Svårstartad när motorn är varm, honda cbr600RR 2004

aniik

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2013
Hoj
Suzuki gs500f
Hej!
Har en honda cbr600RR från 2004 som startar utan problem när motorn är kall. Men så fort temperaturen ligger mellan 90-100 grader och jag stänger av hojen så blir den väldigt svårstartad. Startmotorn får kämpa och jag får hjälpa med gasen för att få den startad. Jag är inte så teknisk kunnig men vad kan det här bero på? Och hur löser man detta problem?

Kan tillägga att batteriet är fulladdat.

Har du koll på när senaste ventilljustering/koll gjordes? Är spelet för right kan det bli symtom som på din.

måste få tillägga en fråga då, har "liknande" problem.
suzuki gsxr 750 2008a, när jag var o körde bandagar så hade den "svårt" o starta mellan passen när den var riktigt varm o hård-körd. Den startade men höll kanske 500rpm i tomgång för o sakta öka till sina dryga 1krpm i tomgång efter några sekunder, har upptäckt samma symptom nu när sommarvärmen kom "på riktigt" och jag har kört en längre stund, stänger av och startar.
Kan det vara ventil symptom för mig oxå? eller är det något som bara "är" och inte är något o oroa sig över?

Som sagt. Kolla ventilerna.

Innan du börjar bråka med ventilerna. I min instruktionsbok skall ha 8% gas vid start av varm motor.

Hojen har rullat 2700 mil och ventiljusreringen gjordes runt 2400 mil. Kan de fortfarande spöka?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...