SV 1000-tråden



Men just när man känner att hojjen har större kapacitet, känns det lite trist. Visst kan man åka rysligt fort med en sv om man utnyttjar den maximalt. Men vrid, bromsar, å allt känns så mkt bättre än fjädringen - som sätter stop för att utnyttja de övriga komponeterna fullt ut.

för mig så har det blivit så att fjädringen faktiskt räcker till för "lagom" körning, vilket även var mitt mål för valet av just SV1000, ombyggnaden till fighter sänker åka-fort-beteendet ännu lite till:tungan men den blev 100ggr roligare på småvägarna, lite som en motard med stor motor
TL har väl skaplig USD gaffel men erkänt sunkig rotationsdämpare bak, det är väl den som man brukar ge sig på först på TL har jag fått för mig iaf. TL är väl lite mer ryt i spisen oxå men den är ju så hemskt ful :zpy (ursäkta alla TL-fans)
 
Goddag alla gökar på denna tråd. Äntligen har jag hittat en plats i etern där det talas väsentligheter. Jag kör en 04-sv 1000s sedan förrra året. I måndags monterades PC III, KN-filter. Sedan tidigare kör jag med slip-on (yoshimura tri-oval). Den bänkkördes och papprena visar att jag har 105 bakhjulshästar samt 93 NM. Ska jag vara nöjd över detta?
Trodde att vridet skulle öka lite mer...Positivt är att nu växlar jag knappt mellan 60 - 200 km/h (nästan).
 
Goddag alla gökar på denna tråd. Äntligen har jag hittat en plats i etern där det talas väsentligheter. Jag kör en 04-sv 1000s sedan förrra året. I måndags monterades PC III, KN-filter. Sedan tidigare kör jag med slip-on (yoshimura tri-oval). Den bänkkördes och papprena visar att jag har 105 bakhjulshästar samt 93 NM. Ska jag vara nöjd över detta?
Trodde att vridet skulle öka lite mer...Positivt är att nu växlar jag knappt mellan 60 - 200 km/h (nästan).

svårt att säga om du ska vara nöjd eller inte, bänkningar är svåra att jämföra mellan olika firmor. Hur mycket hade du innan PCIII och KN? och framförallt hur bänkades din hoj? med en "standard-map" från Powercommander.com eller på riktigt? Ändrade de på något menar jag:)
Jag bänkade min i somras på MC-dagarna och fick ut 106HK och 91Nm men då hade jag bara slipon på hojen. Nu har jag byggt om hela systemet till 2-1 för att få bort dom där väldigt trånga orginal-ormbo-kanalerna och jag tycker att det blev stor skillnad med lite öppnare system, har även monterat PCIII och KN nu och visst blev det bättre med yoshi 3/4 mappen men inte perfekt jag tror att jag behöver feta upp den lite på högvarv över 7000rpm, även om den gamla mappen visar att den går lite fett

GAMLA MAPPEN MED ENDAST SLIPON HÄR NEDAN
 

Bifogat

  • effekt.jpg
    effekt.jpg
    53.5 KB · Visningar: 98
Last edited:
Jag fick 93nm och 109 hk med slipon...

Men det skiljer mellan olika bänkar, luftfuktighet, bakdäck och motorer såklart!

Nu är jag ingen proffs men jag tycker den ser dåligt mappad ut, någon annan
får gärna fylla i om jag är helt ute och cyklar..

Min bänkning finns med i denna tråden har ja för mig...
 
Sicka slöingar ni kör ;) Mitt effektkvitto säger 116 hk och drygt 100 nm. Men hojen är å andra sidan ganska ny... man kanske förlorar en del effekt under de första åren?
 
Sicka slöingar ni kör ;) Mitt effektkvitto säger 116 hk och drygt 100 nm. Men hojen är å andra sidan ganska ny... man kanske förlorar en del effekt under de första åren?

Mjaa...knappast förlorar man effekt men kom ihåg att du har den nyare modellen (K5--->) som har lite annan motorspecifikation än de äldre!
 
har precis köpt en sv1000. ville bara säga att jag är riktigt nöjd.
ha d.
 
Okej. Det verkar som om det ligger i rätt spann.
Ja, luft/bränsleblandningen ändrades på varje växel till det för den här hojen mest optimala värdena. Mappningen gjordes på MecTec i Kalix, på en bänk med broms. Mkt bra.

Han hade ingen mappning på en SV sedan tidigare så min blev den första. Däremot sa han att hojen gick extremt fett. Det talades om ett värde på 13,2för att allt ska vara ok, dock framgick det inte vilken enhet det var (%, volym eller nåt annat). Tror det är delen luft mot delen bränsle.

Om hojen är nere på 12,8 så är det inte bra. Min var nere på 12. Ajajaj.
För att få en grund att stå på så tror jag att han hämtade en standradmapp från PC:S hemsida.
I vilket fall som helst så stuffar den på riktigt bra nu, och igår så passerade jag 210 mil för denna säsong. Nu väntar jag på en gps (TomTom Rider) och sen packas väskorna för en resa mot det kurviga landet i väster, ca 1 vecka.
Lite krigsturism i de norra delarna hägrar.
Det blir en bra säsong i år.
 

Om hojen är nere på 12,8 så är det inte bra.

Låter ungefär som en 0-402 meter tid för en sv 1000.

...jag e just nu purken, för att jag behöver minst 50-60 hk till, ngt lägre vikt, och mycket styvare chassie för att få cykeln att göra det jag vill. vad göra, förutom att sälja, har man ens några alternativ? :confused:
 
Låter ungefär som en 0-402 meter tid för en sv 1000.

...jag e just nu purken, för att jag behöver minst 50-60 hk till, ngt lägre vikt, och mycket styvare chassie för att få cykeln att göra det jag vill. vad göra, förutom att sälja, har man ens några alternativ? :confused:

ge den lite tid till och prova byta framgaffeln till en från gsxr, kan för min egen del säga att jag aldrig kommer att glömma min gsxr1000 den "gick av sig själv" med SV'n blir det till att jobba mycket mera men när man väl vant sig vid styrfladdret och den sunkiga fjädringen så går det väl
:(snälla sluta med det där snacket om att du inte är nöjd och att du kanske ska sälja sv'n för jag börjar vackla jag med då, buhuhääää gixxxxxxer.....var är du? :(
 
Bromsskivor

Hej, hej, provar här också.

Söker ett par främre skivor till en SV1000, 2003-2005.
Tack på förhand, Björn:)
 
Nöjd som fan!!!

Ville bara säga de att jag har köpt mig en sv1000n -04 uttagen -06.
kn-filter å powercomander å fan vad nöjd jag e.
Ett tipps bara för er som inte redan har gjort de, kugga ner den fram till 16...en jävla skillnad!!tummenupp
Ska bara fixa bakdelen å singelcuts å nya backspeglar e på väg.
ha de gött allihop!!!

Här kommer en bild på pärlan.
 

Bifogat

  • min sv1000n2.jpg
    min sv1000n2.jpg
    128.2 KB · Visningar: 85
Ville bara säga de att jag har köpt mig en sv1000n -04 uttagen -06.
kn-filter å powercomander å fan vad nöjd jag e.
Ett tipps bara för er som inte redan har gjort de, kugga ner den fram till 16...en jävla skillnad!!tummenupp
Ska bara fixa bakdelen å singelcuts å nya backspeglar e på väg.
ha de gött allihop!!!

Här kommer en bild på pärlan.

Hej ! Snygg hoj och tack för tipset, Kul att se lite fler av "N" varianten. Själv har jag nyligen fixat till bakdelen och bytt backspeglar. Speglarnas lite kantiga form passar sv1000 jäv.. bra.

cya.
 

Bifogat

  • sv10002.jpg
    sv10002.jpg
    137.9 KB · Visningar: 79
  • sv10003.jpg
    sv10003.jpg
    135.7 KB · Visningar: 90
Hej ! Snygg hoj och tack för tipset, Kul att se lite fler av "N" varianten. Själv har jag nyligen fixat till bakdelen och bytt backspeglar. Speglarnas lite kantiga form passar sv1000 jäv.. bra.

cya.


Ser bra ut!
Men jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska rensa helt å ha nrplåten i hjulhuset å blinkersen inbyggda i lamporna (säker inte godkänt men jävligt snyggt) eller göra som du har gjort.
här kommer en bild på hur jag menar.
ha de
 

Bifogat

  • jockes sv1000 bakdel.jpg
    jockes sv1000 bakdel.jpg
    48.2 KB · Visningar: 81
Mått på Skiva

Hjälp Med Mått På Bromsskiva

Hej, någon som har en främre skiva till en Suzuki SV1000, (2003-2005)
liggandes och kan ge mig lite mått(mm). Eller om ni orkar mäta på hojen?

Ska nämligen beställa från ISR, men Acke på ISR behövde lite mått för att han aldrig gjort till en sådan Mc.

Använd denna mall om ni mäter!!
//Björn
 

Bifogat

  • discsize_01.gif
    discsize_01.gif
    31.1 KB · Visningar: 52
Låter ungefär som en 0-402 meter tid för en sv 1000.

...jag e just nu purken, för att jag behöver minst 50-60 hk till, ngt lägre vikt, och mycket styvare chassie för att få cykeln att göra det jag vill. vad göra, förutom att sälja, har man ens några alternativ? :confused:

50-60 hästar till kommer bli dyyyyyyyyyyyyyyyrt. Antagligen så dyrt att det
antagligen inte är försvarbart.

Menar du att du vill ha typ 160-170 hästar på bakhjulet?
Vet i f-n om du får ut så mycket ur en twin... kanske med turbo, kolla turbodelen?
 
Hjälp Med Mått På Bromsskiva

Hej, någon som har en främre skiva till en Suzuki SV1000, (2003-2005)
liggandes och kan ge mig lite mått(mm). Eller om ni orkar mäta på hojen?

Ska nämligen beställa från ISR, men Acke på ISR behövde lite mått för att han aldrig gjort till en sådan Mc.

Använd denna mall om ni mäter!!
//Björn

Ok, nu har jag tagit lite mått på bromsskivan. Ganska svårt att mäta men fick iaf fram följande mått. Hoppas de är till nytta. :)

A=310 mm
B=69 mm (var ganska svårt att mäta, så du bör nog kolla med en lös skiva)
C=90 mm
D=10 mm
E= ca 36 mm

Tjockleken på skivan är 5 mm.

/Tommy
 
Låter ungefär som en 0-402 meter tid för en sv 1000.

...jag e just nu purken, för att jag behöver minst 50-60 hk till, ngt lägre vikt, och mycket styvare chassie för att få cykeln att göra det jag vill. vad göra, förutom att sälja, har man ens några alternativ? :confused:

Kanske var ett misstag att köpa en SV över huvud taget? Du skulle nog vara mer betjänt av en tusenkubiks radfyra av nyare årsmodell. Ska du tävla med den?
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top