svårt att väja kawaa

TALLE

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
ZX-6R - 98
har beslutsångest över vilken kawaa jag ska välja.. vet att det blir kawwa iaf..
har inte haft nån hoj förut men jag har ju prövat lite o så.. jag vill ju ha en som både går bra, Är snygg o skön o köra.
funderar på de här. :confused:

zx-9r -94 för 32 000
zx-7r -96 för 38 000
zx-6r -98 för 41 000

o alla är helt ok i skick. har dok bara prövat zx-7 an o den var helt ok. dock lite tung. men utseendet är inte 100% igt på en sån tycker jag.

kom med tips o råd. o ju mer pengar man har över ju bättre är det ju också :fyllisar
 
Köp ZX7R. Coolast tycker jag.. de andra e så vanliga..
Man vill ju inte köra likadan hoj som alla andra..
//B

TALLE skrev:
har beslutsångest över vilken kawaa jag ska välja.. vet att det blir kawwa iaf..
har inte haft nån hoj förut men jag har ju prövat lite o så.. jag vill ju ha en som både går bra, Är snygg o skön o köra.
funderar på de här. :confused:

zx-9r -94 för 32 000
zx-7r -96 för 38 000
zx-6r -98 för 41 000

o alla är helt ok i skick. har dok bara prövat zx-7 an o den var helt ok. dock lite tung. men utseendet är inte 100% igt på en sån tycker jag.

kom med tips o råd. o ju mer pengar man har över ju bättre är det ju också :fyllisar
 
Jag skulle lägga pengarna på ZX6:an, väldigt mycket mc för pengarna, har bra prestanda, går snålt, kanonfin om man vill glida runt 50-60 mil på landsvägen och funkar kanonbra på bana, chassiemässigt är det den nyaste och det märks mellan hojjarna, ZX9:an har ju givetvis mer pulver men är likförbannat en gammal hoj som väger bly, ZX7:an är av samma ras som 9:an men mindre motor och väger bly...jag tror personligen också att du upplever ZX7:an som den slöaste i gänget (personlig reflektion), gör så att du provar hela högen och bedöm efter känslan, det är ju upplevelsen och känslan som man vill åt. Jag har själv haft en hel del hojar och gasat friskt med alla bl.a. R1:a och ZZR1100 och tyckt att 600 kubik är för litet men för ett tag sedan slank jag ned i 600:a träsket och kan inte tänka mig en annan hoj än just en 600:a.
Good Luck
/Lasse
 
Ett hett tips är att skippa ZX9R från 1994. ZX9R blev inte bra förrän 1998.
ZX7R är hur grym som helst om du vill högfartstoura på allmän väg. Den är stabil och säker att åka fort med.

ZX6R är den bästa av hojarna du listat, mest modern och med bättre prestanda än ZX7R. ock gör den lägre vikten att den är lite oroligare på allmän väg, dock inte så att du behöver oroa dig.

Köp ZX6R.
 
En blanksvart ZX7:a, sparsamt dekaltrimmad är ju det vackraste sion finns på 2 hjul :drool

6:an har jag aldrig klämt på, men den är nog att föredra för en nybörjare på lägre vikt och inte den vansinniga effekten som 9:an har.
 
Skulle jag vara du skulle jag inte satsa på zx-6r ju lägre effeckt ju fortare tröttnar du

// Bolle

TALLE skrev:
har beslutsångest över vilken kawaa jag ska välja.. vet att det blir kawwa iaf..
har inte haft nån hoj förut men jag har ju prövat lite o så.. jag vill ju ha en som både går bra, Är snygg o skön o köra.
funderar på de här. :confused:

zx-9r -94 för 32 000
zx-7r -96 för 38 000
zx-6r -98 för 41 000

o alla är helt ok i skick. har dok bara prövat zx-7 an o den var helt ok. dock lite tung. men utseendet är inte 100% igt på en sån tycker jag.

kom med tips o råd. o ju mer pengar man har över ju bättre är det ju också :fyllisar
 
Zx7R är enligt mig en av de snyggaste hojjarna som tillverkats

Dock lite tung, men otroligt bekväm att köra.
Jag skulle välja X7:an :tummenupp
 
Bollebus skrev:
Skulle jag vara du skulle jag inte satsa på zx-6r ju lägre effeckt ju fortare tröttnar du

// Bolle
Är inte alla som prioriterar raktframracing eller motorvägsåkande högst!!
 
Bollebus skrev:
Skulle jag vara du skulle jag inte satsa på zx-6r ju lägre effeckt ju fortare tröttnar du

// Bolle

Jag tror inte den går så mkt sämre än någon av de blyklumpar den jämförs med.

Edit: Dock är inte de andra några dåliga hojar det heller.
 
TALLE skrev:
har beslutsångest över vilken kawaa jag ska välja.. vet att det blir kawwa iaf..
har inte haft nån hoj förut men jag har ju prövat lite o så.. jag vill ju ha en som både går bra, Är snygg o skön o köra.
funderar på de här. :confused:

zx-9r -94 för 32 000
zx-7r -96 för 38 000
zx-6r -98 för 41 000

o alla är helt ok i skick. har dok bara prövat zx-7 an o den var helt ok. dock lite tung. men utseendet är inte 100% igt på en sån tycker jag.

kom med tips o råd. o ju mer pengar man har över ju bättre är det ju också :fyllisar

ZX-6R 98:a utan tvekan. Då får du det nya chassiet. Lättare snabbare och kvickare!

JB
 
TALLE skrev:
har beslutsångest över vilken kawaa jag ska välja.. vet att det blir kawwa iaf..
har inte haft nån hoj förut men jag har ju prövat lite o så.. jag vill ju ha en som både går bra, Är snygg o skön o köra.
funderar på de här. :confused:

zx-9r -94 för 32 000
zx-7r -96 för 38 000
zx-6r -98 för 41 000

o alla är helt ok i skick. har dok bara prövat zx-7 an o den var helt ok. dock lite tung. men utseendet är inte 100% igt på en sån tycker jag.

kom med tips o råd. o ju mer pengar man har över ju bättre är det ju också :fyllisar

Vilken du ska ha beror ju helt och hållet vad du ska ha den till! Ska du tex skjutsa mkt kan den lilla bli trött. Ska du köra mkt bana kan den gamla zx9'an kännas tung och klumpig (har själv haft en lika dan) men om du mest ska köra landsväg och skjutsa en del rekommenderar jag den. Zx7'an är nog en fin hoj och som sagt ovanlig vilket skulle kunna leda till att den blir dyrare i drift, höga reservdelspriser etc.
 
Kolla

bemari skrev:
Jag skulle lägga pengarna på ZX6:an, väldigt mycket mc för pengarna, har bra prestanda, går snålt, kanonfin om man vill glida runt 50-60 mil på landsvägen och funkar kanonbra på bana, chassiemässigt är det den nyaste och det märks mellan hojjarna, ZX9:an har ju givetvis mer pulver men är likförbannat en gammal hoj som väger bly, ZX7:an är av samma ras som 9:an men mindre motor och väger bly...jag tror personligen också att du upplever ZX7:an som den slöaste i gänget (personlig reflektion), gör så att du provar hela högen och bedöm efter känslan, det är ju upplevelsen och känslan som man vill åt. Jag har själv haft en hel del hojar och gasat friskt med alla bl.a. R1:a och ZZR1100 och tyckt att 600 kubik är för litet men för ett tag sedan slank jag ned i 600:a träsket och kan inte tänka mig en annan hoj än just en 600:a.
Good Luck
/Lasse



tacksam för all svar,.. ska åka o kolla på zx-6 an i dag så får vi ser hur den det blir som..
Sen ska blir det att ut o glida.. härligt..

:banana
 
blir nog zx-6 an

capi skrev:
Hmm, tror att jag röstar på en zx6r från ´98 :)

kom just hem från provkörningen av zx-6 an.. den var helt ok.. lite svag på lågvarven men annars gick den ok.. betydligt lättare än zx-7 an som mer kändes klumpig i jämförelse.. :7peta

ska sova på saken nu så hämtar man den mest troligtvis i morrn :fyllisar
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top