svårstartad 660, när den är kall

putrefaction

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Ort
karlstad
Hoj
660smc
åker 660smc, den har alltid gått kanon men helt tvärt var det slut på smekmånaden..

när den är kall har den blivit svårstartad som as.. om jag chokar händer inget, och om jag inte chokar blir det likadant.. enda sättet är att choka, kicka tre fyra ggr, stänga av choken och sparka till, då brukar aset tända.. så där får man hålla på tills maskineriet snurrar nog många varv för att man ska hinna dra ut choken medans det fortfarande går runt..

någon med något tips?

nytt stift sitter i..
 
putrefaction skrev:
2200913 åker 660smc, den har alltid gått kanon men helt tvärt var det slut på smekmånaden..

när den är kall har den blivit svårstartad som as.. om jag chokar händer inget, och om jag inte chokar blir det likadant.. enda sättet är att choka, kicka tre fyra ggr, stänga av choken och sparka till, då brukar aset tända.. så där får man hålla på tills maskineriet snurrar nog många varv för att man ska hinna dra ut choken medans det fortfarande går runt..

någon med något tips?

nytt stift sitter i..
En ordentlig service skulle jag tro vore bra med nytt luftfilter och så. Kolla färgen på stiftet också, du kanske behöver nya munstycken.

Har du kört slut på bensinen nyss? jag hade lite strul med min för ett tag sen då det antagligen har ramlat ner ett litet gruskorn i fuggen efter att jag kört slut.
 
putrefaction skrev:
2200913 åker 660smc, den har alltid gått kanon men helt tvärt var det slut på smekmånaden..

när den är kall har den blivit svårstartad som as.. om jag chokar händer inget, och om jag inte chokar blir det likadant.. enda sättet är att choka, kicka tre fyra ggr, stänga av choken och sparka till, då brukar aset tända.. så där får man hålla på tills maskineriet snurrar nog många varv för att man ska hinna dra ut choken medans det fortfarande går runt..

någon med något tips?

nytt stift sitter i..

Min var likadan,blandskruven hade gängats ut.
Istället för 1,75 varv ut stod den på över 3 varv ut.
Fick justera lite på tomgången med.
 
ventilerna är justerade, munstyckena sitter på plats.. blandskruven har jag provat i alla möjliga lägen.. men det ska väl inte påverka så jävla mycket, eller? går skit gör den iaf.. hur brukar det uppföra sig när man har tjuvluft?
 
när jag väl fick fart på skiten idag fick den stå på tomgång medan jag vred på tändkåpan, tomgången blev mycket jämnare och finare, cykeln är fortfarande svår att starta dock.. är det någon som vet hur man ställer in efter ordning? även om någon vet hur man justerar den där grejen som håller ordning på tändning och trottleposition, den på förgasaren..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top