SV 1000-tråden

Lyktan,blinkers,vindavvisare, mätare ja allt fram....

Shit så onödigt. Vem gör så? Nån som har en sv? Halvförsäkring borde täcka.

Jag har alltid kapell plus skivbromslås med larm i som är superkänsligt. Rycker man kapellet utan att känna till larmet så går det. Nån skrämmer det bort.
 
Nån som har koll på hur powercommander samspelar med o2 sensorn? Har försökt läsa på svrider forumet och det verkar som pc3 och sensorn motverkar varandra? Nån som kopplat ur sin o2 sensor?
 
Ja man ska koppla bort den och klippa Pin 23 på ECUn (2003 års modell!)
Ring mig om du behöver hjälp! :yoparty
 
Tack Renga. Grymt snyggt med kapningen. Har du tid o ses i nästa vecka nångång kanske? Tänkte kolla dina bolt on o kanske om du kunde visa hur man kopplar ur o2 sensorn?
 
Jaha då har man pillat lite med hojen då. Slängt i ett K&N insatsfilter och slängt iväg snorkeln till luftboxen. Kopplat ur O2 sensorn och PIN23 i ECU:n. Kollat vilken map som ligger i powercommandern. (BOS open slipon EU-version från powercommanders hemsida)

Gjorde ju allt på ett bräde så svårt att säga vad som gjorde vad men den drar lite hårdare nu och tvekar mindre runt 5k varv. Låter lite argare också när det börjar varva, antagligen insugsljudet som gör det.

Den började även avgassmälla/gurgla lite nu på avslag efter detta, går den snålt kanske?

Tack till Renga som kom med lite tips när jag inte hittade PIN23 i ECU blocket :)
 
Du får bort smällarna genom att blocka PAIR Valve, enklast genom att plugga igen slangen som går upp i luftburken (mot bakänden på hojen) och självklart hålet i luftburken. Ta en passande bult o tryck ner i slangen och någon typ av propp i luftburken. Eller så beställer du ett PAIR removal kit på Ebay och river bort hela systemet.
http://www.ebay.co.uk/itm/PAIR-Valv...47?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3a8345bc47
OBS! Ej att förväxla med vevhusventilationen son sitter i främre delen av luftburken.
 
Last edited:
Död tråd eller...?

Här händer inte mycket:confused:. Kunde vara lite kul om vi fick lite snurr på inläggen igen. I ett eget anspråklöst försök, slänger jag in en bild på min egen hoj efter lite "moddningar" o "dekalfjolltrim". Dekalerna kan jag väl även själv ha mina åsikter om - dock lätt att riva bort eller byta. Tyvärr har hojen varit stående huvuddelen av sommaren i väntan på ett nytt kyl:mad:, men i morse blev det monterat o klart:tummenupp. Hoppas på hyfsat väder några av kommande helger så att det i alla fall blir ett par turer innan hojen få gå i ide:).
 

Bifogat

  • SV1000_140803.jpg
    SV1000_140803.jpg
    242.9 KB · Visningar: 74
Som helt utomstående, så måste jag i alla fall erkänna att den är bra mycket snyggare med helkåpan. :)
 
Ganska dött här hehe..

Idag ryker STV för att se vad det bli för skillnad

SV1000RR.jpg
sv1.jpg
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top