av första ägaren.
 
Vad skall du montera för system som inte har plats for lambdasensorn? Har för mig att "Projekt Suzzie" hade samma problem då det 3/4 Yoshisystem de monterade inte hade uttag för lambda. Har ju samma system jag också men jag HAR uttag för lambda. Dock vet jag inte om det kan vara monterat/modifierat av första ägaren.

Japp, har de yoshi-systemet men tror inte jag har uttaget, var sitter ditt?
 
Japp, har de yoshi-systemet men tror inte jag har uttaget, var sitter ditt?

Den är välgömd tydligen då den inte syns på de bilder jag har så jag sprang ut till garaget för att ta ett par bilder med mobilen. iPhone har utvecklad Bluetooth-funktion med 3.0 programvaran så jag tänke att det borde ju vara en smal sak att att flytta över bilder utan kabel nu då, men inte det inte (lyckades nog ansluta och dela internetuppkoppling med datorn men att hantera filer gick inte...

Men men, skam den som ger sig...har nu installerat iBluetooth-applikation med vilken filöverföring fungerar! :)

Så tillbaka till ämnet:

Vet som sagt inte om min lambda är eftermonterad eller inte men såhär ser det ut i alla fall:
 

Bifogat

  • O2 1.jpg
    O2 1.jpg
    133.1 KB · Visningar: 71
  • O2 2.jpg
    O2 2.jpg
    123.7 KB · Visningar: 65
Snart bara jag som har SV och kör omkring med original avgassystem. Herregud vilken mes jag är. :) måste byta snart...
 
Snart bara jag som har SV och kör omkring med original avgassystem. Herregud vilken mes jag är. :) måste byta snart...

du behöver inte skämmas,jag har ochså orginalrören på,och min polare är inte sen att påpeka detta:gnissla:mad:
tyvärr så köpte jag hojen ny så jag har får börja från grunden med att modda den.
har helt enkelt inte råd med nya pipor denna säsong,får hoppas jag får tillbaka bra på skatten nästa år.
har gjort en hel del snyggt men piporna är kvar så dom får hänga med till nästa säsong för då jävlar.
bjn har häftiga pipor och dom låter gott,antingen blir det samma som han eller så blir det yoshi från ebay.
 
Den är välgömd tydligen då den inte syns på de bilder jag har så jag sprang ut till garaget för att ta ett par bilder med mobilen. iPhone har utvecklad Bluetooth-funktion med 3.0 programvaran så jag tänke att det borde ju vara en smal sak att att flytta över bilder utan kabel nu då, men inte det inte (lyckades nog ansluta och dela internetuppkoppling med datorn men att hantera filer gick inte...

Men men, skam den som ger sig...har nu installerat iBluetooth-applikation med vilken filöverföring fungerar! :)

Så tillbaka till ämnet:

Vet som sagt inte om min lambda är eftermonterad eller inte men såhär ser det ut i alla fall:


Tack för du tog dig tid :) Tror inte jag har lambdauttag där men ska kolla!

Tack!
 
Om du vill ha lambdan kvar så tar det inte många minuter att montera den vid närmaste mekanisk verkstad så länge systemet inte är monterat? Bara att göra hål och tigga fast en lambdamutter...

Systemet är på och jag kommer att ha powercommander så
jag kommer inte ha nytta av den :tummenupp
 
jaha man kunde inte hålla sig ändå. Er6an såldes och en sv från 04 inhandlades istället. Är ruskigt nöjd med hojen!! den uppför sig ju som en riktig motorcykel. er6an får man mopedkänningar av =) har bara en värdelös mobilbild än så länge men laddar upp den ändå.

Har tänkt att köpa cuts och nya blinkers fram till och börja med. Har ni några tips på schyssta blinkers, kanske inbyggda? Hur har ni gjort med "hålen" som blir när man skruvar loss handtaget bak?

återkommer med fler frågor =)
 

Bifogat

  • Bild0010.jpg
    Bild0010.jpg
    140.3 KB · Visningar: 76
jaha man kunde inte hålla sig ändå. Er6an såldes och en sv från 04 inhandlades istället. Är ruskigt nöjd med hojen!! den uppför sig ju som en riktig motorcykel. er6an får man mopedkänningar av =) har bara en värdelös mobilbild än så länge men laddar upp den ändå.

Har tänkt att köpa cuts och nya blinkers fram till och börja med. Har ni några tips på schyssta blinkers, kanske inbyggda? Hur har ni gjort med "hålen" som blir när man skruvar loss handtaget bak?

återkommer med fler frågor =)

Behåll handtaget bak,bra att ha när cykeln ska upp på depåstödet.
Märkte jag.
 
jaha man kunde inte hålla sig ändå. Er6an såldes och en sv från 04 inhandlades istället. Är ruskigt nöjd med hojen!! den uppför sig ju som en riktig motorcykel. er6an får man mopedkänningar av =) har bara en värdelös mobilbild än så länge men laddar upp den ändå.

Har tänkt att köpa cuts och nya blinkers fram till och börja med. Har ni några tips på schyssta blinkers, kanske inbyggda? Hur har ni gjort med "hålen" som blir när man skruvar loss handtaget bak?

återkommer med fler frågor =)

Köp orginaltillbehör-cuts så får du ett järn med täckbitar på köpet att bulta i fästhålen för handtaget. Har tidigare i tråden "dreglat" över blinkers från Oberon Performance även om jag inte skaffat dem ännu i alla fall. Nöjde mig med att beställa vita glas till mina orginalblinkers (vita orginalglas från Suzuki).
 
Coolt, Trodde inte man tillverkade den fortfarande. http://motorbike-search-engine.co.uk/2008_bikes/suzuki_sv1000_classic.php

Kul att den är utrustad med "single seat cowl" och den snygga kåpan/visir fram. :) vill ha, :banana

Skulle vilja köpa enbart kåpan/Visiret, Någon som vet någon sida/reservdelssida där det går att köpa en sådan, eller vilket tillverkningsnummer det är så man kan handla direkt av suzuki.
 
Coolt, Trodde inte man tillverkade den fortfarande. http://motorbike-search-engine.co.uk/2008_bikes/suzuki_sv1000_classic.php

Kul att den är utrustad med "single seat cowl" och den snygga kåpan/visir fram. :) vill ha, :banana

Skulle vilja köpa enbart kåpan/Visiret, Någon som vet någon sida/reservdelssida där det går att köpa en sådan, eller vilket tillverkningsnummer det är så man kan handla direkt av suzuki.

SV finns tydligen fortfarande med i Suzukis tillbehörsprogram.
Se sid 23 (Kuts och Minikåpa), xxx i slutet på reservdelsnumren är = färgkod eftersom de kommer färdiga i rätt kulör. Du hade ju en blå -03:a eller? Borde vara YC2-färgkod på den...
 
SV finns tydligen fortfarande med i Suzukis tillbehörsprogram.
Se sid 23 (Kuts och Minikåpa), xxx i slutet på reservdelsnumren är = färgkod eftersom de kommer färdiga i rätt kulör. Du hade ju en blå -03:a eller? Borde vara YC2-färgkod på den...

tackar tackar, japp färgkod YC2. Minikåpan 4800kr !!. var ju inte så billig, trodde jag inte heller men man hade ju hoppats på lite billigare. Den kan man glömma. men kutsen är ju riktigt snygg. kanske bli att införskaffa en sådan.
 
hej igen! någon tidigare ägare har inte hört att chainwax is the shit så det ser förjävligt ut runt kedjan/drev.. känns som jag vill plocka bort kåpan framför framdrevet och rengöra riktigt. men såg att kåpan till kopplingen måste bort åxå, eller? så måste man väl tömma all olja och lufta och så.. är det något man måste böka med en hel dag eller är det relativt enkelt att utföra? vad ska man isåfall fylla för typ av olja i kopplingsbehållaren?
 
hej igen! någon tidigare ägare har inte hört att chainwax is the shit så det ser förjävligt ut runt kedjan/drev.. känns som jag vill plocka bort kåpan framför framdrevet och rengöra riktigt. men såg att kåpan till kopplingen måste bort åxå, eller? så måste man väl tömma all olja och lufta och så.. är det något man måste böka med en hel dag eller är det relativt enkelt att utföra? vad ska man isåfall fylla för typ av olja i kopplingsbehållaren?

Jag tror du hittar beskrivning här
http://www.suzukisv1000.com/faq/speedo3.htm

Bromsvätska DOT4 i behållaren till kopplingen.
 
Jag tror du hittar beskrivning här
http://www.suzukisv1000.com/faq/speedo3.htm

Bromsvätska DOT4 i behållaren till kopplingen.

tackar! har dock lyckats ha tummen mitt i handen.. missade att det måste dras med moment.. drog kopplingens cylindern "i botten" och det vart ju inte bra alls! nu frikopplar den hela tiden. Måste fara och låna en momentnyckel av en kompis i morgon och hoppas att jag inte förstört något. Förbannat att man alltid ska lyckas vara sämst :huvet
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top