Svårsåld VFR

ozeo skrev:
2196157 har min xr motard ute..
från början ringde o maila de tusen snubbar typ..

nu, helt dött :3freak

Vill du byta? :hihi Du får pengar i mella också :yoparty

Varfär är det så här?
Helt DÖD. Ingen som mailar, ingen som ringer helt tyst... Varför? Inte kan det bara bero på vädret, så dåligt väder är det väll inte?
Beror det på att börsens tillfälliga ras?
Jag blir galen :huvet

HönaPower skrev:
2195178 WTF...jag försöker sälja min VFR, trodde det skulle vara stor efterfrågan på en fin 800Fi -98, men icke.
Fattar det inte...superskick, inte en repa, Scorpion slipon, servicebok, 1500 mil.

Priset är dessutom lågt satt...

Fler som upplever trög marknad nu?
Borde det inte vara just nu i maj det är sug efter hoj?

Det är stor efterfrågan på hojar just nu, men många annonserar ut hojar till priser som får mig att ramla av stolen. Ibland tror man att annonsen är ett skämt. Sen är ju utsatt pris, och slutligt pris, två skilda saker.

mikael n skrev:
2196679 Det är stor efterfrågan på hojar just nu, men många annonserar ut hojar till priser som får mig att ramla av stolen. Ibland tror man att annonsen är ett skämt. Sen är ju utsatt pris, och slutligt pris, två skilda saker.

WORD!
Helt j-vla sanslöst att hojar kan stiga med 10000 sedan förra årets säsong. :huvet

Jag kan inte förlika mig med det här att säljaren berättar att priset är lågt satt. Vad är det för resonemang?? Om köparna köper andra hojar så är priset uppenbarligen för högt.

En 98 för 60 tusen är rätt dyrt även om VFR är dyrare än andra japsar. Men hade jag haft 60 lapp till hoj så hade jag haft MYCKET att välja på...

Det är somnär jag kolla på en hoj och skulle förklara varför säljarens pris inte var rimligt...
"....och så måste jag lacka om också och det blir några tusingar..."
"...jag hade ju tänkt sälja till någon som inte var så noga med lacken...!!!"

Som säljare ska man väl int berätta vad kunden borde tycka?!?
"Hittar du en billigare hoj i det här skicket så är det bara att gratulera" är väl den enda kommentar som är reserverad för den försmådde säljaren?

Tänk vilket tjaffs det är om sånt här hela tiden.. :rolleyes:

Den som köper min hoj får en hoj nära nyskick utan överdrift, det skulle JAG betala en hel del mer för än en 2001:a i sunkigt skick...

Over and out!

HönaPower skrev:
2197222 Tänk vilket tjaffs det är om sånt här hela tiden.. :rolleyes:

Den som köper min hoj får en hoj nära nyskick utan överdrift, det skulle JAG betala en hel del mer för än en 2001:a i sunkigt skick...

Over and out!

Men vad väntar du dig när du startat en tråd om din hoj, och dessutom säger att priset är lågt satt? Tror säkert din hoj är fin, men tror även att de flesta andra också sköter om sina hojar på ett bra sätt. Jag skulle inte höra av mig till dig om priset var satt så och jag letade efter en dylik hoj, uppenbarligen tänker andra likadant som mig.

HönaPower skrev:
2197222 Tänk vilket tjaffs det är om sånt här hela tiden.. :rolleyes:

Over and out!

Du har satt ut den till ett överpris, folk tänker att du är en sån som tror gamla hojar inte tappar värde och pallar inte ringa. Du verkar vara en sån.

Max 45" tycker jag din hoj är värd, gör vad som behövs med den infon istället för att gnälla på folk som orkar engagera sig i din förklädda säljestråd.

Btw så är en sunkig -01 alltid intressantare än en finfin -98.

Lite tipps...allt går att sälja till rätt priser...inget intresse -sänk priset - ringer alla i sverige då så går det ju att ångra sig och dra tillbaka annonsen...
En VFR 98a känns som att den borde kosta runt 50' eller mindre för att vara intressant.
Ofta känns crossar av äldre modell som väl dyra (övervärderade)...
Å andra sidan...rätt va de ä kanske det dyker upp en ovetande mindre prisorienterad snubbe som bara skall ha just det man vill sälja, och vipps så sitter man där med 10' extra... dock inte så vanligt längre med all tillgänglig info och jämförelse från Inet. Lycka till med säljandet...! :tummenupp

Du är en otrevlig kille...det har jag märkt förr....detta är fan ingen förtäckt säljartråd.. :mad:

Du kan väl visa mig en VFR 800 av denna modell, med dessa mil för 48...skulle vara roligt att se...

Chronic skrev:
2197287 Du har satt ut den till ett överpris, folk tänker att du är en sån som tror gamla hojar inte tappar värde och pallar inte ringa. Du verkar vara en sån.

Max 45" tycker jag din hoj är värd, gör vad som behövs med den infon istället för att gnälla på folk som orkar engagera sig i din förklädda säljestråd.

HönaPower skrev:
2197378 Du är en otrevlig kille...det har jag märkt förr....detta är fan ingen förtäckt säljartråd.. :mad:

Du kan väl visa mig en VFR 800 av denna modell, med dessa mil för 48...skulle vara roligt att se...

Men lungna ner dig. Du säger att din hoj är billig medans ingen håller med och ingen ringer på den. Det kanske kan vara så att du har fel?
Och jag tycker inte att tusen mil mindre är värt ett prispåslag på över 10K.

Chronic skrev:
2197287
Word!

Haha, men det är ju ett orimligt resonemang!
1998 & 2001 är exakt SAMMA modell & konstruktion...så ni skulle hellre köpa en repig sunkig långmilad 01:a än en superfin fullservad 98 med 1500 mil?

Haha..jaja....

Polarn sålde sin 929 -01 kanon fresh 1700 mil för 65k förra veckan.

En annan polare sålde sin 900rr -98 1500 mil för 58k för en månad sen

En annan sin 954 -02 1900 mil gör 71k för två veckor sedan. Då var det en del att göra såsom service osv

Sålde min 929 -00 1800 mil för 53k köpte den för 65k men då var det service, bromsbelägg, däck osv som skulle bytas som jag drog av för samt snabb affär.

Ska du sälja för överpris så ska du ha tur, tex polarn som sålde sin 929 i fredags hade aldrig fått den såld för 65k om man kollar blocket idag då det kommit ut två st med samma mil och utrustning för ett lägre pris...

Last edited:
HönaPower skrev:
2197378 Du är en otrevlig kille...det har jag märkt förr....detta är fan ingen förtäckt säljartråd.. :mad:

Säger inte att det finns varken finare eller billigare, säger bara ( som alla andra ) att ingen ringer för att du vill har för mycket pengar. Det märker du på att ingen ringer samt inläggen ovan.

Kan inte riktigt se vem som går och suktar efter just din modell, många ser nog att japs nittioåttor kostar betydligt mindre och väljer en annan.

Jag svarade bara för att du la an en gnällig ton och dessutom fortfarande tycker du e billig.

Glöm inte att välskötta motorcyklar är "ganska" :rolleyes: vanligt förekommande, dvs att det är normaltillståndet hos de flesta hojar eller hur?

HönaPower skrev:
2197416 Haha, men det är ju ett orimligt resonemang!
1998 & 2001 är exakt SAMMA modell & konstruktion...så ni skulle hellre köpa en repig sunkig långmilad 01:a än en superfin fullservad 98 med 1500 mil?

Haha..jaja....
De flesta tror nog att en -98 med 1500 mil egentligen har gått 5000 mil. Jag är enormt misstänksam mot lågmilare och tittar hellre på det övriga skicket.

HönaPower skrev:
2197416 Haha, men det är ju ett orimligt resonemang!

Haha..jaja....

Du är världsfrånvänd! Tex Yamaha V-MAX har sett EXAKT likadan ut sedan -86 fram till typ -02. Innebär det med ditt resonemang att de inte ska kosta olika beroende på årsmodell?

På sätt o vis har du rätt rörande din gamla Honda, men det var ju inte det det handlande om, utan vad KÖPAREN tittar på och värdesätter.

Och det är OFTAST årsmodell. Många som säger att sina grejer är välservade men hur vet man det då? Ju färre år i händerna på ngn annan ju bättre är det..TYCKER DEN GENOMSNITTLIGA KÖPAREN.. Inte jag.

Sålde en Zx6r-96 igår för 23k....hopplöst att bli av med skiten annars :mad:

Jag ÄR medveten om mitt höga pris.

Den var från början ute för 64.500:- två ringde dagen efter, en kille kom & tittade & bjöd 60.000:- (som jag tackade nej till, dum i huvet som jag var...) :huvet

Så helt iskall var den ej... :tuttar

Så lugnar vi ner oss lite nu, inget att spela upp sig då över..klart man vill ha lite betalt om man har något fint & välvårdat...eller? :tummenupp

Själv har jag en VFR 01 med 3800mil + lite godis. Satt pris på 62000 (blev erbjuden 60000 för den vid inbyte till ny 05 R1). Inte ringer det en kotte på den heller.. inte ens skambut får man :confused:

HönaPower skrev:
2197481 Jag ÄR medveten om mitt höga pris.

Den var från början ute för 64.500:- två ringde dagen efter, en kille kom & tittade & bjöd 60.000:- (som jag tackade nej till, dum i huvet som jag var...) :huvet

Så helt iskall var den ej... :tuttar

Så lugnar vi ner oss lite nu, inget att spela upp sig då över..klart man vill ha lite betalt om man har något fint & välvårdat...eller? :tummenupp
Varför basunera ut att ditt pris är så bra och gnälla att ingen ringer när du tydligen har varit medveten om att ditt pris är högt redan från början?

Sluta gnäll!

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back