Svårstartad Husaberg 501 -06

Mattan1

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2016
Hoj
Yamaha MT-09
Hej!

Jag var ute på isen o körde ca 5-10 min innan hojen började blöddra o gick riktigt dåligt o tillslut dog den. Körde en del på bakhjulet. När jag kom hem o tog bort luftfiltret så fanns det massa olja i burken/insuget som antagligen kommit från vevhusvetilationen som går in i luftburken/ramen.

Jag gjorde rent och fick bort all olja, öppnade botten på förgasaren o gjorde rent alla munstycken. Nu går hojen inte att kicka igång, det går dock att rulla igång den med mycket jobb. Då går den endast igång när jag gasar fullt och den går bara att köra om man gasar väldigt mycket. Direkt när jag släpper på gasen dör den snabbt.

Vad kan det vara för problem? Behöver förgasaren en ordentlig rengöring?

Tacksam för hjälp!

Antingen slangade du osynkat med Steve ( http://blog.aurorasaurus.org/?p=449 ) så att tändspolarna exiterar vid fel tillfälle eller så får du börja i ena änden och felsöka de tre elementära sakerna - så slipper du tro.

1) Kompression?
2) Gnista (på rätt ställe)?
3) Bränsleblandning?

Min heta tips är igenomslammade munstycken pga rostpartiklar som sätter sig som cement i lågfart eller det fasta tomgångsmunstycket (röret ned i flottörhuset ) 20150916_180718.jpg

Kolla så att du inte har oljeklägg i luftmunstyckena i bakkant på förgasaren.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8