Svårt att köra på slangen me KTM 640

kör en duke2

ja hade problem me att slanga me den, för att ja e en jäkla nybörjare.
så ja satte på 49taggars bakdrev å 15 fram.. då gick den på slangen vare sig man ville eller inte.. :D

OBS!! e fortfarande en jäkla nybörjare :lol

Jag börjar bli gammal, men jag tycker det var lättare med balansen med KTMen för den var lugnare i motorn........... Husan åker ju upp å ned som en jojo :)

HBmanneN skrev:
ja hade problem me att slanga me den, för att ja e en jäkla nybörjare.
så ja satte på 49taggars bakdrev å 15 fram.. då gick den på slangen vare sig man ville eller inte.. :D

OBS!! e fortfarande en jäkla nybörjare :lol

Poppis att dreva ner för att kunna slanga bättre. Jag fattar dock inte varför. Problemet kan väl knappast va att få upp skiten, utan att hålla den i balansläget och då kan det väl kvitta vad man har för växel, snarare lite enklare när den är drevad för lite fart. Det tycker jag iaf.

Mattan skrev:
Poppis att dreva ner för att kunna slanga bättre. Jag fattar dock inte varför. Problemet kan väl knappast va att få upp skiten, utan att hålla den i balansläget och då kan det väl kvitta vad man har för växel, snarare lite enklare när den är drevad för lite fart. Det tycker jag iaf.

lättare att ta upp den på 3 & 4:an om den e nerdrevad (tycker jag iaf)

Tom Byron skrev:
Jag börjar bli gammal, men jag tycker det var lättare med balansen med KTMen för den var lugnare i motorn........... Husan åker ju upp å ned som en jojo :)

Har samma symptom med hondan, så gammal börjar du nog inte bli....

MD skrev:
lättare att ta upp den på 3 & 4:an om den e nerdrevad (tycker jag iaf)

Jo, det är klart. Om man tycker att 2:an e för låg och 3:an för hög så kan man ju försöka hitta något mellanting genom att dreva ner den. Sen kör ju vissa som e duktiga jättelångsamt på slangen och då kan väl kanske tom. 1:an va för hög. Vad vet jag, kan inte det där så bra. Kan bara slanga i hög fart.

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...