Svårsålda MC?

Turbo Lunkan

Biten av dragracing
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Tjena,

Skulle behöva lite hjälp här. Har en Mustang utannonserad och har fått lite olika bytesförslag. De två mest intressanta är:
* Goldwing 1500 -93 som gått 6000mil samt är bra utrustad
* BMW M5 -89 samt "strippad" Kawasaki ZX7R -97

Nu är frågan:
- Hur lättsålda är något av detta?

Misstänker starkt att ingen av er intresserar sig att svara för Guldvingen eller M5´an, men hur ser det ut med Ninjan?

Till saken hör att de tyvär måste säljas vidare till förmån för ett racebilsbygge och byte är nog enklaste sättet att bli av med Mustangen som jag har just nu.

Om ni har några tips på vart jag kan vända mig med frågor ang. Guldvingen samt M5´an så blir jag enormt glad.

Tack på förhand
/Andreas

tja!

För "rätt pris" kan du sälja vad som helst till nästan vem som helst!

"Rätt pris" frågaru? Kolla på blocket.. man brukar kunna få en ide om ungefär hur mycket en hoj/bil/vadsomhelst är värd. Det är bara att jämföra :tummenupp

Lycka till

Dioxin skrev:
tja!

För "rätt pris" kan du sälja vad som helst till nästan vem som helst!

"Rätt pris" frågaru? Kolla på blocket.. man brukar kunna få en ide om ungefär hur mycket en hoj/bil/vadsomhelst är värd. Det är bara att jämföra :tummenupp

Lycka till

Tackar för svaret. Men en sak som Blocket inte visar är vad de egentligen går för samt att det är väldigt få som tar bort sina annonser när de är sålda. Det är således väldigt svårt att få en värklighetstrogen överblick.

Sedan så är jag insöad i jänkare, så det är svårt för mig att veta om ett pris är skäligt eller ej.

Hur ser det egentligen ut på MC-marknaden. Är det stiltje i köpandet? Är det kört att sälja en hoj nu?

Mvh
Andreas

Turbo Lunkan skrev:
Tjena,

Skulle behöva lite hjälp här. Har en Mustang utannonserad och har fått lite olika bytesförslag. De två mest intressanta är:
* Goldwing 1500 -93 som gått 6000mil samt är bra utrustad
* BMW M5 -89 samt "strippad" Kawasaki ZX7R -97

Nu är frågan:
- Hur lättsålda är något av detta?

Misstänker starkt att ingen av er intresserar sig att svara för Guldvingen eller M5´an, men hur ser det ut med Ninjan?

Till saken hör att de tyvär måste säljas vidare till förmån för ett racebilsbygge och byte är nog enklaste sättet att bli av med Mustangen som jag har just nu.

Om ni har några tips på vart jag kan vända mig med frågor ang. Guldvingen samt M5´an så blir jag enormt glad.

Tack på förhand
/Andreas

Som sagt, kolla tex blocket. Vad försöker dom få ut av en likvärdig, glöm ej att det alltid finns lite prutmån. Eftersom du är intresserad av att sälja vidare snabbt så skall du värdera ditt inbytesobjekt lågt (lägre än den billigaste likvärdiga) så att den blir såld snabbt. Vill kille ha bättre betalt så får han sälja den själv och sen komma till dig med cach om han vill ha din jänkare.

Väldans svårt att säga , men som jag tidigare påpekat är sporthojsköpare impulsiva varelser och ytterst fåfänga dvs köper det värsta för efter 6 mån sälja det

Generellt tror jag på wingen är mer lättkrängd pga mer presumtiva köpare med dollares i lädret dvs feta gubbar i 55 årsåldern och en rund och glad tant och den obligata flaggan på hojen är ej att förglömma.

tyvärr tar slädarna över till förmån för försoffade klimakterie gubbar.

Edit: jag har inga fördomar :tomten

Tror också att Gold Wingen är mest lättsåld, men...

Det låter som en väldigt vansklig affär att byta till sig något som man inte känner till något om, särskilt om man ska sälja det direkt. Hur ska man argumentera mot en välinsatt köpare, när man knappt vet vad man säljer? Dessutom kan säkert vissa intresserade köpare dra öronen åt sig, då du inte har någon "egen" historik på det aktuella fordonet.

Tycker som övriga att dina bytes-spekulanter kan sälja sin prylar först, och komma med cash istället. Risken är ju dessutom att de försökt sälja ganska länge, och inte lyckats.

Då sitter du med något du egentligen inte vill ha, och dessutom inte kan bli av med.

:fakta

Flagga skrev:
Tycker som övriga att dina bytes-spekulanter kan sälja sin prylar först, och komma med cash istället. Risken är ju dessutom att de försökt sälja ganska länge, och inte lyckats.

Då sitter du med något du egentligen inte vill ha, och dessutom inte kan bli av med.

Byt ej.!!!!

Stort tack för era svar. Har endast ägt en Aprilia Pegaso -99 tidigare, så man är ju inte speciellt insatt på MC-sidan. Och det var ingen lätt hoj att sälja... Vore jobbigt att få något riktigt svårsålt på halsen.

Har ytterligare fråga ang. Ninjan:
- Hur driftsäker är dess motor?

Ägaren har tydligen låtit porta och plana toppen samt bytt ventiler och fjädrar. Är detta att dra öronen åt sig på en sådan maskin? Sedan så har han strippat ned den på kåpor (har ej fått svar ifall de finns kvar). Hojjen har även gått 3200mil.

Impulsiv säger ni... Har jag ALDRIG varit :va :rolleyes:

Däremot så måste man dessvärre sträcka sig till bytesaffärer ibland. Min första tanke var att ta någon streetfigher +pengar i inbyte och köra lite med en stund. Då skulle jag kunna lägga en del pengar på racebilen samt "leka" lite också. Det leder mig in på ännu en fråga till er:
- Hur har beg.priserna stått sig de senaste åren?

Stort tack för era svar.
/Andreas

Turbo Lunkan skrev:
Stort tack för era svar. Har endast ägt en Aprilia Pegaso -99 tidigare, så man är ju inte speciellt insatt på MC-sidan. Och det var ingen lätt hoj att sälja... Vore jobbigt att få något riktigt svårsålt på halsen.

Har ytterligare fråga ang. Ninjan:
- Hur driftsäker är dess motor?

Ägaren har tydligen låtit porta och plana toppen samt bytt ventiler och fjädrar. Är detta att dra öronen åt sig på en sådan maskin? Sedan så har han strippat ned den på kåpor (har ej fått svar ifall de finns kvar). Hojjen har även gått 3200mil.

Impulsiv säger ni... Har jag ALDRIG varit :va :rolleyes:

Däremot så måste man dessvärre sträcka sig till bytesaffärer ibland. Min första tanke var att ta någon streetfigher +pengar i inbyte och köra lite med en stund. Då skulle jag kunna lägga en del pengar på racebilen samt "leka" lite också. Det leder mig in på ännu en fråga till er:
- Hur har beg.priserna stått sig de senaste åren?

Stort tack för era svar.
/Andreas

Kolla kawans växellåda, de brukar få duktigt med stryk. lite varning där.
Skulle nog vilja ha den lådan renoverad innan köp.
GW 1500, kolla med Moto action, olle i stockholm. 08 801097, han har koll.

tassen skrev:
Kolla kawans växellåda, de brukar få duktigt med stryk. lite varning där.
Skulle nog vilja ha den lådan renoverad innan köp.
GW 1500, kolla med Moto action, olle i stockholm. 08 801097, han har koll.

Ahh, tackar för infon. Just vad jag önskade höra. Skall även höra med Olle, tackar för det.

/Andreas

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...