Igår var det dags att starta motorn på mitt vinterprojekt, men det gick inte riktigt som jag ville.
Hojen är en Kawasaki ZX9R från 98 som har stått sen 2004. Inte förvånad att den gick dåligt men nu behöver jag lite tips. Hör sökt här i forumet och hittat en del nyttigt.
Jag startade hojen med en tratt istället för tank, svårt att komma åt och se prylarna med tanken på. Jag antar att den lilla slangen till tanken bara är där för andningens skull. (den går inte till bränslekranen)
Efter några sekunders gnagande på stortmotorn och en del soppa startade hojen. Den gick i en halvminut innan varvet sjönk långsamt tills den dog. Ut med choken och den startar igen men, ojämnt varv och blödder. Tänder dåligt och låter som den går på tre burkar, alla avgasrören blev varma i samma takt iaf.
Den fick stå och gå såhär tills den blev varm, men så fort man rör choken dör hojen. Skruvade upp tomgången släppte chocken, då går den men låter ännu värre, i det här läget dör den vid minst gaspådrag.
Ut med choken igen, då kan man varva lite men för varje drag på gasen går den sämre och dör tillslut.
Så nu behöver jag alltså lite tips inför nästa försök!
Hojen är en Kawasaki ZX9R från 98 som har stått sen 2004. Inte förvånad att den gick dåligt men nu behöver jag lite tips. Hör sökt här i forumet och hittat en del nyttigt.
Jag startade hojen med en tratt istället för tank, svårt att komma åt och se prylarna med tanken på. Jag antar att den lilla slangen till tanken bara är där för andningens skull. (den går inte till bränslekranen)
Efter några sekunders gnagande på stortmotorn och en del soppa startade hojen. Den gick i en halvminut innan varvet sjönk långsamt tills den dog. Ut med choken och den startar igen men, ojämnt varv och blödder. Tänder dåligt och låter som den går på tre burkar, alla avgasrören blev varma i samma takt iaf.
Den fick stå och gå såhär tills den blev varm, men så fort man rör choken dör hojen. Skruvade upp tomgången släppte chocken, då går den men låter ännu värre, i det här läget dör den vid minst gaspådrag.
Ut med choken igen, då kan man varva lite men för varje drag på gasen går den sämre och dör tillslut.
Så nu behöver jag alltså lite tips inför nästa försök!