Svårtstartad YZ 250

Traktorn

Traktorn
Gick med
21 May 2007
Hoj
Suzuki RM 250cc 86
Hej!
Jag har en gammal Yamaha YZ 250 från 1988 som är jäkligt seg att få igång. När den väl går igång går den jättebra. Kolv är nyligen bytt så det är inget fel på kompet. Dock så misstänker jag att någon tänddel är dålig, så jag undrar ifall någon här vet hur man mäter upp tändspole och tändplatta på denna maskin?

Sen så går den liite snålt på lågvarv, kan det orsaka att maskinen blir svårstartad?

Tack på förhand...

Om den är felbestyckad (går magert) kommer den av den anledningen vara svårstartad.

Tjuvluft..

Kolla om den drar tjuvluft också då går den snålt pga av det..Hade själv det problemet på en av mina crossar .. insugnings gummi eller packboxar i vevaxeln brukar gå att kolla om du sprutar på lite startgas där du tror att den drar luft när motorn är igång...Då ökar den i varv om det läcker...Hoppas det löser sig för dej...mvh:tummenupp

Har den stått länge kan bensinen stt igen muntycken (koagilerat ser ut som små kristaller). Skaffa nya.
P-box bakom svänghjulet.

tack för svaren! ska kolla upp om den tjuvluftar samt göra en munstycks-översyn =)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back