Svårstartad Thunderace när denna är kall!!!

Känner mig väldigt dum för att jag inte dränerat eller startat upp henne under vintern:huvet

Den har iofs gått 5500mil något så det är ju VÄLDIGT långt.
kan det vara otäta avgasventiler?

Du skrev att ventilerna kollades för 300 mil sedan. Var det första gången som ventilerna justerades? Det ska ske vid 4200 mil. Vet du vilka ventiler som shimsades om för två år sedan?

5500 mil är inte VÄLDIGT långt om hojen körts någorlunda vettigt. Om man kör som Anderssonturbo så är ju dock 5500 meter långt mycket mer än vad en motor tål... ;)

Du skrev att ventilerna kollades för 300 mil sedan. Var det första gången som ventilerna justerades? Det ska ske vid 4200 mil. Vet du vilka ventiler som shimsades om för två år sedan?

5500 mil är inte VÄLDIGT långt om hojen körts någorlunda vettigt. Om man kör som Anderssonturbo så är ju dock 5500 meter långt mycket mer än vad en motor tål... ;)

Det har tyvärr inte koll på vilka ventiler som shimsades:(
Köpte Hojen när den gått 4900mil och gjorde en mindre koll av dem då och shimsade året efter försäkerhetens skull.

Börjar bli orolig:(

Känner mig väldigt dum för att jag inte dränerat eller startat upp henne under vintern:huvet

Den har iofs gått 5500mil något så det är ju VÄLDIGT långt.
kan det vara otäta avgasventiler?

Inget mot hur korkad jag känner mig.
Jag har nu varken dränerat eller startat någon av hojarna under de sammanlagt 4 vintrarna de varit med om.
Suzukin 3 vintrar.
Triumphen 1 vinter.
Och så behagar de att starta direkt på våren. :huvet
Hur kan de vara så fräcka ! :confused:
De ska givetvis inte starta alls ! Utan det ska vara :död som gäller.
Efter sådan misshandel av maskinmaterialet. :gnissla

(Står i varmgarage +5C till +10C på vintern. Full tank. Underhållsladdas med hembyggd laddare som ger 13,2V batterispänning under laddningen. Biltemas underhållsfria MC-batterier.)

Jepp Alugodset sväller mer än ventilen och då ökar ventilspelet

Jag åkte själv med sånna motorer i 10 år innan jag började med hayabusa

Redan då var det problem med ventiler som gick ner sig

Ville bara ge dig kred för dina kunskaper om T-acen (bugar och önskar att jag kunde det samma):Bugar
Har precis bytt motor pga att den gamla släppte igenom kompett innan den blev varm!

Hoppas bara att jag kan göra en trevlig motor av denna igen (med mer mos förstås;-))
Några förslag på lite budget trim eller liknande????
Har som plan att ha den som ny invändigt, lager mm!!!
Där av moitorbytet, vilj ju kunna köra den säsongen och försöka bli klar med den andra motorn över vintern!!:banana

Nyheter
Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort