Svårt att somna!

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Tja
Nu e det så att jag otroliga problem att somna :( och har hört att man kan köpa nåt som heter Valerina natt?
Är det bra?
Eller är det någon som har något bra förslag?

En vän till mej har till och från använt det och är nöjd med det och rekomenderar det till dom som säger att dom har svårt å sova...själv använder jag lite "tyngre" insomningsmeddel periodviss.

floodi skrev:
Tur att man inte har det problemet , somnar som en stock varje kväll.
Jag har svårt att slappna av när jag ska sova...kommer på så mycke som jag borde ha gjort eller måste göra att jag önskar att man kunna slå av hjärnan ibland

Kakan skrev:
Jag har svårt att slappna av när jag ska sova...kommer på så mycke som jag borde ha gjort eller måste göra att jag önskar att man kunna slå av hjärnan ibland

Bilda klubb?

Vissa dagar är det så. Aldrig skoj när man ska upp sju :huvet

Det finns ju baksidor med att somna fort oxå...

...jag somnar om jag är bra trött på 15-45 sek. Då kan de bli så att man missar jufsa :gnissla

Mark skrev:
Det finns ju baksidor med att somna fort oxå...

...jag somnar om jag är bra trött på 15-45 sek. Då kan de bli så att man missar jufsa :gnissla

Blir svårt för dom som inte har flickvän iof. :rolleyes:

Paradoxy skrev:
Bilda klubb?

Vissa dagar är det så. Aldrig skoj när man ska upp sju :huvet

Ja du ibland får man lust å ta huvudvärken efter att man dängt :huvet så man somnar eller ja svimmar :lol

Kakan skrev:

Lägg papper och penna bredvid sängen. När du sedan kommer på nåt du måste komma ihåg att göra imorgon så skriver du ner det så ligger du inte och stressar upp dig på allt du måste komma ihåg.

Motion är också ett bra tips. Helst inte senare än två timmar innan du ska somna säger dom som vet. Tycker att man sover bättre flera dar efter att man tränat eller motionerat.

Lugn skrev:
Lägg papper och penna bredvid sängen. När du sedan kommer på nåt du måste komma ihåg att göra imorgon så skriver du ner det så ligger du inte och stressar upp dig på allt du måste komma ihåg.

Motion är också ett bra tips. Helst inte senare än två timmar innan du ska somna säger dom som vet. Tycker att man sover bättre flera dar efter att man tränat eller motionerat.

börjar jag skriva så tar det 2 timmar innan jag slutat, men ibland så skriver jag ner lite punkter och lägger det under sängen :) för att inte få för mej att ligga å skriva ner allt och lite till i några timmar :)
Träna gör jag 2-4 ggr i veckan det jag har problem med är att min hjärna går i gång på 300 knyck när jag väll lägger mej ner för att sova...kan vara jätte trött men pga att hjärnan inte slutar jobba så har jag svårt med insomningen.

Kakan skrev:
börjar jag skriva så tar det 2 timmar innan jag slutat, men ibland så skriver jag ner lite punkter och lägger det under sängen :) för att inte få för mej att ligga å skriva ner allt och lite till i några timmar :)
Träna gör jag 2-4 ggr i veckan det jag har problem med är att min hjärna går i gång på 300 knyck när jag väll lägger mej ner för att sova...kan vara jätte trött men pga att hjärnan inte slutar jobba så har jag svårt med insomningen.

Okej, då har jag bara ett tips till; Undvik tankar kring problem som du försöker hitta en lösning till. Starta hellre en tankegång som du vet inte leder någonstans, eller kring ett minne. Alltså en tanke där du redan har alla "svaren" och där målet är helt ointressant eftersom du redan känner till det.

Är det inte flummigt, så säg...

Då var vi en till med sömnprobs..

Jag kan inte heller sova.
Jag ligger och tänker, och tänker, och tänker, på Ingenting.

Jag kan helt enkelt inte somna.

Valerina natt, finns det receptfritt på Apoteket?

Hur går man tillväga för att få "riktiga" sömnpiller?

Lugn skrev:
Okej, då har jag bara ett tips till; Undvik tankar kring problem som du försöker hitta en lösning till. Starta hellre en tankegång som du vet inte leder någonstans, eller kring ett minne. Alltså en tanke där du redan har alla "svaren" och där målet är helt ointressant eftersom du redan känner till det.

Är det inte flummigt, så säg...

:lol ja nog verkar det flummigt, men du har en poäng...eller så tar man hjälp av något som kan leda bort sånna tankar som gör att man ligger vaken :)

Svanen skrev:

Sömntabletter råder jag dej att hålla dej borta från, men insomningstableter fungerar och är bra hjälp, valerina finns väll på naturapotek men ja dom är receptfria.

Svanen skrev:

Jupp, det finns receptfritt på apoteket. Har för mig att det eller nåt liknande finns i en del vanliga matvaruaffärer oxå. Balnd hälsokost prylarna.

// Lena

Lägg dig en timme tidigare än normalt och läs en bok. Ingen tråkig bok, det får dig bara att tänka på annat.

Underlättar om det är svalt i rummet.

Motion är nog också bra. Både vanlig och Ljunghusens variant ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg