Måste tyvärr sälja min kära 750ss nu. Ett beslut som legat och skavt som kronans fillingar. Jag fick mitt andra barn i december. En liten kille som tar väldigt mycket tid. Rolig tid.
Jag har dessutom skattmasens onda öga på mig, och tvingas nu göra mig av med en kompis, som hjälpt mig igenom tider av svår familyhappinessångest.
Ducatis supersportserie från 90 talet är inte berömd för sin effekt.
Jag har däremot lärt mig att avguda de sjukt bra bromsarna och väghållningen. Det behändiga lätta chassiet med en bussig mullrande L-twin.
Utseendet är också till ducatis fördel. Åtminstone vissa modellserier.
Spontanköpte den i Tyskland för 6 år sedan. 27K. Körde hem den i skitkallt majväder. Stannade en romantisk weekend i Köpenhamn, för att bara hångla lite på småvägarna, innan det bar iväg hemåt mot familyhappiness.
Under tiden tillsammans, har naturligtvis vissa relationsproblem gjort sig påminda. Redan efter en månad började den bluddra och svamla.
Lyfte av tanken och upptäckte att envägsventilen till luftningen var vänd åt fel håll.
Fixade detta, men denna felmontering visade sig vara mer ödesdiger än man kunnat tro.
Under vår fina hemresa regnade det en hel del. Undertryck i tanken hade gjort att vatten trängt in och svårt angripit insidan.
Köpte ny tank, gjorde rent fuggarna och sedan dess har vi haft en mycket lycklig och harmonisk tid ihop.
Nu sitter annonsen på blocket och en köpare har insett dess fulländning.
Usch, det kommer inte att kännas bra att se den rulla bort i solnedgången...
Kanske möts vi igen en vacker dag?
Ville bara köra lite selftreatment här, för att lindra min svåra depression.
Jag har dessutom skattmasens onda öga på mig, och tvingas nu göra mig av med en kompis, som hjälpt mig igenom tider av svår familyhappinessångest.
Ducatis supersportserie från 90 talet är inte berömd för sin effekt.
Jag har däremot lärt mig att avguda de sjukt bra bromsarna och väghållningen. Det behändiga lätta chassiet med en bussig mullrande L-twin.
Utseendet är också till ducatis fördel. Åtminstone vissa modellserier.
Spontanköpte den i Tyskland för 6 år sedan. 27K. Körde hem den i skitkallt majväder. Stannade en romantisk weekend i Köpenhamn, för att bara hångla lite på småvägarna, innan det bar iväg hemåt mot familyhappiness.
Under tiden tillsammans, har naturligtvis vissa relationsproblem gjort sig påminda. Redan efter en månad började den bluddra och svamla.
Lyfte av tanken och upptäckte att envägsventilen till luftningen var vänd åt fel håll.
Fixade detta, men denna felmontering visade sig vara mer ödesdiger än man kunnat tro.
Under vår fina hemresa regnade det en hel del. Undertryck i tanken hade gjort att vatten trängt in och svårt angripit insidan.
Köpte ny tank, gjorde rent fuggarna och sedan dess har vi haft en mycket lycklig och harmonisk tid ihop.
Nu sitter annonsen på blocket och en köpare har insett dess fulländning.
Usch, det kommer inte att kännas bra att se den rulla bort i solnedgången...
Kanske möts vi igen en vacker dag?
Ville bara köra lite selftreatment här, för att lindra min svåra depression.

Det var ju en däcksparkare! skitspridare! bajssnackare