Svårt att hitta sv-sålda banhojar?

AMBO

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
vtr
Hej!

Har försökt få tag i en sv.såld banhoj som man kan köra på banan med och gata om man nu känner för det....det verkar vara helt omöjligt att få tag i lämplig objekt. De som jag har hitta ligger på 70tkr och högre.....o jag har inge lust att skrota en sån dyr hoj....om olyckan skulle vara framme.

någn som har några tips?

mvh/AMBO :Bugar

köp en gammal 2-takt så kan du köra billigt. Annars KOSTAR det... Det är ingen billig "hobby".

Att köra gatreggd hoj som rejshoj är ingen bra lösning, skaffa en billig oreggad räcer som du vågar klota med så får du pengar över till en gathoj som du kan va rädd om.

Kör man inte omkull någon gång på bana så kör man för sakta.

men...va kan en gammal r6:a som är bankörd o sv.såld kosta? bara ett exempel alltså....funkar lika bra med cbr,zxr etc etc.
Jag vill bara få med ltie kraschkåpor o skit så man har lite...org.kåper etc är ju inte direkt av intresse, bara den kan gå genom en besiktning så är det kanoners!

AMBO skrev:
men...va kan en gammal r6:a som är bankörd o sv.såld kosta? bara ett exempel alltså....funkar lika bra med cbr,zxr etc etc.
Jag vill bara få med ltie kraschkåpor o skit så man har lite...org.kåper etc är ju inte direkt av intresse, bara den kan gå genom en besiktning så är det kanoners!
Banhoj på bana och gathoj på gata, tro mig jag har provat.

AMBO skrev:
Hej!

Har försökt få tag i en sv.såld banhoj som man kan köra på banan med och gata om man nu känner för det....det verkar vara helt omöjligt att få tag i lämplig objekt. De som jag har hitta ligger på 70tkr och högre.....o jag har inge lust att skrota en sån dyr hoj....om olyckan skulle vara framme.

Överväg att tänka dig en tyskimporterad istället då.

Problemet är att gathojar som används till racing sällan är gatreggade p g a att de är tänkta att användas till just racing och inte gatåkning, när de säljs oreggade är de billigare i inköp.

F d Synsam/Veidec Trophy Supersporttrimmade 600'or som tillhört märkesförare med spons från en generalagent är ofta gatreggade då generalagenten låtit föraren köpa en hoj av dem som är som vilken annan hoj som hellst som de tar in för att sälja i butikerna. Ex Cralles, Zubers och Pappunens Kawwor. De är/var dessutom löjligt billiga i förhållande till deras byggkostnad. Nu kanske de är slutsålda, men en av Cralles fjolårs hojar var ute på annons genom Nicklas Sjöstrand för bara någon månad sedan. I vintras såg jag att både Zuber och Pappunen hade sina hojar ute på annons här på Sporthoj. Just SS600 var lite speciellt efter som klassen var utdöende. Det lär inte bli samma sak med årets skörd av Stocksporthojar då dessa till stor del säkert kommer att återanvändas till racing i Standard 600.

AMBO skrev:

Räkna med ca. 35-40 000 :- för en reggad -99:as R6:a. OM du lyckas hitta en.
Har själv ägt en zx6-98:a som körts i SM (-98) som var reggad.
Körde till och från jobbet, slängde bort skylten och lampan när jag körde på bana, funkade kanon!
Fördelen (än sålänge) med en reggad är att det fortfarande finns försäkringsbolag där trafikföräkringen kan tolkas som att den gäller på bana.
Det är ju faktiskt inte hojen du skall vara mest rädd om om/när du kör omkull utan se till att du har försäkrat dig själv.

GSXR1100R skrev:
Banhoj på bana och gathoj på gata, tro mig jag har provat.

....och jag provar för fullt, man tar det man har... :rolleyes:

Lite OT så blev jag nyligen visad en gammal film, jag tror den kallades "missilen1" :hihi Du är numer min nya idol! :D

Finns ju en klar fördel att köra bana med gathoj det är att försäkringen med vissa undantag gäller tex om du eller hoj skadar dig.
De flesta FB godkänner banåkning bara det inte är tävling eller träning inför tävling dvs tidstagning.

När jag ser en del som klotar sina nya zxrfy hojar ser allt annat än billigt ut.

Anneli skrev:
....och jag provar för fullt, man tar det man har... :rolleyes:

Lite OT så blev jag nyligen visad en gammal film, jag tror den kallades "missilen1" :hihi Du är numer min nya idol! :D
Man måste vara lite gaaaalen :3freak :hihi

2ono skrev:
Finns ju en klar fördel att köra bana med gathoj det är att försäkringen med vissa undantag gäller tex om du eller hoj skadar dig.
De flesta FB godkänner banåkning bara det inte är tävling eller träning inför tävling dvs tidstagning.

När jag ser en del som klotar sina nya zxrfy hojar ser allt annat än billigt ut.

Vagnskada gäller givetvis inte, gäller endast SMC - så vitt jag vet.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back