Svårstartad kall, bluddrar och tjyvstannar, gix 1100

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
När jag körde in hojen på parkeringen igår, efter besiktning, så tjyvstannade den ett par gånger, men jag tänkte att den hade blivit lite sur pga dbkillern.

Nu ikväll när jag skulle dra en sväng, så var den grymt svårstartad, och när jag hade fått igång den så gick den som en påse skit mellan 4000 - 5000 varv.

Körde en lång runda och var orolig ett tag att jag inte skulle komma hem med den.

fullgas från ca 3000 varv, bludder mellan 4000 - 5000, sen som ett spjut upp till max varv.

Det sitter dynojet på, ett gammalt kit men nybänkat. Toppen är nyrenoverad och alldeles nya kolvringar, brutalt inkörda.

Några förslag, det kom rätt plötsligt.

Ta loss förgasarbryggan och rengör :) Se över membran och munstycken så inte nått av dessa är täta eller om det ligger skit i kopparna.

En början iaf. Låter som förgasarproblem i mina öron

Den har varit isär och är nyligen rengjord, det kom rätt plötsligt. Men jag får väl lyfta tanken och kolla.

Det var tändstiften som hade sotat ihop totalt (tack vare för mycket körning med db killern i), nya stift i nu och den går bra igen...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard