Svårt att sälja hoj nu?

Hade han gått ned till 25 papp, då hade jag åkt och kollat på hojen i varje fall.
Får du en R1a för 25 så är säljaren riktigt desperat.
Eller så har den diverse defekter som gör den mer svårsåld än andra,
omlackad kanske.
Som den jag köpte 2009 för just 25 tusen. Knack i motorn men i utmärkt skick för övrigt.
Fick 36,5 i våras och såldes på bara någon dag.
 
svårt att sälja

Tänk dig att under halva året så drabbads Svenska folket av kollektiv dövhet och att du skulle sälja din ljudanläggning just då,det hade nog varit svårt va?Ungefär så ser ser hojsäsongen i Sverige ut varje år.
Så,köp inte för att sälja utan köp för att behålla,alternativt så byt in på firma men räkna med att förlora pengar.Alla fordonsaffärer,bil-mc-båt osv.är uppochnedvända sparbössor.Det är nöjet man betalar för.:)
 
Baah.. Haft min ute nu i 2 dagar. Fått ett skambud på 35 000. Men inget mer efter det. Men det är väl så efter semestern när allas pengar är slut. Jag erbjuder ju till och med gratis omlackering till min hoj! hahaha..

Jag vill bara få mitt skit sålt så jag kan lägga pengarna i mitt nya manlighetsprojekt! :kulspruta
 
Äntligen!! Nu är det höst!! Hösten invigs alltid med "får inte hojen såld-trådar"

Hahaha brukar vara så ;) Men man vill ju köra lite höstrensning! Min gubbaräcer kan fan inte va så svår att bli av med. Finns ju för fan fullt med folk som snart är 50 och i kris. Behöver förnya sig och pröva nya saker *host* köp v-max *host* :rolleyes:

Ja, den siste idioten är tydligen inte född än :D

Ska du vara snäll!
 
Last edited:
Är det så konstigt att det är svårt att sälja en mc , när det är tråd efter tråd där alla "experter" talar om att en gammal mc ska man i princip skänka bort. :rolleyes:
 
Baah.. Haft min ute nu i 2 dagar. Fått ett skambud på 35 000. Men inget mer efter det. Men det är väl så efter semestern när allas pengar är slut. Jag erbjuder ju till och med gratis omlackering till min hoj! hahaha..

Jag vill bara få mitt skit sålt så jag kan lägga pengarna i mitt nya manlighetsprojekt! :kulspruta

Men för fan,din hoj är 23år gammal,dvs.äldre än många av medlemmarna här.
Sedan är den ingen lågmilare heller.35 är busbra kostade ca.80 ny.
Dom flesta 90tals sporthojar kör om en gammal vmax och då pratar vi rakorna,när det svänger så är skillnaDEN ÄNNU STÖRRE.
 
Men för fan,din hoj är 23år gammal,dvs.äldre än många av medlemmarna här.
Sedan är den ingen lågmilare heller.35 är busbra kostade ca.80 ny.
Dom flesta 90tals sporthojar kör om en gammal vmax och då pratar vi rakorna,när det svänger så är skillnaDEN ÄNNU STÖRRE.

Haha whoot? :näsblod De flesta maxarna står i runt 45 000 pre-säsong. Och då är allt original. Jag har lagt runda slängar 25 000 på motorn och systemet, sen även en helt ny lack på hojen så tror jag inte det kommer vara några problem att få den såld för runt 45-50 000 kr.

Man skaffar inte en v-max för att köra kurvor eller ligga och köra höga hastigheter, hojen skriker i 150+ och den har en väghållning som en tysk stridsvagn. Men jag tror inte min 25 år gamla hoj har några som helst problem att dra dig i snorren på 200 meter :krama :D

Men jag har lagt den på 56, så har jag en prutmån på dryga 6-7 tusen. Jag släpper den billigare om det blir en bra och snabb affär. Inte så att jag förväntat mig att få över 50 för den. :död

Men att det är en klassiker och en sjukt kul hoj för någon som är 22-23 och vill ha 124 bakhjulshästar kan ändå också vara ett säljargument ;) Kostar 1800 att helförsäkra :Bugar
 
Last edited:
Hade min 929 ut på annons på blocket, men blir så trött när folk ringer och berättar att de har hittat en billigare. Frågade en kille varför den var 5-7 tusen billigare. Ja, då visade det sig att visst var den andra hojen billigare, men innan man kunde köra den fick man ju lägga massor med 1000 lappar på den för att byta ut olika slitdelar.

Helt plötsligt insåg han att min var inte alls dyr om man tänker så då det inte finns någonting att göra på den de närmaste åren! Vissa tänker inte långt ville jag bara få sagt!
 
Hade min 929 ut på annons på blocket, men blir så trött när folk ringer och berättar att de har hittat en billigare. Frågade en kille varför den var 5-7 tusen billigare. Ja, då visade det sig att visst var den andra hojen billigare, men innan man kunde köra den fick man ju lägga massor med 1000 lappar på den för att byta ut olika slitdelar.

Helt plötsligt insåg han att min var inte alls dyr om man tänker så då det inte finns någonting att göra på den de närmaste åren! Vissa tänker inte långt ville jag bara få sagt!

första: du kan aldrig garantera att det inte behöver göra något på den de närmaste året, hör du inte själv hur det låter

andra: konstigt att folk ringer och undrar varför den är dyrare än dom andra, ännu konstigare är det att dom inte ringer på nån av alla 954 som är billigare än din:)
 
första: du kan aldrig garantera att det inte behöver göra något på den de närmaste året, hör du inte själv hur det låter

andra: konstigt att folk ringer och undrar varför den är dyrare än dom andra, ännu konstigare är det att dom inte ringer på nån av alla 954 som är billigare än din:)


Jag har aldrig sagt att jag garanterar någonting. Läs om läs rätt! :tummenupp

Om priset tänker jag inte säga emot dig för jag vet om att jag har lagt det högt, men sen vet jag också att skicket på hojen är svårslaget samt att den är påkostad för ca 10 000kr bara inför denna säsong i slitdelar.

Alla får sätta vad dem vill för pris på sina hojar.. sen är det en annan femma vad man säljer den för. Har aldrig sagt att jag inte kan tänka mig att gå ner i pris på min! :tummenupp
 
Tyvärr handlar det ju om utbud och efterfrågan.

Jag kan gotta mej åt att ha en gammelretta värd 40k :banana (det är ungefär vad jag skulle vilja ha för att skiljas från den)
 
Haha whoot? :näsblod De flesta maxarna står i runt 45 000 pre-säsong. Och då är allt original. Jag har lagt runda slängar 25 000 på motorn och systemet, sen även en helt ny lack på hojen så tror jag inte det kommer vara några problem att få den såld för runt 45-50 000 kr.

Man skaffar inte en v-max för att köra kurvor eller ligga och köra höga hastigheter, hojen skriker i 150+ och den har en väghållning som en tysk stridsvagn. Men jag tror inte min 25 år gamla hoj har några som helst problem att dra dig i snorren på 200 meter :krama :D

Men jag har lagt den på 56, så har jag en prutmån på dryga 6-7 tusen. Jag släpper den billigare om det blir en bra och snabb affär. Inte så att jag förväntat mig att få över 50 för den. :död

Men att det är en klassiker och en sjukt kul hoj för någon som är 22-23 och vill ha 124 bakhjulshästar kan ändå också vara ett säljargument ;) Kostar 1800 att helförsäkra :Bugar

Det är säkert en fin hoj du har men det finns väldigt gott om vmaxar och i många fall är absolut orginalskick värdefullast.
förbättringar gör man mest för sin egen skull och kan vara svårt att få ut.Det kostar att ligga på topp.Men.du kan ju ha tur och få ut stålarna och då är det bara att gratulera.
 
Att det skall vara så svårt o begripa att det är marknaden som värderar varan korrekt inte den som säljer.

Sen finns det "stollar" som är köpkåta o betalar urskiljingslöst, sådana köpare har jag haft, ofta yngre män.

Fråga er själva: Om ingen svarar på ens annons eller om samtliga bjuder XX kr under, är priset rätt då? Detta förutsätter ju att säljaren VILL sälja...
 
Svårsålt på hösten

Sen ska man ju tänka på att det finns dem med annorlunda syn/omgärdas av annorlunda problematik på försäljningen av sin käraste ägodel. Det finns dem som tex har en snål/affärskvinna till sambo som tvingar en att sälja ex sin R1:a.

Ring gärna och påpeka att min hoj är dyrast på blocket jag vill ändå inte få den såld. Skulle någon jäkel vilja nappa i alla fall kommer jag säga att jag har fått ett bättre bud och att dem inte ska ringa igen.

Så förhoppningsvis har jag hojen kvar nästa säsong och en sambo som tror att hojen inte går att sälja :D

Lyckas nu någon jäkel köpa hojen ska det i varje fall bli dyrt för honom :gnissla

:D

/ McBain
 
Att det skall vara så svårt o begripa att det är marknaden som värderar varan korrekt inte den som säljer.

Det är förstås helt rätt, men "marknaden" är ett märkligt väsen som beter sig allt annat än förutsägbart. Säljer man något som är lite ovanligt kan det vara tyst i en månad, men sen dyker det upp en köpare och betalar i närheten av vad man har begärt.
 
Jag är förvånad över hur bra betalt man får för gamla häckar.

En 750 (som TS säljer) kan man ju ta körkort på, varför den är värd en "fet" peng bara den fungerar.

Sålde själv en gammal (20 år) Honda 750 vid något tillfälle. Såg ut som den legat på sjöbotten, hade gått en bit över 5000 mil, all aluminium hade ärgat, handmålad "lack", buckla i tanken osv. Den fick jag 14.000:-för, bara för att den gick att övningsköra på.

Varför någon vill betala 40.000:- för en 13 år gammal R1 förstår jag bara inte.

---

Ibland har man råkat ut för de som ringer och påpekar hur mycket billigare andra objekt är. Åk och köp den billigare istället för att ringa till "fel" säljare. Eller har jag missat något?

/Stefan
 
Last edited:
Jag är förvånad över hur bra betalt man får för gamla häckar.

En 750 (som TS säljer) kan man ju ta körkort på, varför den är värd en "fet" peng bara den fungerar.

Sen verkar man ju inte få fet peng, ligger ju likadana ute för allt mellan 3.000kr och 20.000kr.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top