Svårkickad 650

det där är ju nästintill overkligt :va
Fjoll, det är inte svårt att kicka igång en Husa. Jag gjorde det sittande och i tofflor, dock inte barfota (det gör ont om man råkar slinta och slår i de vassa fotpinnarna). Det handlar om teknik och om att ha en hoj som är inställd som den ska. När man kan det är det enkelt, som allt annat.

Hur var det,, har du kollat att ventilerna är exakt rätt ställda!! ! 0,10, in och ut 0,10 på denna makaper
Ventilerna behöver inte vara exakt, men så nära om möjligt och definitivt inte för snålt ställda. Gärna liiite extra spel på avgassidan om jag fattat det hela rätt.

Fjoll, det är inte svårt att kicka igång en Husa. Jag gjorde det sittande och i tofflor, dock inte barfota (det gör ont om man råkar slinta och slår i de vassa fotpinnarna). Det handlar om teknik och om att ha en hoj som är inställd som den ska. När man kan det är det enkelt, som allt annat.

Ventilerna behöver inte vara exakt, men så nära om möjligt och definitivt inte för snålt ställda. Gärna liiite extra spel på avgassidan om jag fattat det hela rätt.

Ja ska man kicka bara så kan man ha 1 cm spel,,men ska startmotor funka så krävs litet spel för att hjälpdecompen ska kunna påverka ventilen.
på dom här gammelrävarna kan man ju inte ens kicka runt motorn barfota med stiftet urskruvat!! Går tungt som fan en del moppar!1 Tror det beror på taskiga gjutformar för blocken så vissa går drev på tok för tight på,,därför viner vissa mer än andra och är ovanligt tröga att kicka, 02an som går här i byn viner som en kompressor matad v8 och går helt otroligt tungt i motorn.MEN alldrig riven!! Still going strong:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT