Svårt att sälja hoj, tips?

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Hej!

Har tagit steget från custom till sport och försöker sälja min "gamla" hoj.

Har aldrig sålt hoj, bil eller nåt annat som kostar lite mer pengar så jag vet ej vad jag bör förvänta mig. Har annonserat på blocket, tradera osv. Har ganska snygga bilder, ligger rätt i pris jämfört med andra annonser..

Intresset har väl varit lite svalt, några som mailat med ingen köpare ännu.

Har ni några tips för att få upp intresset? Sitter ju inte i sjön och annonsen är ca en vecka gammal men nog borde det ju hända något snart? För tidigt på säsongen kanske (Luleå)

Alla tips emottages tacksamt.

Länka till din annons så är det lättare o säga vad du har gjort för fel. Själv tog det 2 dar för mig att få sambons hoj såld, och det var ändå inte en speciellt populär hoj.

marst060 skrev:
2137829 Hej!

Har ganska snygga bilder, ligger rätt i pris jämfört med andra annonser..

Har du kollat om de andra är sålda då, för det kan ju vara så att ni ligger lite fel i pris allihop.

Rätt pris = såld hoj :tummenupp

marst060 skrev:
2137829
Har ganska snygga bilder, ligger rätt i pris jämfört med andra annonser..

Rätt pris är inte samma sak som attraktivt pris tror jag!
Lägg dig lägre så ringer flera tror ajg allt : )

Va en vis herre för ett tag sedan här inne på forumet som hade en matematisk uträkning på pris för en produkt man vill sälja.

Den löd så här: Leta upp 10 st lika på ex blocket, motorbörsen mm. Räkna ut medelpriset på dom och sätt ditt pris 5000 kr under medelvärdet och ut på blocket med den...

ioch med tt det inte är någon större stress så vänta några dagar innan du gör några ändringar. :tummenupp

tog mig 3dar att få 125cc såld, men det kan ju bero på att man la sig på 6000:- när dom andra låg på 10-11. som sagt, allt är till salu till rätt pris.

man får tyvärr välja, snabbt & svidande eller vänta ett halvår & en fet plånbok :gnissla

marst060 skrev:
Du ligger billigast i angränsande län till luleå, aldrig bra, då tror de att det är någe fel på den. Bättre o ligga någonstans i mitten och sedan vara beredd på att låta köparen pruta. Köparen blir på så vis glad och lite till sig om han märker att det går o pruta 4-5k. Skriv gärna att priset går o diskutera, för folk kanske vill ha en hoj som kostar ca 70k, men man kollar ju gärna på de som ligger lite högre i pris oxå, och kan man pruta på en av de högre så tar man automatiskt den istället för den som redan låg på 70k. .

Annonsen är riktad till en som endast tittar på just en sådan hoj. Kan vara bra att jämföra den med några andra hojar. "Mycket mer vrid än i en xxx custom.... Påminner om en yyy.... " På så vis kommer annonsen upp när en person som söker på hojen "yyy" elelr "xxx".

Du skriver heller inget om hur den är o köra. Du måste sälja den lite, typ: "perfekt att glida fram på i vårvärmen och bara njuta...funkar även bra att pendla till jobbet med, och i packväskorna får man lätt med sig lunchlådan och lite till..." Berätta varför du blev såld på den och köpte den.

Det är mina tips. Men som många andra säger, vänta en vecka eller så med o ändra, det kan ju hända att folk blir mer köpsugna nu när vädret börjar bli fint.

marst060 skrev:
2137829 Hej!

Har aldrig sålt hoj, bil eller nåt annat som kostar lite mer pengar så jag vet ej vad jag bör förvänta mig. Har annonserat på blocket, tradera osv. Har ganska snygga bilder, ligger rätt i pris jämfört med andra annonser..

Har ni några tips för att få upp intresset? Sitter ju inte i sjön och annonsen är ca en vecka gammal men nog borde det ju hända något snart? För tidigt på säsongen kanske (Luleå)

Tillgång/efterfrågan styr ju alltid priset, så är det lite högt pruta en aning.
Annars gäller det att hitta den där killen/tjejen som är ute efter just en sån hoj du skall sälja, så man skall ha lite tur med, har haft tur och lyckats sälja mitt i smällkalla vintern med snö och drivis, men stämmer alla omständigheter och att man hittar rätt köpare=såld.

Sen är det alltid lättare o sälja en välservad och väldokumenterad hoj också som är i fint skick.

Ta det lungt ett tag till iaf - nu är det bra mycket bättre väder ute vilket gör att många kommer igång och 4 - 5 dagar är kort tid på ex Blocket. Sålde ex grejer när en och en halv månad gått.

Tips är att skriva som nämndes i svar ovanför att man skriver en massa andra liknande hojars namn längst ner för att pricka/väcka intresse även om de vill köpa en annan hoj från början. Lycka till.//R

Okey! Tack!

Många bra tips. Jag avaktar väl ett tag till, det är ju inte kris som sagt. Ska ändra lite i texten och beskriva hojen bättre, jämföra med andra osv.

Vi får se hur det går...=)

Lite ovant, för oss flesta tror jag :hihi Har aldrig kollat på en custom. Lite svårt att hitta samma argument. Kanske lite dumt att skriva att den aldrig blivit bankörd eller slangad. Rensad röv och kolfiber framskärm...

Men det låter väll bra som du skrivit.. kommer en ska du se! Personligen tycker jag det är bättre och sätta ett lägre pris med mindre prutmån...

Den såg fin ut.. tycker det var helt OK pris också, med tanke på dom låga milen. Ett tips kan ju vara att lägga sig på 69000:-, ser lite mer lockande ut.. :)

63 000:- för en gixxer 1000 -01 med 3200mil tog mindre än 24 timmar att bli av med.. :tungan
men det beror väl kanske på efterfrågan..

Det geografiska läget spelar ju in också.... Jag sorterar bort allt över sthlm när jag letar efter grejjer på blocket, så långt vill jag inte åka. Inom en 20-milsradie om det inte är något väldigt speciellt.

marst060 skrev:
2137829 Hej!

Jag sålde min dragstar i höstas (2005) ! Det var i slutet av säsången och det tog ca; en månad! Komm 2st testpiloter och till slut en karl som varken provkörde eller pruta.... :)

Jag hade fått ett väldigt bra pris fr. början samt mycket utr. så jag kunde fortf. hålla ett bra pris i förhållande till de andra på blocket! Eller vad sägs om att sumpa 7000:- på 3 år ?! Helt ok för mig!!! :2cool

marst060 skrev:
2137829 Hej!

Ett tips är att köparen när den söker sätter ett maxpris och eftersom det är 10000 mellan varje steg så missar du många som sätter max 70000:- genom att ha ett pris på 71000:-

Så aningen ett pris på 69000:- eller 70000:- skulle nog underlätta enormt mycket.

1 Maj är annonsen införd, det var ju inte så länge sedan..
Tålamod. Jag sålde en R1200GS nyligen, den låg tre veckor på Blocket innan den förste ringde, och han köpte den. Jag vet inte hur det är med customhojar men jag har fått för mig att de är ganska lättsålda.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT