henrikkrueger
Ego vs hård asfalt = 0-1
- Gick med
- 9 Jun 2004
- Hoj
- Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Hej...
Jag har ett problem med min hoj, en Yamaha WR 426 från -01.
Idag när jag skulle köra så startade jag upp den, startade fint på 2:a kicken, och kollade olja och lite sånt. Stängde av hojen och gick in för att ta på mig min utrustning. Kom tillbaks till hojen 10 minuter senare och skulle starta igen. Då var den helt död.
Kickade och kickade men inget hände... Plockade isär halva hojen för att komma åt tändstiftet och kolla gnista, den fanns och såg fin ut. Satte ihop hojfan igen och försökte starta, men icke... Död som en sten var den. Luktade bensin när jag kickade mig svettig så jag tänkte att den blivit sur. Fine, jag tvättar bilen så länge. Försöker desperat kicka igång skiten igen 1 timme senare, men icke. Inte f-n vill den starta.
Vad är det för fel?
Bor det en demon i min hoj eller är det något annat?
Varför är den helt omöjlig att få igång när jag varmkört den och lämnat den i 10 minuter?
Jag har ett problem med min hoj, en Yamaha WR 426 från -01.
Idag när jag skulle köra så startade jag upp den, startade fint på 2:a kicken, och kollade olja och lite sånt. Stängde av hojen och gick in för att ta på mig min utrustning. Kom tillbaks till hojen 10 minuter senare och skulle starta igen. Då var den helt död.

Vad är det för fel?
Bor det en demon i min hoj eller är det något annat?
Varför är den helt omöjlig att få igång när jag varmkört den och lämnat den i 10 minuter?