Svårt att vänja sig vid race växlat?

• Thread starter Thread starter mojja83
  • Start date Start date
Haha den förtjänade man bara nästan!!!
Fick tillbaka cykeln i lördags och är riktigt nöjd med hur allting slutade tillslut.

Har rivit av pirelli däcken och låtit montera dunlop på cykeln istället.

P.s pirelli diablo super corsa till salu billigt. På 300 meter har 2 olika individer lyckats klota i första kurvan vill du bli den tredje? Pm´a vid intresse!!!:crash

Vilka dunlop har du monterat??

Du lär dig fort. Det kan vara lite störande med ännu en sak att hålla reda på i början men det är snart glömt.

Jag har bytt fram och tillbaka massor av gånger både privat och på jobbet, någon gång har jag alternerat mellan två likadana hojar varav en race och en gatväxlad under samma kursdag. Jag har nog aldrig gått åt fel håll vid en uppväxling och bara enstaka gånger vid nerväxling (typ på uppvärmningsvarv eller när man slökör bakom en elev). Däremot när jag ska iväg eller stanna gör jag ofta fel när jag kör raceväxlat.

Haha den förtjänade man bara nästan!!!
Fick tillbaka cykeln i lördags och är riktigt nöjd med hur allting slutade tillslut.

Har rivit av pirelli däcken och låtit montera dunlop på cykeln istället.

P.s pirelli diablo super corsa till salu billigt. På 300 meter har 2 olika individer lyckats klota i första kurvan vill du bli den tredje? Pm´a vid intresse!!!:crash

Vad kom dom fram till angående Supercorsa däcken som gjorde att två pers klotade ? Var det fel på dom ? Är lite nyfiken att höra :)

Vad kom dom fram till angående Supercorsa däcken som gjorde att två pers klotade ? Var det fel på dom ? Är lite nyfiken att höra :)

Vet inte om dom kom fram till någonting överhuvudtaget faktist!

Det enda som är relevant och viktigt för min del är att jag kom ur denna historia på ett bättre sätt än jag någonsin vågat hoppas på..

All heder åt greven som på alla sätt och vis såg till kundens bästa.

Vill du köpa däcken och undersöka vidare kan jag sälja dom till dig billigt.. Har inte rullat mer än 300 meter totalt så absolut nyskick utlovas :crash

Tack för svar. Jo skönt att det ordnade upp sig för dig. Konstigt att dom inte kom fram till något. Jag själv gillar Pirelli och tycker dom gör riktigt bra däck. Lycka till med dina Sportsmart :)

Som flera andra skrivit, nej, det är inte svårt att vänja sig. Och det går ganska fort.
Hade inga som helst problem under körning, vare sig bana eller gata.

Det enda man bommade ibland som någon oxå redan skrivit var när man skulle iväg från rödljus eller liknande.

För övrigt så känns "gatväxlat" helt sjukt värdelöst när man vant sig med "race"-växlat även om det är framförallt vid bankörning som det egentligen spelar någon roll.

Jag har ironiskt nog gatväxlat på 600:an som jag behöver växla mkt, och raceväxlat på 1000cc:n där man knappt växlar allt.. det suger.

Last edited:
Hade en 100cc ducce för många, många år sedan, den var raceväxlad och det var inga problem.

Dock satt vxl. på höger sida om motorn, det var lite bökigare att vänja/vänja av sig med.:crash

har fortfarande inte hajjat VARFÖR inte standarden e ettan uppåt å resten neråt på alla hojjar , e lixom mest naturligt .... eller tror "ingengörenrna" att fotbladet dras uppåt vid acceleration ?

nä , full spetta , tryck på pedalen (gärna neråt) dutt på koppling å sen jääävlar åker vi :yoparty

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti