Hej har en speed triple 05 som är svårstartad när den är varm , har haft den inlämnad och dom kopplade upp den mot datorn och dom hittar inga felkoder . Har även bytt till nytt batteri men det hjälpte inte är det någon som har någon idee mvh Lelle
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kolla dom klassika sakerna, Fukt i tändstiftbrunnarna om inte tätningarna är bytta till den nya modellen. Blockerad tippventil i tankventilationen, om den inte är borttagen.
Hade en kass spridare på min. Tog ett tag att lista ut, men till slut så.
Märktes inte när man körde. Gav ingen felkod. Dåligt flöde vid kortare öppningstider.
Hej har kollat stift och även öppnat tanklocket när den är varm men det hjälper inte.Lelle
Dra ur gummiproppen ur slangen som dränerar luftburken kan inte skada. Jag kör rätt mycke och det kan samlas en hel del vatten i luftburken. Innan jag lärde mig att det är bar att dränera ibland så gick min rätt kryckigt vid start. Kolla även att det inte är stopp i tanklocksbrunnsdräneringsslangen. Är det stopp i den så rinner vatten som samlas där ner i tanken när man öppnar locket. Är säkert inte bra .
hej om det vore en spridare som hänger sig så borde den gå igång och gå illa precis i början eller?
Inte nödvändigtvis, en kall motor behöver mer soppa vid uppstart än en varm. Detta ger kortare öppningstider. När motorn sen går ökar flödet i insuget och ger ett ökat bränslebehov.
Min S3 började med att vara svårstartad varm, efterhand förvärrades det dock så den även tappa en cylinder på tomgång men det dröjde ett tag.
Insugsgummin kan vara en annan sak att kolla över, samt därtill kopplade vacuumslangar.
|
|
Stabilt läge på Gotland Ring!
Den trista dispyten om ägan... |
|
|
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX
Ducati lanserar serviceinte... |
|
|
Oro för batteriet
Batteriet oroar mest – men ... |