Svärmorsdröm???

Kapten Stofil skrev:
Jag håller med om att "Lords of chaos" är en smula ytlig o fokuserar inte alls på det som jag hade velat titta närmare på.
Dock har jag för lite bakgrundsinfo för att hålla järnkoll på faktafel, vilka är de värsta faktafelen?

Det mest klassiska måste ju vara när de påstår att Quotrhon och Pugh Rogefeldt är samma person.

Men även rena spekulationer om tex varför Dead sköt sig, och varför Varg mördade Euronymous målas upp som om de vore sanningar.

Informationen om att tex Cradle of Filth skulle ha blivit hotade stämmer heller inte osv.

Den är intressant ur underhållningssynpunkt. Men vansinnigt spekulativ.

Chris Ash skrev:
Det mest klassiska måste ju vara när de påstår att Quotrhon och Pugh Rogefeldt är samma person.

ja, jävlar, dom påstod visst det, va? ganska otroligt påstående.
var ett tag sedan jag läste den...

euronymous, är det han som hette öystein Årset eller ngt sådant? Han var iallafall bästa kompis med min morbror. Helt sjuka folk, min morbror som är en vanlig person (han är direktör på Head not found records i olslo) var faktiskt anklagad för att ha eldat lite kyrkor men det var ju som sagt greven och hans vänner som hade härjat. Själv är det hårdaste jag lyssnar på Metallica :gnissla så jag tar avstånd från allt dom gör.

Jarle skrev:
euronymous, är det han som hette öystein Årset eller ngt sådant? Han var iallafall bästa kompis med min morbror. Helt sjuka folk, min morbror som är en vanlig person (han är direktör på Head not found records i olslo) var faktiskt anklagad för att ha eldat lite kyrkor men det var ju som sagt greven och hans vänner som hade härjat. Själv är det hårdaste jag lyssnar på Metallica :gnissla så jag tar avstånd från allt dom gör.

Östein Aarseth det var han det! :)

Polaren drev en metaltidning förut och fick massa demos och samlade även på singlar. Han har en från mayhem tror jag, där sångaren pryder omslaget med huvudet sönderskjutet :död Var det dem som dödade ett fan i skogen och som även skickade runt vissa delar från sångarens huvudinnehåll till olika vänner och bekanta?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back