svårt o växla

Bavarac

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Ducati 1098s -08
Tjena,skulle hämta en grej i garaget ikväll,så kolla jag på min båge o blev lite sugen,körde en liten sväng runt kvarteret o det känder så som den slår in vid växlingen,som om jag växlar utan koppling men den frikoplar utan problem,vad kan det bero på är lite orolig här.Det är en Yamaha R1 -02

min 03'a har samma fenomen, låter som man inte vet att det finns en koppling, och vad man borde använda den till!
Tycker nästan det e pinsamt att växla med kopplingen pga ljudet, cross-vxling låter mildare på hojjen... :rolleyes:

Lamellerna "torra", dvs släpper inte ordentligt från mellanplattorna? Händer ibland efter vintern, går över efter ett tag. Testa gärna att stå ett tag på tomgång med växeln i och indragen koppling (låt motorn gå så att oljan blir varm).

Bavarac skrev:
ja ungefär nått sånt,vad ska man göra åt saken?

Tjaa, jag är rätt så ny på Mc...
Personligen så ska jag inte göra något alls åt problemet, förutom att snacka med killarna på yamaha när det är 1'a servicen.

Finns säkert någon här som vet vad man ska göra..... Tror jag! :)

Helst skulle jag vilja,men det är svårt o hitta en i nyskick som är inte körd på bana,så det får bli en 04 istället man får väll leva med den fula fronten :gnissla

Bavarac skrev:
Helst skulle jag vilja,men det är svårt o hitta en i nyskick som är inte körd på bana,så det får bli en 04 istället man får väll leva med den fula fronten :gnissla

Växellådorna på Suzuki är riktigt bra. Och fronten på gsxr 1000 -03 är inte ful, den e riktigt snygg när man har sett den live ett par gånger.

Nja jag vet inte har försökt tycka om den sen den kom ut,den gammla är mycket snyggare tycker jag

Nyheter

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...