Svår fråga angående motard "kitt"

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
Tänker köpa en bmw 650 funduro. pga 1070:-/år helförsäkring på mig 22år körkort 3mån. Men ville igentligen ha en lc4 motard.

Finns det universalkitt som passar eller kan man slänga på ett ktm kitt med fälgar skivor och drev?

Tänkte strippa hojen på all plast och försäka banta den lite sennpå med motard fälgar.

Har någon sett en bild på funduron med motarkit?

Den är väl inte speciellt lämpad som motard skulle jag tro, den ser ju väldigt annorlunda ut och är ju redan en asfaltshoj i grunden.

Men du tänkte kanske mer för showens skull?:lol

demo1 skrev:
Tänker köpa en bmw 650 funduro. pga 1070:-/år helförsäkring på mig 22år körkort 3mån. Men ville igentligen ha en lc4 motard.

Finns det universalkitt som passar eller kan man slänga på ett ktm kitt med fälgar skivor och drev?

Tänkte strippa hojen på all plast och försäka banta den lite sennpå med motard fälgar.

Har någon sett en bild på funduron med motarkit?

Men... Med din signatur så försöker du ju skylta med att du har stålar... Vad är problemet? En 640 kostar ju jordnötspengar att försäkra jämfört med de andra hojarna (och bilarna) du har.

För övrigt kan m an åka fort med en funduro i original-skick. Jag har sett en liten tjej köra ifrån R1-or på kurviga vägar med en funduro.

/Lucky9

Lucky9 skrev:
Men... Med din signatur så försöker du ju skylta med att du har stålar... Vad är problemet? En 640 kostar ju jordnötspengar att försäkra jämfört med de andra hojarna (och bilarna) du har.

För övrigt kan m an åka fort med en funduro i original-skick. Jag har sett en liten tjej köra ifrån R1-or på kurviga vägar med en funduro.

/Lucky9

Ahahaha! Du är ÄGD demo1.
:yoparty

Allas vår favoritoptiker eller ;)

Lucky9 skrev:
/Lucky9

Lucky9 skrev:
Hell yeah! :rock

Det är coolt när en liten tjej skrapar fotpinnar och kör ifrån sporthojar med en funduro. :)

/Lucky9

Ja, smilet sträckte sig mellan öronen på henne när hon skrapade i pinnarna första gången! Jobbigt för vissa sporthojåkare att bli frånåkt av en 650 offroad med allroaddäck

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back