svår ducceseparationsångest!!

Le Mans

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2006
Hoj
ducati
Måste tyvärr sälja min kära 750ss nu. Ett beslut som legat och skavt som kronans fillingar. Jag fick mitt andra barn i december. En liten kille som tar väldigt mycket tid. Rolig tid.
Jag har dessutom skattmasens onda öga på mig, och tvingas nu göra mig av med en kompis, som hjälpt mig igenom tider av svår familyhappinessångest.
Ducatis supersportserie från 90 talet är inte berömd för sin effekt.
Jag har däremot lärt mig att avguda de sjukt bra bromsarna och väghållningen. Det behändiga lätta chassiet med en bussig mullrande L-twin.
Utseendet är också till ducatis fördel. Åtminstone vissa modellserier.
Spontanköpte den i Tyskland för 6 år sedan. 27K. Körde hem den i skitkallt majväder. Stannade en romantisk weekend i Köpenhamn, för att bara hångla lite på småvägarna, innan det bar iväg hemåt mot familyhappiness.

Under tiden tillsammans, har naturligtvis vissa relationsproblem gjort sig påminda. Redan efter en månad började den bluddra och svamla.
Lyfte av tanken och upptäckte att envägsventilen till luftningen var vänd åt fel håll.
Fixade detta, men denna felmontering visade sig vara mer ödesdiger än man kunnat tro.:mad:
Under vår fina hemresa regnade det en hel del. Undertryck i tanken hade gjort att vatten trängt in och svårt angripit insidan.
Köpte ny tank, gjorde rent fuggarna och sedan dess har vi haft en mycket lycklig och harmonisk tid ihop.

Nu sitter annonsen på blocket och en köpare har insett dess fulländning.

Usch, det kommer inte att kännas bra att se den rulla bort i solnedgången...:rolleyes:
Kanske möts vi igen en vacker dag?
Ville bara köra lite selftreatment här, för att lindra min svåra depression.

Förstår dig fullt ut ....

Tack för lite sympati!

snyft... Trodde inte att jag skulle känna såhär för en sak!
...fast när jag tänker efter, va det samma sak med kawwan.
men bara nästan.

Man säljer inte motorcyklar! Man köper bara nya! Och behåller de gamla eftersom de samlat på sig affektionsvärde... :D

Det dröjer kanske inte så länge, så har du en ny Ducati ståendes i garaget? :tummenupp

Vet exakt vad du går igenom.
Håller just nu på att fila på annonsen på min 900 SL från 1995.
Vill ju att allt ska bli rätt, att hon ska få att bra hem med en ägare som förstår vad det är han/hon lagt vantarna på. Har väntat o väntat o väntat med att lägga ut annonsen men jag har insett att nån annan bör få ta del av den gläde hon sprider. Och hon själv blir adrig lycklig av att stå i ett garage utan att köras.

Vill ju att allt ska bli rätt, att hon ska få att bra hem med en ägare som förstår vad det är han/hon lagt vantarna på. ... men jag har insett att nån annan bör få ta del av den gläde hon sprider. Och hon själv blir adrig lycklig av att stå i ett garage utan att köras.

Fint sagt!
Det kan ju bli så att köparen ångrar sig :tungan
-Om jag/han är tillräckligt otrevlig...

...och visst kommer det att stå en ny hoj här hemma om ett par år...
-ska faan bygga en egen, som man aldrig kan sälja!

Vet exakt vad du går igenom.
Håller just nu på att fila på annonsen på min 900 SL från 1995.
Vill ju att allt ska bli rätt, att hon ska få att bra hem med en ägare som förstår vad det är han/hon lagt vantarna på. Har väntat o väntat o väntat med att lägga ut annonsen men jag har insett att nån annan bör få ta del av den gläde hon sprider. Och hon själv blir adrig lycklig av att stå i ett garage utan att köras.

:fattartil

Jag vet!! Byt den rak av mot min XR :hoppa :hoppa

Så får du en mycket nya hoj till priset av den där gamla häcken :hoppa

:blah

PS Varför sälja??

Ähh det är lungt grabben om en sådär 25 år har ungarna ( i bästa fall ) flyttat ut och du kommer återigen kunna köpa dig en likadan hoj som den du nu säljer. En sådär 25 år går ju ganska fort ändå! Eller?

:fattartil

Jag vet!! Byt den rak av mot min XR :hoppa :hoppa

Så får du en mycket nya hoj till priset av den där gamla häcken :hoppa

:blah

PS Varför sälja??
Blir allt lite sugen på det erbjudandet.... :rolleyes:
Varför sälja?
Ja du, har lagt 6500 kr på henne i service, 1500 kr på däck och haft henne ute på EN bankörning i år och ingen TT eller OG alls.
Tiden finns helt enkelt inte med familjen, jobbet, huset, MAM#97, MCK Vilse osv.
Tycker det är synd att ha en fin Ducce instoppad i ett garage när nån annan kan få glädje av henne. Men du kan tro att det tar emot, har försökt med alla argument men nu är dom slut.

Blir allt lite sugen på det erbjudandet.... :rolleyes:
Varför sälja?
Ja du, har lagt 6500 kr på henne i service, 1500 kr på däck och haft henne ute på EN bankörning i år och ingen TT eller OG alls.
Tiden finns helt enkelt inte med familjen, jobbet, huset, MAM#97, MCK Vilse osv.
Tycker det är synd att ha en fin Ducce instoppad i ett garage när nån annan kan få glädje av henne. Men du kan tro att det tar emot, har försökt med alla argument men nu är dom slut.

:(

Låter ju "repeat" på vad jag tänker om min XR.
Ingen bankörning (blev visst något 95 db ljudkrav...), en TT, och en runda med polaren...

Fast, servicen är "lite" billigare på XR'n, och däcket har jag inte köpt ännu, men den ska besiktigas snart och jag tror inte de där 0.3mm går igenom.

Hade försäkringen varit mindre, hade jag nog inte sålt, men det sticker i ögonen varje månad att se den där räkningen gå iväg, och veta att jag nog inte kommer köra en meter med XR'n denna månaden heller.

Hade jag haft din 900 SL hade jag dock monterat ner den och monterat upp den igen i mitt vardagsrum :hihi

Hade jag inte haft en massa andra hus och bygga mc planer hade jag kanske funderat på att köpa din - har haft ett öga på den länge ;)
Men pengarna jag får vid eventuellt XR sälj ska in i ett annat projekt. Och övriga pengar ska till kontantinsats (eller snarare pantbrev och alla andra skitkostnader) vid ett husköp.

:hej

Hoppas du inte hittar någon köpare ;) :hihi :blah

:)
Ja det tar väl ungefär 25 år...grabben...:rolleyes:
Har redan börjat kolla på nya cyklar:
http://www.blocket.se/vi/13179693.htm?ca=11_s

Är ju inte märkesfanatiker direkt, så det kanske blir en er6 eller tl 1000

Ooh, jag både såg och framförallt HÖRDE den där i förra veckan. Det där är en hoj som verkligen låter som om åskan drog förbi! En bizarrt vacker hoj! Många porriga delar på den också!

Spring och köp! ;)

Nej nej nej, spara den tills jag har råd att köpa den av dig! (kan du vänta några år...?). Jag delar garage med en Superlight och det är fan inte hälsosamt, vill ha en sån OCKSÅ! Bara för att den är snygg! :)

Last edited:
:)
Ja det tar väl ungefär 25 år...grabben...:rolleyes:
Har redan börjat kolla på nya cyklar:
http://www.blocket.se/vi/13179693.htm?ca=11_s

Är ju inte märkesfanatiker direkt, så det kanske blir en er6 eller tl 1000

Jag råkade också se den där hojen. The drool-factor is through the roof!

Hur mycket kostar Öhlinsgaffel och stötdämparen till den där hojen? De sitter ju originalmonterade på Paul Smarten men jag tycker nästan den kåplösa Sport 1000 är snyggare än PS.

Jamen faan va den är ball... trots att jag brukar tycka att retroidén är ganska
fånig...
...men det får nog vänta tills jag har mer tid att gasa.:yoparty
-och mera deg:tungan
Problemet med en sådan cykel är kanske att den är för mycke smycke liksom. Samlarobjekt. Blir stående på depåstöd i garaget för att bara betittas?
Nä, bruka dom fh..

Jamen faan va den är ball... trots att jag brukar tycka att retroidén är ganska
fånig...
...men det får nog vänta tills jag har mer tid att gasa.:yoparty
-och mera deg:tungan
Problemet med en sådan cykel är kanske att den är för mycke smycke liksom. Samlarobjekt. Blir stående på depåstöd i garaget för att bara betittas?
Nä, bruka dom fh..

Fast i alla fall Paul Smart:en har fått väldigt fin kritik för sina chassi- och köregenskaper. Enda skillnaden mellan Sport 1000 och Paul Smart är väl kåpan, Öhlinsbitarna och ännu lägre styre på PS?

På med ett helsystem så låter de där hojarna riktigt ballt i alla fall! :)

Men.. Köp dig ett snorbilligt projekt. Ett lik, ett ras eller både och. Slå dig ner i mekarstolen och lär dig allt om desmo under 5-10år. Sen kommer du aldrig sälja den hojen for sure. Behöver inte kosta skjortan att ha ett hojintresse även om det stavas Ducati. Lovar att en ducati-mekaniker är inte astro-fysiker av 4:e gradens kandidatur. Allt är ihopsatt med skruv och mutter. Nån fritid/tid över har man alltid. Right?

Men.. Köp dig ett snorbilligt projekt. Ett lik, ett ras eller både och. Slå dig ner i mekarstolen och lär dig allt om desmo under 5-10år. Sen kommer du aldrig sälja den hojen for sure. Behöver inte kosta skjortan att ha ett hojintresse även om det stavas Ducati. Lovar att en ducati-mekaniker är inte astro-fysiker av 4:e gradens kandidatur. Allt är ihopsatt med skruv och mutter. Nån fritid/tid över har man alltid. Right?

:tummenupp Tac för allt stöd i en svår stund!
Han som vill köpa, säger att han vill HA den osedd!
Kan ju vara en sk däcksparkare:D

Så sant! Brorsan har ju en 900gts kamskaftare som snart kommer att stå still! (när han fattar att han är farsa) Fast då blire utan desmo.
Under tiden jag ägt min 750 ss/monster/sl -har jag ju skruvat en del (se garaget).
Sen har jag ju min lighterfighter o mekka med, det räcker tiden till iallafall.
Körandet får vänta. Tycker ändå att det blivit så jävla läskigt sista tiden:rolleyes:

:gnissla Det var ju en däcksparkare! skitspridare! bajssnackare:huvet
Märkligt, han tror nog att blocket är ett kontaktforum:va

Nu kan jag köra ett tag till:tungan

Last edited:
Nu kan jag köra ett tag till:tungan

Erkänn, du höjde priset med en nolla till, var skitallvarlig och hävdade att det stod fel i annonsen bara. Sen idiotförklarade du honom när han trodde du "sysslade med välgörenhet". Allt för att få lite fler legitima mil i sadeln utan att hamna i trassel med "Hon som bestämmer". Riiiiight? :)

Erkänn, du höjde priset med en nolla till, var skitallvarlig och hävdade att det stod fel i annonsen bara. Sen idiotförklarade du honom när han trodde du "sysslade med välgörenhet". Allt för att få lite fler legitima mil i sadeln utan att hamna i trassel med "Hon som bestämmer". Riiiiight? :)

:D :D :D :D aiiit, got me!!!

PS:-respekt för ditt hajland proj!
Var och hälsade på i deras verkstad mitt i flytten i somras... hade vägarna förbi och va tvungen o koll in lite...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard