Svärmorsdröm???

ja, de där grabbarna ger ju ordet missanpassad en helt ny innebörd.

men det var kul att se en intervju från tiden det begav sig, själv har jag gjort en intervju med Satyricon o de var inte hälften så grymma...

det verkar som om norrmännen numer satsar mer på att vara dryga än på att vara onda :lol

Kapten Stofil skrev:
ja, de där grabbarna ger ju ordet missanpassad en helt ny innebörd.

men det var kul att se en intervju från tiden det begav sig, själv har jag gjort en intervju med Satyricon o de var inte hälften så grymma...

det verkar som om norrmännen numer satsar mer på att vara dryga än på att vara onda :lol

De flesta verkar ju tyvärr(?) ha växt ifrån sin ondska. Eller dött....
Även om de hittade på en massa skit och vissa av dem mördade folk till höger och vänster så var de synnerligen underhållande. Skivor som "De Mysteriis dom Sathanas" och "A blaze in the northern sky" görs ju inte längre......

stony skrev:
Undra om han var mobbad som barn :va

Ja det kan man verkligen fråga sig. I fallet Dead så var han nog snarast helt jävla galen. Annars sitter man inte hemma och skär sig själv med rakblad för att få inspiration genom lidande eller slutar äta för att man ska få svältskador och se mer ond ut. Eller inhalerar från en påse med döda djur för att få "The breath of death". Hur mycket som är myter och hur mycket som är sant är ju svårt att veta. Men med tanke på allt annat de hittade på så är allt förmodligen sant.

Jag undviker gärna satanistband. Att dyrka döden? Vrickat...

visst var det varg som dödade han? p.s så är intervjun med varg det roligaste jag läst typ. HAN är sinnessjuk

"Snacket har gått om att du fotat hans lik för att använda som skivomslag, samt skickat ut bitar av hans skalle till de mest hängivna Mayhem-fanatikerna. Är det inte lite väl sjukt?

– Vi är för fan inget humanitärt skojband! När vi säger att vi är inne på death metal betyder det att vi dyrkar döden. Det finns inget som är för rått, vidrigt eller sjukt. Folk som icke fattar det kan dra åt helvete."

:näsblod

Chris Ash skrev:
Japp det var Varg som dödade honom.

Vilken av dem? Har du länk?

Nej, det är en kompis som har en tidning, vettefan vad det var, inte close up iallafall. Han sitter i fängelse iallafall och pratar om hans teorier om atlantis den ariska rasen och ufon. typ 4-5 sidor lång

Thundercat skrev:
"Snacket har gått om att du fotat hans lik för att använda som skivomslag, samt skickat ut bitar av hans skalle till de mest hängivna Mayhem-fanatikerna. Är det inte lite väl sjukt?

– Vi är för fan inget humanitärt skojband! När vi säger att vi är inne på death metal betyder det att vi dyrkar döden. Det finns inget som är för rått, vidrigt eller sjukt. Folk som icke fattar det kan dra åt helvete."

Det "roliga" är ju att han verkligen använde det också. På "Dawn of the black hearts" ligger Dead med halva skallen bortskjuten och hjärnan liggande bredvid......

honkiie skrev:
Nej, det är en kompis som har en tidning, vettefan vad det var, inte close up iallafall. Han sitter i fängelse iallafall och pratar om hans teorier om atlantis den ariska rasen och ufon. typ 4-5 sidor lång

Just det, den har jag läst. Det är klass på såna intervjuer!

Thundercat skrev:

Hellhammer made a necklace using some of his skull fragments, and Euronymous reportedly cooked and ate pieces of Dead's brain. Euronymous, in turn, was stabbed to death while in his underwear on August 10, 1993, by the band's bass player, Count Grishnackh (born Christian Vikernes). Grishnackh's alleged motive was jealousy over the fact that Euronymous had a more evil reputation; he inflicted 23 separate wounds :hihi

däremot i intervjun med varg tror jag han säger att han dödade han för att euronymous sagt att han skulle göra en snuff film med han. :tummenupp

Chris Ash skrev:
De flesta verkar ju tyvärr(?) ha växt ifrån sin ondska. Eller dött....
Även om de hittade på en massa skit och vissa av dem mördade folk till höger och vänster så var de synnerligen underhållande. Skivor som "De Mysteriis dom Sathanas" och "A blaze in the northern sky" görs ju inte längre......

jaaa, man undrar ju lite över hurdana förhållandena var som gjorde att det kunde växa fram en subkultur som var så extrem.
...för black kulturen klår ju skin o punkkulturerna med hästlängder.

jag som är något mer samhällsanpassad föredrar Dimmu Borgir o liknande för hårda stunder framför brasan.

honkiie skrev:
Hellhammer made a necklace using some of his skull fragments, and Euronymous reportedly cooked and ate pieces of Dead's brain. Euronymous, in turn, was stabbed to death while in his underwear on August 10, 1993, by the band's bass player, Count Grishnackh (born Christian Vikernes). Grishnackh's alleged motive was jealousy over the fact that Euronymous had a more evil reputation; he inflicted 23 separate wounds :hihi

däremot i intervjun med varg tror jag han säger att han dödade han för att euronymous sagt att han skulle göra en snuff film med han. :tummenupp

Man fick ju aldrig fram något riktigt motiv i rättegången. Däremot var det ju Euronymous som gav ut Vargs plattor och de bråkade en hel del om detta. Varg verkar ju dock vara tillräckligt mentalt instabil för att det ska kunna vara vilken anledning som helst. Att knivmörda nån kallblodigt gör inte vem som helst.

Varg är förövrigt 31 år idag och har tio år kvar på sitt fängelsestraff. Han brukar skriva texter om nordisk mytologi på internet och räknas av många som nynazist.

Kapten Stofil skrev:
jaaa, man undrar ju lite över hurdana förhållandena var som gjorde att det kunde växa fram en subkultur som var så extrem.
...för black kulturen klår ju skin o punkkulturerna med hästlängder.

jag som är något mer samhällsanpassad föredrar Dimmu Borgir o liknande för hårda stunder framför brasan.

Det är det som är grejen, de menade verkligen allvar. Det är lätt att sitta och garva åt deras intervjuer såhär i efterhand men de dödade trots allt tre människor, brände ett flertal kyrkor, mordhotade halva Sveriges hårdrocksscen med mera.

Har inte hittat någon riktigt bra analys av scenens framväxt. "Lords of chaos" är alltför ytlig och späckad med rena faktafel för att vara bra.

Dimmu Borgir och Dissection är de bästa black metalbanden tycker jag.

Chris Ash skrev:
Det är det som är grejen, de menade verkligen allvar. Det är lätt att sitta och garva åt deras intervjuer såhär i efterhand men de dödade trots allt tre människor, brände ett flertal kyrkor, mordhotade halva Sveriges hårdrocksscen med mera.

Har inte hittat någon riktigt bra analys av scenens framväxt. "Lords of chaos" är alltför ytlig och späckad med rena faktafel för att vara bra.

Dimmu Borgir och Dissection är de bästa black metalbanden tycker jag.

Jag håller med om att "Lords of chaos" är en smula ytlig o fokuserar inte alls på det som jag hade velat titta närmare på.
Dock har jag för lite bakgrundsinfo för att hålla järnkoll på faktafel, vilka är de värsta faktafelen?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back