SV 1000-tråden

Jo, det är det nog många som gjort. Ger lite mjukare gång vid låga varv (krypkörning) där SV'n annars kan vara rätt hård. För en billig penning är det definitivt värt att göra det men investera inga stora pengar och förvänta dig inte någon effektökning.

Nej effekt ökning vet jag att det inte blir...el jo jag får ju mer vrid på 1-2-3ans växlar.
Ligger på runt 1400kr med växelindikator...
TLen ska ju göra rena powerwheelies på ända upp till 3an:banana vad jag hört då borde rimligtvis SVn göra d samma.
Vad säger ni är det några här som monterat TRE mod??

Finns här http://bikersneed.se/SpeedoH/ATRE.htm

Mvh Danne
 
Last edited:
Hej alla,jag köpte en sv n 1000-03 för ett tag sedan har haft en del bågar förut allt mellan yzf r1 till kawasaki vulkan 1500cc,måste säga att denna båge måste vara en av dom mest under skattade,gilla motorkaraktären direkt massa med pulver från 0,jag har fortfarande lite problem på den biten när man har ok ner lägg och kraften kommer direkt vill drifta ut lite,men jag lär mig nog.Bågen var helt orginal när jag köpte den har inte gjort mycke än bara bytt burkar till youshimurra "eller hur det stavas"bolt on har beställt ghost under taile+snygare blinkers fram nästa blir omlack+ev motivelack och stål omspunnet får se om det blir i år eller nästa men som sagt måste vara en av dom mest underskattade...

Så kul. då är det inte bara jag som har en Sv1000 N -03 :banana
 
Nej effekt ökning vet jag att det inte blir...el jo jag får ju mer vrid på 1-2-3ans växlar.
Inget som du märker i form av ökat vrid.
Ligger på runt 1400kr med växelindikator....

Jättebra pryl om du vill ha en växellägesindikator. Det ville jag så jag är supernöjd.

TLen ska ju göra rena powerwheelies på ända upp till 3an:banana vad jag hört då borde rimligtvis SVn göra d samma. .
Många borde drömma när de snarkar istället för i vaket tillstånd!:)

Vad säger ni är det några här som monterat TRE mod??.
Jodå, som sagt en hel hoper här har nog gjort det. men jag har ännu inte hört någon bli lyrisk över prestandaförbättring.
Som sagt en kanonpryl om man i första hand är ute efter en växellägesindikator. Lätt att montera dessutom.

M v h
Björn
 
Ok...kan ju iofs vara så att SV1000 inte är riktigt lika strypt på 1-2-3an som TLen är kanske??
För alla i TL tråden var verkligen helt överens om att det var som natt o dag i skillnad...
Suzuki hade ju lite problem med körbarheten på TLen så dom kanske ströp den ordentligt.

Måste ju bli ökat vrid om den har tre dvs att den elektroniskt vrider tillbaka tändningen för att begränsa vridet och därigenom öka körbarheten.

Mvh Danne
 
http://www.suzukimcforsakring.se/Uploads/HTMLArea/Dokument/PremieSUZ090407.pdf

Så vilken kolumn ligger SV1000 i? den borde ligga i samma som Bandit 1250? Men man vet ju aldrig med försäkringsbolag...

Skriver och frågar iom klockan är för mycket så kan inte ringa och kolla.

Vart är alla bilder på svarta SV1000N?? finns bara röda på blocket, visst röd är fin men svart är lite vassare :))

Är lite sugen på att byta till lite större hoj än FZ6 någon som kört båda och kan säga största skillnaderna? Tog lappen förra säsongen så inte hunnit prova så många olika hojar.
 
Ok...kan ju iofs vara så att SV1000 inte är riktigt lika strypt på 1-2-3an som TLen är kanske??
För alla i TL tråden var verkligen helt överens om att det var som natt o dag i skillnad...
Suzuki hade ju lite problem med körbarheten på TLen så dom kanske ströp den ordentligt.

Måste ju bli ökat vrid om den har tre dvs att den elektroniskt vrider tillbaka tändningen för att begränsa vridet och därigenom öka körbarheten.

Mvh Danne

Hej!

Möjligt att TRE gav bättre respons på TL-cyklarna men det är knappt märkbart på SVn.

Du kan nog inte riktigt jämföra TL och SV, då TL har lite högre effekt (TLS: 124 HK och TLR: 135 HK +/- några HK), SVn har en mordernare CPU som styr insprutning och tändning på ett bättre sätt (kanske inte "svarar" lika bra på TRE-modden). Dock skall TL i orginal ha högre utväxling än vad SVn har, tror dem åker 17/38 sekundärt, övriga "kuggförhållanden" identiska med SVn. Har dålig koll på hjulbasen när det gäller TL (SVS har 1430 och SVN har 1445 mm).

Ledsen men jag har väldigt svårt att tro att en TL (oavsett modell) i originalutförande gör powerwheelies på treans växel.

Om du är ute efter en mer wheeliebenägen cykel är det nog bättre att satsa pengarna på en omdrevning istället för TRE, (förslagsvis 16/42) :tummenupp.
 
http://www.suzukimcforsakring.se/Uploads/HTMLArea/Dokument/PremieSUZ090407.pdf

Så vilken kolumn ligger SV1000 i? den borde ligga i samma som Bandit 1250? Men man vet ju aldrig med försäkringsbolag...

Skriver och frågar iom klockan är för mycket så kan inte ringa och kolla.

.

Tyvärr ligger SV i "värsta" klassen i ihop med Hayabusa, GSX R m. fl. Det var i alla fall det svar jag fick när jag ringde. Därför blev det betydligt billigare för mig att behålla Bilsport och MC.
 
Tyvärr ligger SV i "värsta" klassen i ihop med Hayabusa, GSX R m. fl. Det var i alla fall det svar jag fick när jag ringde. Därför blev det betydligt billigare för mig att behålla Bilsport och MC.

???Min ligger inte i "värsta klassen"försäkring genom suzuki märkes försäkring betalar ca 5800 hel/hel per år sv n-1000 03:yoparty
 
???Min ligger inte i "värsta klassen"försäkring genom suzuki märkes försäkring betalar ca 5800 hel/hel per år sv n-1000 03:yoparty

Jag ringde och hörde med dom och min sv1000s 06a låg i högsta klassen, så det blev typ 1200kr dyrare än bilsport o mc försäkringen.
Och självrisken är säkert skithög på suzukis märkesförsäkring, Har för mig polaren sa det.
 
Jag ringde och hörde med dom och min sv1000s 06a låg i högsta klassen, så det blev typ 1200kr dyrare än bilsport o mc försäkringen.
Och självrisken är säkert skithög på suzukis märkesförsäkring, Har för mig polaren sa det.

Vet inte priset för en 06 kan bara priset på min 03 då har jag en självrisk på 5000:- vagnskada/brand/stöld mm men har hört att en cykel som är äldre än 3 år har billigare försäkring/självrisk vet inte om detta är sant men någon annan kanske vet..:va
 
Hej!

Möjligt att TRE gav bättre respons på TL-cyklarna men det är knappt märkbart på SVn.

Du kan nog inte riktigt jämföra TL och SV, då TL har lite högre effekt (TLS: 124 HK och TLR: 135 HK +/- några HK), SVn har en mordernare CPU som styr insprutning och tändning på ett bättre sätt (kanske inte "svarar" lika bra på TRE-modden). Dock skall TL i orginal ha högre utväxling än vad SVn har, tror dem åker 17/38 sekundärt, övriga "kuggförhållanden" identiska med SVn. Har dålig koll på hjulbasen när det gäller TL (SVS har 1430 och SVN har 1445 mm).

Ledsen men jag har väldigt svårt att tro att en TL (oavsett modell) i originalutförande gör powerwheelies på treans växel.

Om du är ute efter en mer wheeliebenägen cykel är det nog bättre att satsa pengarna på en omdrevning istället för TRE, (förslagsvis 16/42) :tummenupp.


Ok det kan nog stämma....tackar för infon.
Får väll satsa på en PCIII ist:tummenupp
Samt en liten drevning...:banana

Vad gäller försäkring så undrar jag vad ni har för några special försäkringar...
Det billigaste jag hitta var 12000kr/år halvförs trygghansa (avställningsbar).
Länsförs ville ha 24k och lika så if... bilsport skulle ha 14k har jag för mig folksam låg runt 14k med.
Hel vart inte o tänka på med summor runt 40-45k per år.

Mvh Danne
 
Ok det kan nog stämma....tackar för infon.
Får väll satsa på en PCIII ist:tummenupp
Samt en liten drevning...:banana

Vad gäller försäkring så undrar jag vad ni har för några special försäkringar...
Det billigaste jag hitta var 12000kr/år halvförs trygghansa (avställningsbar).
Länsförs ville ha 24k och lika så if... bilsport skulle ha 14k har jag för mig folksam låg runt 14k med.
Hel vart inte o tänka på med summor runt 40-45k per år.

Mvh Danne
Ditt problem är att du är för ung! :) Fast det är ju något som går över:banana

Lite mer allvarligt då. För många har Suzuki märkesförsäkring varit det bästa. Dock inte för mig. För andra har en försäkring hos Folksam via SMC varit det bästa. Inte det heller det bästa alternativet för mig. Bilsport och MC har både lägst premie och lägst självrisk. Fast jag är till åren kommen och det gynnar mig försäkringsmässigt. Försäkringsbolagen är väldigt olika att premiesätta olika åldrar på förare, ålder på hoj samt vilken zon man bor i så ring runt.

Med så höga premier som du anger kan det vara värt att kolla en försäkring med hög självrisk. Då ska ju premien sjunka.

Är du medlem i SMC? Om inte så betalar sig nog ett medlemskap mer än väl i form av sänkt premie både hos Folksam och Bilsport i a f.

Den försäkringen Folksam och SMC ordnar tillsammans ska ge lägre premie om man går vissa kurser som SMC anordnar. Det kunde jag mycket väl tänka mig men självriskerna var skyhöga och premien även den högre än vad jag betalar hos Bilsport. Så för mig var det inget alternativ. Kanske för dig?

Lycka till i sökandet för det verkar löjligt högt det du säger.
 
till er alla som snackar om TRE-mod:

*svagt märkbar effekt
*kolla min 2:- TRE i min sv1000 WIKI och spara 1000 spänn
*växlingsindikator är lite Noob:D vem behöver det e.g?
 
Ditt problem är att du är för ung! :) Fast det är ju något som går över:banana

Lite mer allvarligt då. För många har Suzuki märkesförsäkring varit det bästa. Dock inte för mig. För andra har en försäkring hos Folksam via SMC varit det bästa. Inte det heller det bästa alternativet för mig. Bilsport och MC har både lägst premie och lägst självrisk. Fast jag är till åren kommen och det gynnar mig försäkringsmässigt. Försäkringsbolagen är väldigt olika att premiesätta olika åldrar på förare, ålder på hoj samt vilken zon man bor i så ring runt.

Med så höga premier som du anger kan det vara värt att kolla en försäkring med hög självrisk. Då ska ju premien sjunka.

Är du medlem i SMC? Om inte så betalar sig nog ett medlemskap mer än väl i form av sänkt premie både hos Folksam och Bilsport i a f.

Den försäkringen Folksam och SMC ordnar tillsammans ska ge lägre premie om man går vissa kurser som SMC anordnar. Det kunde jag mycket väl tänka mig men självriskerna var skyhöga och premien även den högre än vad jag betalar hos Bilsport. Så för mig var det inget alternativ. Kanske för dig?

Lycka till i sökandet för det verkar löjligt högt det du säger.


Jo hyffsat ung är man ju 27vårar:confused:
Har kollat alla dom stora bolagen inte dom små som salusansvar etc...
Vill bara ha från dom större för mycket kuckel och finstilt på dom mindre..
Vad är en billig försäkring värd när du inte får ut något den dagen du behöver den??


"plastraket"
Jo jag vet att man kan koppla själv så att hojen tror den ligger på ex 6an hela tiden men jobbigt vid kallstart etc...


Mvh Danne
 
Bolt-on

Funderar på införskaffa ett bolt-on till min sv1000s 2007. Är det någon som har nån erfarenhet av Hurric SuperSport på sv'n. Dom ligger ju ganska bra i pris men jag vet inte om dom har det "rätta mullret".
 
Funderar på införskaffa ett bolt-on till min sv1000s 2007. Är det någon som har nån erfarenhet av Hurric SuperSport på sv'n. Dom ligger ju ganska bra i pris men jag vet inte om dom har det "rätta mullret".

Jag har Hurric ljuddämpare på min cykel, tycker det är ett fantastiskt fint ljud:) Dom satt på när jag köpte hojen i Tyskland så jag har inte valt själv, men är riktigt nöjd. dock är insatserna lite uppborrade.. gå in på mitt garage så ser du dom på.
 
blir inte klok på en sak som nästan är pinsam att ställa en fråga om...
hur i helvete får man loss förarsadeln.
har kollat instruktionsboken men hittar inget där.
snälla,säg hur man hittar vredet så att man kan få upp sadeln så att man kan komma åt batteriet.
:gnissla:gnissla:gnissla
 
blir inte klok på en sak som nästan är pinsam att ställa en fråga om...
hur i helvete får man loss förarsadeln.
har kollat instruktionsboken men hittar inget där.
snälla,säg hur man hittar vredet så att man kan få upp sadeln så att man kan komma åt batteriet.
:gnissla:gnissla:gnissla

Fyra skruvar:

Skruv 1 & 2 Skruva lös de två mörkgrå täckplastbitar som sitter på båda sidor under sadeln.

Skruv 3 & 4 Sadeln sitter sedan med en skruv per sida under dessa.
 
Hej!

Jag har precis köpt en SV1000 och är helnöjd. Denna är dock ombyggd till fighter vilket passar mig bättre :). Har ägt en TL1000S innan men jag tycker karaktären på motorn är mkt skönare på SV, vilket bottenvrid och mellanregister!
4916_96452682970_696787970_2055908_2324641_n.jpg
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top