Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
yonsson skrev:Kan ju tillägga att om du tycker alla är dyra så visst, men du säljer ju den för ungefär samma pris sen så vad spelar det för roll?
PMR skrev:Gör som syrrans sambo, han skambjöd på en 620 S ie på Ebay i tyskland. 30kkr blev det för en 02:a som gått 600 mil.
Clara skrev:monstren är en av mina favorithojar. en vacker dag kan det mycket väl bli en sån. de är snygga, stilrena, låter snyggt osv. dock har jag förstått att servicen är dyr som fan, men det är sånt man får ta. så lyssna inte på dem som säger monster är omodern, monsters design är klassisk och tidlös, tycker jag(liksom, det är inte en kantig sporthoj med neonlila mönster i äkta tidigt nittiotalsstuk, inget ont om såna, men de är fan inte trendiga).
lycka till och jag avundas dig!
kiko skrev:Servicen är ej dyr som fan om vi pratar om de 2-ventilade varianterna, det mesta är oxå enkelt och beprövat = lättmekat om man vill pilla själv.
De 4-ventilade, eg. S4 och S4R, är dyrare å serva helt klart.
jawohl skrev:Hur fick han hem den sen?
Hur är andrahandsvärdet på importerade hojar?
http://www.blocket.se/view/5066983.htm?caller=jll_s&l=0&c=1&city=0
- Är 2000 mil mycket?
jawohl skrev:Hur fick han hem den sen?
Hur är andrahandsvärdet på importerade hojar?
http://www.blocket.se/view/5066983.htm?caller=jll_s&l=0&c=1&city=0
- Är 2000 mil mycket?
Silwer skrev:Varför skulle just dessa ägas av folk som vårdar dem extra bra?
Jag tycker det är en fattigmansDucati som rätt många nybörjare har.
Eler är det kanske för att de nästan alltid lämnar bort dem för service?
Inte för att nybörjare behöver vara negativt och extra dåliga på att serva på nåt vis.
Jag tror namnet gör sitt till intresset, och så ljudet för de som gillar sånt.
Nyfiket frågat, ej kritik
Ducati for life skrev:hojjarna byggs ihop i en liten fabrik i team som föjer varje hoj fråb början till slut, vilket också känns mysigt att ha en "hand byggd hoj".
Ducati for life skrev:Alltså angånde marknaden på Monster 900 är det väl en tolknings sak om det är en liten eller stor marknad. Andrahands priset, som är högt om du jämför med många andra hojjar, beror säkert mest på att efterfrågan är stor men antalet hojar är litet. Får du tag på en fin M900, välservad, för runt 60 papp är det nog i dagsläget ett bra pris. Visst det är ett högt pris, men du får tillbaka pengarna om du fortsätter sköta den. Dessutom så är 90talarnas M900 bra att åga ur försäkringssynpunkt. Chassit är i stortsett det samma på alla modellerna, alltså gjorda för kurviga bergsvägar i Italien - vet inte om det är bra lr dåligt dock.
600 tycker jag du kan "glömma" direkt. Nu glömde jag kolla vad du kör för hoj i dagens läge. Men ärligt, 600an är inge kul i längden (rent prestanda mässigt dårå). Men visst finns det gott om "tidiga" 600 på marknaden. 750an är också hyfsat ovanlig och är inte lika "tråkig" motormässigt som 600an. 620 från -00 däremot har ju fått insprutning (och 4 ventiler om jag inte minns fel) och har betydligt bättre drag än de tidiga 600. De "nyare" 1000Sie ex har grymt bra drag, inspruting och fyra ventiler. Och som sagt chassit är i stortsett det samma.
Jag kan bara tala från egen erfarenhet. Men jag har ägt 3 gixxers, några offroadare och kan ärligt säga att min M900 är den roligaste och bästa hojjen jag ägt av alla de hojjar jag gått igenom. Det är inte på något sätt den snabbaste hojen rent toppfart mässigt, men det duger. Men som sagt, det är när det svänger det är kul att åka hoj. Men om jag skulle önska mig något så skulle det vara: Performance cylindrar = bättre dragmen högst upp på listan står en 2005:a 999 biposto...
fazerfun skrev:Bara nyfiken ordpolis:varför känns det naturligare att skriva tolknings sak, andrahands priset, prestanda mässigt etc som två ord när du samtidigt skriver motormässigt och försäkringssynpunkt som ett....???
Håller du inte med om att det ser lite lattjo ut? Det är ju en viss skillnad mellan rökfritt och rök fritt. Eller kassamedarbetare och kassa medarbetare...
![]()
Ducati for life skrev:enkelt svar- jag är inte författare, skiter i grammatiken och skriver jävligt snabbt, slarvar och läser inte heller igenom det jag skrivit. Så vill du snacka svenskat grammotik bört du prattat med ett svensktläraret elr liknanmdet åk intet läsa inlägg på spårthöj.cåm. Men förövrigt har du rätt.
En fråga till dig dock - förstod du inte det jag skrev, eller innebörden av detta? Antagligen gjorde du det , såååå vem bryr sig...![]()
kolla på www.ducceklubben.orgjawohl skrev:Ingen som har eller vet av en Monster 620 till mänsligt pris?
fazerfun skrev:Va?? Är du är inte författare....no shit??? skrattaåt hoppas du inte är programmerare heller då....![]()
![]()
Var inte meningen att mucka, fick ingen frukost så jag var lite grinig bara![]()
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |